رانندگان خانم براي سرويس دختران

رانندگان خانم براي سرويس دختران
معاون شهردارتهران خبرداد: پيشنهادافزايش11درصدي نرخ سرويس مدارس
الزام رانندگان سرويس به دريافت گواهي صلاحيت رانندگي دانش‌آموزان

1389/05/01 07-23-2010 12:34:53 8905-00123: كد خبر خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: اجتماعي - شهري
معاون ترافيك شهردار تهران از پيشنهاد افزايش حدود 11 درصدي نرخ كرايه سرويس‌هاس مدارس در سال تحصيلي جديد خبر داد و گفت: بر اساس آيين‌نامه اجرايي حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس از سال جديد تحصيلي تمامي رانندگان سرويس مدارس بايد گواهي «صلاحيت رانندگي خودروهاي حمل و نقل دانش‌آموزي» را از سازمان تاكسيراني تهران دريافت كنند.
مهندس تشكري هاشمي روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اين كه ميانگين افزايش كرايه تاكسي‌ها در سال جاري حدود 15 درصد بوده است، گفت: با برگزاري جلسات متعدد با سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، سرانجام لايحه پيشنهادي شهرداري تهران براي نرخ كرايه سرويس مدارس تدوين و به شوراي شهر تهران ارائه شد كه در آن افزايش نرخ كرايه سرويس‌هاي مدارس كمتر از 11 درصد پيشنهاد شده است.
وي با اشاره به اين كه كرايه سرويس‌هاي مدارس بر اساس مسافت تعيين مي‌شود، گفت: به رقم آمادگي سازمان تاكسيراني تهران در سال گذشته براي جابجايي دانش‌آموزان توسط تاكسي‌ها و ون‌ها، تنها از چهار هزار و 482 دستگاه تاكسي و يكهزار و 281 دستگاه ون استفاده شده است، يعني فقط 18 هزار دانش‌آموز با تاكسي و 13 هزار دانش‌آموز با ون جابجا شدند، به اين ترتيب با جمعيت دانش‌آموزان تهراني بايد بگوييم كمتر از سه درصد از آنها پارسال با ناوگان تاكسيراني جابجا شدند.
معاون ترافيك شهردار تهران از آمادگي كامل تاكسيراني تهران براي ارائه خدمات براي سرويس‌هاي مدارس خبر داد و گفت: بر اين اساس 10 هزار دستگاه سواري و دو هزار دستگاه ون براي سرويس مدارس در سالجاري اختصاص يافته است كه در مجموع توانايي جابجا كردن 60 هزار دانش‌آموز يعني حدود دو برابر ظرفيت سال گذشته فراهم شده است.
وي با اشاره به اين كه بر اساس آيين‌نامه اجرايي حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس، پيمانكاران و آموزش و پرورش مكلف شده‌اند ترتيبي اتخاذ كنند كه مدت زمان رفت و بازگشت دانش‌آموزان با خودرو مدرسه از يك ساعت تجاوز نكند، افزود: امسال سازمان تاكسيراني، تهران را به چهار محدوده جغرافيايي تقسيم كرده و جابجايي دانش‌آموزان در اين محدوده‌ها را به پنج شركت خصوصي تاكسيراني جهت سرويس دهي مناسب، نظارت بيشتر و پوشش مناسب‌تر واگذار كرده است.
معاون ترافيك شهردار تهران تصريح كرد: بر اساس آيين‌نامه اجرايي حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس كه در سال 87 به وزارتخانه‌هاي راه و ترابري، آموزش و پرورش و كشور ابلاغ شده است، تمامي رانندگان خودروهاي حمل و نقل دانش‌آموزي از امسال مكلفند گواهي صلاحيت رانندگي اين خودروها را از سازمان تاكسيراني تهران دريافت كنند.
وي با اشاره به اين كه خودروهاي حمل و نقل دانش‌آموزان نيز بايد داراي علائم مشخصه و تجهيزات لازم باشند، به ايسنا گفت: دارا بودن برگه معاينه فني، بيمه شخص ثالث و سرنشين، مجهز به بودن وسايل ايمني از جمله كمربند، كمك‌هاي اوليه و كپسول اطفاي حريق و دارا بودن علايم مميزه بر روي بدنه خودروها از جمله ويژگي‌هاي سرويس‌هاي مدارس خواهد بود.
وي تاكيد كرد: بر اساس مصوبه دولت مسووليت و عواقب بكارگيري خودروهاي متوجه شخص استفاده كننده خواهد بود.
معاون ترافيك شهردار تهران با اشاره به اين كه اعتبار گواهي صلاحيت براي رانندگي خودروهاي حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس از تاريخ صدور يكسال است، افزود: در عين حال پيمانكاران و رانندگان خودروهاي حمل و نقل مدارس موظف شدند از سوار كردن افراد غير مسوول در اين خودروها خودداري كرده و ظرفيت هر وسيله را بر اساس مندرجات تعيين شده در كارت خودرو مراعات كنند.
مدير عامل سازمان تاكسيراني تهران خبر داد:
آمادگي كامل تاكسيراني تهران براي سرويس‌دهي به مدارس پايتخت با افزايش 2 برابري نسبت به پارسال
نصب ايستگاه‌هاي سرويس مدارس در جلوي تمام مدارس شهر تهران براي نخستين بار
مدارس دخترانه امسال از رانندگان خانم بهره‌مند مي‌شوند
ارايه آموزش‌هاي لازم به رانندگان سرويس‌هاي مدارس

مهندس پيمان سنندجي، مدير عامل سازمان تاكسيراني تهران نيز با اشاره به جلسات مستمر با آموزش و پرورش شهر تهران به ايسنا گفت: توافقنامه حقوقي بين سازمان تاكسيراني و آموزش و پرورش شهر تهران امضا شده است كه بر اين اساس شركت‌هاي صلاحيت‌داري كه سازمان تاكسيراني معرفي مي‌كنند، تنها مي‌توانند به عنوان سرويس مدارس بكارگيري شوند.
وي تاكيد كرد: اين شركت‌ها به لحاظ حقوقي پاسخگوي موضوعات و مباحث سرويس‌هاي مدارس خواهند بود.
سنندجي از نصب ايستگاه‌هاي سرويس مدارس در جلوي تمام مدارس شهر تهران در سال جاري براي نخستين بار خبر داد و گفت: بر اين اساس تابلوهاي ويژه‌اي در جلوي مدارس نصب مي‌شود تا زمان پياده و سوار شدن دانش‌آموزان از اين تابلوها استفاده شود.
وي با اشاره به هماهنگي انجام شده با تاكسي بيسيم بانوان، گفت: بر اين اساس مدارس دخترانه امسال از رانندگان خانم بهره‌مند مي‌شوند.
سنندجي با اشاره به اين كه امسال حدود 12 هزار دستگاه سواري تاكسي و ون براي جابجايي دانش‌آموزان پيش‌بيني شده است، به ايسنا گفت: ظرفيت در اين خصوص نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.
وي با اشاره به اين كه بر اساس مصوبه دولت تمامي رانندگان سرويس مدارس بايد گواهي صلاحيت رانندگي حمل و نقل دانش‌آموزي داشته باشند، گفت: رانندگان همچنين بايد حداقل 23 سال سن داشته، ابتلا به بيماري‌هاي مسري، صرع، اعتياد به مواد مخدر و الكل و سوء پيشينه كيفري، محكوميت به محروميت‌هاي رانندگي و سوء شهرت نداشته و متاهل باشند كه تمامي اين شرايط براي شركت‌هاي خصوصي تاكسيراني در اين زمينه ديده شده است.
سنندجي در عين حال تاكيد كرد: سازمان تاكسيراني تهران نيز با توجه به برنامه‌ريزي‌ صورت گرفته بجز خودروهاي تاكسي گواهي صلاحيت رانندگان خودروهاي حمل و نقل دانش‌آموزي را براي هيچ خودرو ديگري صادر نمي‌كند.
وي با اشاره به اين كه در سال گذشته 18 هزار تاكسي به كپسول آتش‌نشاني مجهز شده‌اند، گفت: امسال 20 هزار تاكسي ديگر به اين كپسول‌ها مجهز شده و رانندگان آنها آموزش اطفاي حريق ديده‌اند.
سنندجي در عين حال از ارايه آموزش‌هاي لازم به رانندگان سرويس‌هاي مدارس خبر داد و گفت: اين دسته از رانندگان براي جابجايي هرچه بهتر دانش‌آموزان آموزش‌هاي لازم را در اين خصوص فرا مي‌گيرند.
رييس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك راهور تهران:
هماهنگي‌هاي لازم براي سرويس‌هاي مدارس با سازمان تاكسيراني تهران انجام شده است

سرهنگ اسماعيلي، رييس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ نيز به ايسنا تاكيد كرد: هماهنگي‌هاي لازم براي سرويس‌هاي مدارس با سازمان تاكسيراني تهران انجام شده است.
وي افزود: در عين حال علايم ويژه‌اي نيز براي سرويس‌هاي مدارس در نظر گرفته شده است.
لازم به ذكر است بر اساس آيين‌نامه اجرايي حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس كه شهريور ماه سال 87 با تاييد رييس جمهوري به وزارتخانه‌هاي راه و ترابري، آموزش و پرورش و كشور ابلاغ شده است، در اختيار قرار دادن خودروي حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس به افراد فاقد صلاحيت و همچنين رانندگي بدون اين گواهي با اين وسايط نقليه ممنوع بوده و مرتكبين بر اساس قانون نحوه رسيدگي و تخلفات و اخذ جرايم رانندگي و اصلاحات بعدي آن و آيين‌نامه راهنمايي و رانندگي مورد برخورد قرار مي‌گيرند و در صورت ارتكاب در غير موارد اضطرار و نيز تكرار تخلف بيش از چهار بار بر اساس بند «ث» ماده 6 اين آيين‌نامه با آنها برخورد مي‌شود، از سوي ديگر مدارس نيز مكلف شده‌اند موضوع اخذ و ابطال گواهي صلاحيت اين دسته از رانندگان را در صورت تكرار تخلف در قراردادهاي پيمانكاري درج كنند.
همچنين راهنمايي و رانندگي موظف شده است هر شش ماه يكبار وضعيت تخلف از مقررات راهنمايي و رانندگي خودروهاي مدارس را به ادارات آموزش و پرورش و شهرداري‌هاي مربوطه اعلام كند.

0 نظرهای شما: