صحبت درباره جزییات سناریوی افزایش قیمت بنزین ممنوع است

رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت:
صحبت درباره جزییات سناریوی افزایش
قیمت بنزین ممنوع است


به طور جدي به سمت خودروهاي الكتريكي نيز پيش مي‌رويم كه اخبار فعاليت‌هاي ما به زودي منتشر خواهد شد/ ما تا آخر سال 10 ميليون ليتر در روز به توليد اضافه مي‌كنيم.

ایلنا- : صحبت درباره جزییات سناریوهای قیمت بنزین فعلا ممنوع است. به گزارش ایلنا، رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت کشور ضمن اعلام مطلب فوق در جمع نمایندگان رسانه‌های گروهی افزود: هر وقت تصمیم قطعی در این زمینه اتخاذ شد سخنگوی دولت در این مورد سخن خواهد گفت.
محمد رویانیان ادامه با تاكيد بر اينكه در زمینه قیمت گزينه‌اي انتخاب مي‌شود كه فشار زيادي به مردم وارد نكند گفت: همزمان حمل و نقل عمومی نیز توسعه خواهد یافت تا مردم با مشکلاتی مواجه نشوند. او میزان یارانه‌ای که در حال حاضر برای بنزین پرداخت می‌شود را بسیار بیشتر از 2لیتر سهمیه فعلی در روز دانست و گفت: همین بنزین 400 تومانی نیز یارانه‌ای است. مردم باید این مطلب را بدانند که قیمت تمام شده بنزین بالاتر از چهارصد تومان است. در واقع این دو لیتر کمک به کسانی است که به بنزین ارزان‌تر نیاز دارند
. او هر چند صحبت درباره جزییات سناریوها را ممنوع دانست اما درباره میزان افزایش قیمت به توضیحاتی کلی بسنده کرد و گفت: قيمت 400 تومان نيمه رايانه‌اي است و ما هم تلاش مي‌كنيم در سال اول قيمت چندان افزايش نيابد كه با توجه به پيگيري رئيس جمهور اميدواريم بهترين گزينه انتخاب شود.
وي با بيان اينكه بنزين باقي مانده در كارت‌ها بعد از شروع سهميه‌بندي نيز با قيمت يارانه‌اي قابل استفاده خواهد بود، اضافه كرد: قبل از سهميه‌بندي 75 ميليون ليتر مصرف بنزين با افزايش 4ميليون خودرو و 2ميليون موتورسيكلت مصرف ما به 62.5 ميليون ليتر رسيده است و منحني روند كاهش را دنبال مي‌كند در حالي كه توليد اتومبيل روند رو به رشدي دارد. رويانيان تنها راه مديريت انرژي در كشور در زمان حاضر را مديريت قيمتي دانست و گفت: از سال 55 تا الان مصرف انرژي در كشور 9 برابر شده است در حالي كه در زمان مشابه مصرف انرژي در دنيا 2برابر شده است.
وي افزود: در دنيا معادل 130ميليون بشكه نفت خام روزانه در 30 سال پيش مصرف مي‌شده كه اين رقم در حال حاضر به 250 ميليون بشكه رسيده است اما در ايران در سال 55 مصرف حدود 400 هزار بشكه بوده است در حالي‌كه در حال حاضر به 4ميليون بشكه رسيده است.
وي با بيان اين‌كه مهمترين سوختي كه دشمنان مي‌‌توانند از طريق آن به كشور ضربه بزنند بنزين است، گفت: ما تا آخر سال 10 ميليون ليتر در روز به توليد اضافه مي‌كنيم و در صورت تحريم هم مي‌توانيم از ظرفيت پتروشيمي‌ها استفاده كنيم. رويانيان تاكيد كرد: توليد بنزين از غير از مسير فعلي را در نشست با وزارت دفاع بررسي كرديم و به سرعت به سمت توليد بنزين از طريق الكل، متانول و از طريق طبيعت پيش مي‌رويم.
وي افزود: ما بخشي از بنزين را به منظور تعديل اكتان بنزين داخلي وارد مي‌كنيم اما اگر فعاليت‌هايي كه شروع كرديم به ثمر بنشيند در اين زمينه نيز بی نیازخواهيم شد و اكتان بنزين توليد داخل را به حد استاندارد مي‌رسانيم. وي اضافه كرد: به طور جدي به سمت خودروهاي الكتريكي نيز پيش مي‌رويم كه اخبار فعاليت‌هاي ما بزودي منتشر خواهد شد و اين خودروها هم موتور هيبريد و هم موتور تك سوخته خواهد داشت. رويانيان گفت: فعلا ما فقط به وسايل عمومي اجازه تبديل به گاز سوز را مي‌دهيم.

1389/5/3 - 14:35:11

0 نظرهای شما: