الکل داروخانه ها تلخ می شود

یک مقام مسئول خبر داد:
الکل داروخانه ها تلخ می شود
مدیرکل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در صورت همکاری سازمانهای مرتبط برای جلوگیری از سوء استفاده برخی سودجویان بسته بندی شیشه و مزه الکل عرضه شده در داروخانه ها تغییر می‌ کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا شانه ساز با بیان اینکه تغییر بسته‌بندی شیشه‌های الکل قابل عرضه در داروخانه‌ها آن را شبیه یک ماده شیمیایی کرده است گفت: این اقدام وزارت بهداشت برای تغییر بسته بندی الکل موجب شده تا رغبت سوء استفاده کنندگان برای خرید الکل کمتر شود.
وی الکل عرضه شده در داروخانه‌ها را از نظر پزشکی غیر قابل خوراکی اعلام کرد و افزود: وزارت بهداشت افزودن ماده تلخ کننده به الکلها و افزایش نظارت و بازرسی از داروخانه ها را در دستور کار خود قرار داده است. شانه‌ساز با اعلام این که سودجویان به بهانه‌های پزشکی اقدام به خرید الکل از داروخانه‌ها برای مصارف غیر پزشکی می‌کنند اظهارداشت: به عنوان مثال این افراد به داروخانه‌ها اعلام می‌کنند الکل را برای شستشوی ناف بچه می‌خواهند.
مدیرکل نظارت بر امور دارویی و مواد مخدر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فروش آگاهانه الکل برای مصارف غیر پزشکی به مشتری را توسط داروخانه‌دارها تخلف صریح قانونی اعلام کرد و گفت: در صورت اثبات این موضوع افراد خاطی از طریق دادگاه انقلاب مورد پیگرد قضایی قرار می گیرند.
تاریخ انتشار، تهران: ۱۶:۱۴ , ۱۳۸۹/۰۵/۰۴

0 نظرهای شما: