خيلي ناله‌ها از كارشناسي‌ها و احكام‌ غلط در دستگاه قضايي بلند است

امامي‌كاشاني، خطيب نماز جمعه تهران:
خيلي ناله‌ها از كارشناسي‌ها و احكام‌ غلط
در دستگاه قضايي بلند است

اگر حكم پرونده‌اي غلط بود، آه آن به دامان قاضي، دادرس، كارشناس و شهود آن پرونده بازمي‌گردد/ ايرانياني كه در خارج از كشور سرمايه‌ دارند، آن را به كشور آورده و سرمايه‌گذاري كنند.
ایلنا- : خطيب نماز جمعه گفت: خيلي ناله‌ها از كارشناسي‌هاي غلط و از حكم‌هاي غلط در دستگاه قضايي بلند است.
به گزارش خبرنگار ايلنا، آيت‌الله محمد امامي كاشاني در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه تهران طي سخناني با بيان اين‌كه در دستگاه قضايي كشورمان قضات شريف بي‌شمارند به بحث شهود و كارشناسي قضايي اشاره كرد و گفت: خيلي ناله‌ها از كارشناسي‌هاي غلط و از حكم‌هاي غلط در دستگاه قضايي بلند است. اگر حكم پرونده‌اي غلط بود، آهش به دامان قاضي، دادرس، كارشناس و شهود آن پرونده بازمي‌گردد.
وي تاكيد كرد: دادگستري و دستگاه قضايي بايد ببيند و بداند كه صدق در تمام امور نسبت به كار قضا ارزشمندتر است. خطيب نماز جمعه با اشاره به روايتي از ائمه و صدر اسلام تاكيد كرد: دادگستري ما در عصر امام زمان بايد از صداقت، صراحت بي‌نظيري برخوردار باشد. امامي كاشاني با بيان اين‌كه اولين بار نماز جمعه را جواني 30 و چند ساله به نام مصعب‌‌ابن‌زبير در زمان پيامبر اقامه كرد به گوشه‌اي از شرح زندگي وي پرداخته و خطاب به جوانان گفت: جوانان ما نبايد اوقات خود را با كارهاي بيهوده و حرف عليه انقلاب زدن بگذرانند بلكه بايد به درس و تحصيل علم توجه كنند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر انسجام اقتصادي در كنار انسجام سياسي، اجتماعي و فرهنگي گفت: امروز كه دشمن تحريم را مطرح مي‌كند، وظيفه ما اين است كه در داخل كشور با سرمايه‌گذاري داخلي منسجم‌تر شويم. يعني اگر افرادي ايراني در خارج از كشور سرمايه‌اي‌ دارند، آن را به كشور آورده و سرمايه‌گذاري كنند. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام اضافه كرد: اي افرادي كه سرمايه، توانايي و تمكن مالي داريد نظام اسلامي در اين عصر به اين موضوع احتياج دارد. وي با اشاره به اظهارات اخير سخنگوي كاخ سفيد مبني بر آمادگي غرب براي مذاكرات وين و واكنش وزير امور خارجه كشورمان نسبت به اين موضوع خطاب به غرب گفت: دنياي استكبار بداند با اين كارها جزء‌ ناامني را گسترش نمي‌دهد و سياهي نيز در انتها براي ذغال باقي مي‌ماند.
امامي‌كاشاني با بيان اين‌كه ايران امتحان خود را پس داده، گفت: ما هم‌اكنون براي مبادله سوخت با غناي سه و نيم درصد با 20 درصد آماده‌ايم.
وي تاكيد كرد: حرف ايران اين است كه به اين انرژي در درمان و صنعت خود نياز دارد و اين خلوص نيت ما را مي‌رساند. خطيب نماز جمعه در پايان با بيان اين‌كه دروغ و خلاف دنيا را به جايي نرسانده و نخواهد رساند، بار ديگر بر انسجام سياسي و اقتصادي در داخل كشور تاكيد كرد.
1389/5/8 - 14:23:32 کد خبر : 138285

0 نظرهای شما: