استخدام، ايجاد سازمان و پست‌هاي جديد در تهران ممنوع شد

استخدام، ايجاد سازمان و پست‌هاي جديد در تهران ممنوع شد

1389/04/30 07-21-2010 18:18:40 8904-17128: كد خبر
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: سياسي
رييس‌جمهور در جلسه روز چهارشنبه دولت دستگاه‌هاي اجرايي را به جديت هرچه بيشتر براي انجام تصميمات و اقدام براي انتقال کارکنان دولت از تهران و همچنين اجراي آيين‌نامه دورکاري با همکاري معاونت توسعه مديريت و نيروي انساني رييس‌جمهور موظف کرد.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) جلسه هيات دولت صبح روز چهارشنبه به رياست دکتر محمود احمدي‌نژاد تشکيل شد.
در ابتداي اين جلسه معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس‌جمهور گزارشي از آخرين اقدامات و تصميمات کارگروه انتقال کارکنان دولت از تهران به هيأت دولت ارائه داد.
در اين جلسه مقرر شد تا دستگاه‌هاي اجرايي، شرکت‌هاي دولتي خود را برابر فهرست مصوب کارگروه انتقال تا پايان مردادماه از تهران منتقل کرده و بانک مرکزي نيز نسبت به انتقال حساب‌هاي اين شرکت‌ها اقدام کند.
بر اساس تصميم ديگر دولت هرگونه استخدام و ايجاد سازمان و پست‌هاي جديد در تهران ممنوع شد و دستگاه‌هاي اجرايي موظف به انتقال نيروهاي داوطلب حداکثر تا پايان مردادماه شدند.
همچنين دستگاه‌هاي اجرايي مستقر در تهران موظفند نسبت به اجراي آيين‌نامه دورکاري با اولويت اقدام و نتيجه را به معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور گزارش کنند.
>>>> گزارش وزراي ارتباطات و فرهنگ و ارشاد اسلامي
در ادامه جلسه روز چهارشنبه هيات دولت، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گزارشي از آخرين اقدامات، پروژه‌ها و برنامه‌هاي سازمان فضايي ارايه داد.
رضا تقي‌پور اظهار كرد: سازمان فضايي طراحي و ساخت ماهواره‌هاي تحقيقاتي و عملياتي، استقرار و بهره‌برداري از ماهواره‌هاي جديد مخابراتي، توسعه زيرساخت‌هاي فضايي، توسعه همکاري‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي و توسعه همکاري‌هاي ملي (دولتي و غيردولتي) را در راستاي چشم‌انداز 20 ساله در بخش فضايي کشور با مقاصد صلح‌جويانه و توسعه پايدار با کسب جايگاه برتر منطقه در حوزه فضا با اتکا به توان ملي و متناسب با نيازهاي کشور دنبال مي‌کند.
وي با تاکيد بر اين‌که « ايران به علوم، فناوري، صنايع و زيرساخت‌هاي فضايي دست يافته است » افزود: با حضور تأثيرگذار در مجامع و طرح‌هاي مشترک منطقه‌اي و بين‌المللي و تعامل سازنده با کشورهاي پيشرو، جمهوري اسلامي ايران برخوردار از حداکثر منافع ملي در عرصه فضايي است.
در اين جلسه معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و رئيس سازمان فضايي کشور نيز گزارشي از حوزه عملکرد خود و برنامه آتي به هيات دولت ارائه کرد.
همچنين در اين جلسه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گزارشي از وضعيت کنوني سينما و نيازهاي پيش‌روي آن ارائه داد و بر لزوم جهش اساسي براي ارتقا جايگاه سينما با اجراي طرح‌هاي مختلف تأکيد کرد.
سيدمحمد حسيني با اشاره به اين‌که « براي توسعه زيرساخت‌ها از جمله احداث سالن‌هاي سينما، شهرک سينمايي و افزايش کمي و کيفي توليدات سينمايي و تأمين تجهيزات فيلمسازي، مطالعات و طرح‌هاي مختلفي تهيه شده است»، خواستار حمايت جدي‌تر دولت از برنامه‌هاي گسترش سينماي ملي شد.
در ادامه جلسه رييس‌جمهور با تشکر از وزارتخانه‌هاي ارتباطات و فناوري اطلاعات و فرهنگ و ارشاد اسلامي در ارتباط با مفاد گزارش‌هاي ارائه شده به دولت، بر تلاش و برنامه‌ريزي هرچه بيشتر براي دستيابي به علوم فضايي و توسعه و پيشرفت علمي در اين زمينه کرد.
دکتر احمدي نژاد همچنين نقش و اهميت جايگاه سينما و نفوذ و تأثيرات آشکار آن در امر فرهنگ‌سازي و رشد فضاي اخلاقي را متذکر شد و بر حمايت بيش از پيش دولت از فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري به ويژه در حوزه سينما تاکيد کرد.
در اين جلسه بعد از گزارش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مقرر شد جلساتي در سطح عالي و به رياست رئيس‌جمهور براي بررسي و پيگيري مسايل مربوط به سينما برگزار شود تا طرح‌هاي کلان سينما در آن مورد بررسي قرار گيرد و به تناسب بررسي و تصويب طرح‌هاي اجرايي وزارت فرهنگ ارشاد اسلامي در زمينه توسعه ملي، اعتبارات لازم براي آن وزارتخانه منظور شود.
منبع: پايگاه اطلاع رساني دولت

0 نظرهای شما: