اتلاف ميلياردي سرمايه‌هاي بازنشستگان در يكي از شركت‌هاي سازمان بازنشستگي

اتلاف ميلياردي سرمايه‌هاي
بازنشستگان در يكي از شركت‌هاي سازمان بازنشستگي
شركت آپادانا سرام در سال مالي 88مبلغ 20 ميليارد تومان زيان داده و در سال مالي 89 نيز طبق اطلاعاتي دريافتي از مجمع آن كه هفته گذشته برگزار شد اين زيان به 26 ميليارد تومان افزايش داشته است.
ایلنا: در چند روز گذشته رسانه‌ها خبر از افتتاح طرح توسعه شركت آپادانا سرام و اشتغالزايي براي 400 نفر را با حضور رييس‌جمهوري دادندكه شايد هر فردي با شنيدن آن اظهار رضايت مي‌كند اما اطلاعات خبرنگار ما حاكي است كه اين شركت زيان ده بوده و صرف هزينه‌هاي ميلياردي در آن نه تنها سودي ندارد بلكه زيان ده نيز هست.
به گزارش خبرنگار ايلنا،شركت آپادانا سرام كه در قزوين واقع است وابسته به سازمان بازنشستگي كشوري است كه 400 ميليارد تومان صرف ساخت و راه اندازي اين شركت شده است. اين درحالي است كه با توجه به وضعيت بازار و فراواني شركت‌هاي توليد‌كننده كاشي و سراميك اين صنعت توجيه اقتصادي ندارد و به گفته كارشناسان در حال حاضر 80 درصد شركت‌هاي كاشي و سراميك زيان ده هستند و شاهد اين مدعا آن كه شركت سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي (شستا) مدتي است به دنبال فروش كارخانه‌هاي كاشي و سراميك خود است.
نكته تاسف آور شركت آپادانا سرام اين است كه در سال مالي 88 اين واحد توليدي 20 ميليارد تومان زيان داده است و در سال مالي 89 نيز طبق اطلاعاتي دريافتي از مجمع آن كه هفته گذشته برگزار شد اين زيان به 26 ميليارد تومان افزايش داشته است و جاي تاسف است كه سرمايه بازنشستگان كشوري كه حقوق بگير بوده و اين مبالغ مي‌تواند براي آنها چشمگير باشد اين گونه اتلاف مي‌شود و كسي هم پاسخگو نيست.
اما اگر وام دريافتي آپادانا سرام از بانك‌ها را نيز مد نظر بگيريم زيان اين شركت در سال‌جاري به رقمي حدود 50 ميليارد تومان مي‌رسد. نكته مهم و قابل تامل در اين جريان اصرار مسوولان براي حضور رييس جمهور در افتتاح طرح توسعه شركت آپادانا سرام است و گويا مسوولان سازمان بازنشستگي و وزارت رفاه قصد داشته‌اند تا با اين كار براي اشتباههاي خود توجيهي پيدا كنند و از زير بار مسووليت زيان ده بودن اين اين واحد و اتلاف سرمايه گران بهاي اعضاي سازمان بازنشستگي شانه خالي كنند.

1389/4/30 - 13:06:37

0 نظرهای شما: