اظهار نظر قابل تامل در خصوص تورهای گردشگری در شبهای لیالی قدر!

اظهار نظر قابل تامل در خصوص
تورهای گردشگری در شبهای لیالی قدر!
(روزنامه سیاست روز)

به نظر می رسد هنوز برخی مدیران در این موضوع که نقش دولت در مسائل شرعی مردم تا چه میزان است ابهام دارند و از همین رو نمی دانند که چه رویکردی را در مسائل مختلف باید داشته باشند.
گردشگري سازمان ميراث فرهنگي گفته است که این سازمان در مسائل شرعي مردم دخالت نمي کند و تورهاي مسافرتي در ماه رمضان آزادند و مردم مي توانند به هر جا که ميخواهند سفر کنند!
به گزارش جهان وی در عین حال، اعلام کرده است که دفاتر خدمات مسافرتي در سه شب قدر ماه مبارک رمضان هيچ مسافري را به مقاصد خاص که در آن مراسم موسيقي، رقص وآواز برگزار شود، نمي برند. به این ترتیب با اينکه سازمان بنا ندارد در مسائل شرعي مردم دخالت کند اما در شبهاي قدر (و فقط شبهاي قدر) تورهاي مسافرتي به مقصدهاي مراکز فسق و فجور برگزار نخواهد شد! با این حساب معلوم نیست که بالاخره سازمان در مسائل شرعي مردم دخالت ميکند يا نه! اگر دخالت نمي کند پس به شبهاي قدر چه کار دارد و اگر هم بناي دخالت در مسائل شرعي را دارد چرا مسافرت رسمي مردم به مقاصد مراکز فسق و فجور (مثل سواحل بلغارستان يا آنتاليا و...) در سراسر ماه رمضان آزاد است؟
اما نکته جالب تر اینجا است که طبق فرمايش اين مقام مسئول، اگر شهروندان چند روز قبل از شبهاي قدر به این مراکز عزيمت کنند اشکالي ندارد!یعنی هر کس بخواهد شب قدر در آنتالیا باشد می تواند چند روز زوتر اقدام کند.از طرفی برخی هم سوال می کنند که اگر ما شب قدر به این مناطق فسق و فجور برویم، روز بعد از آن می رسیم که طبیعتا شب قدر نیست.معاون رئیس جمهور هم که گفته بودند در این روزها دولت دخالت نمی کند با این حساب تکلیف چیست؟ بالاخره می توانیم برویم و دولت دخالت می کند یا نه؟ به نظر می رسد این نوع اظهارات بیشتر از آنکه مبنای اعتقادی و ایدئولوژیک داشته باشد، شبیه به ژست های سیاسی است.
ایجاد بستری برای انجام معروف و حذف شرایط گناه و منکر از زندگی فردی و اجتماعی مردم، وظیفه ذاتی و همیشگی دولت است.

0 نظرهای شما: