آب شرب تهران سالم است

وزير بهداشت:
آب شرب تهران سالم است
خبرگزاري فارس: وزير بهداشت با تأكيد بر سالم بودن آب شرب تهران گفت: گاهي يك حركت مسئولانه چالش‌هايي هم به دنبال دارد كه بايد با حداكثر تلاش در اين وادي‌ها گام برداريم و بدانيم كه گاهي روي لبه تيغ راه مي‌رويم.
به گزارش خبرگزاري فارس، به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت در اجلاس شصت و چهارم روساي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور با بيان اين مطلب گفت: بر ما كه متولي سلامت هستيم فرض است در امور مربوط به سلامت آب، هوا، خاك، برنج و گندم و ساير موارد مرتبط با سلامت مردم مسئولانه وارد شده و گاهي حتي روي لبه تيغ حركت كنيم.
وي با تأكيد بر سلامت آب شرب تهران افزود: خوشبختانه آب شرب تهران هيچ مشكل ميكروبي ندارد و فقط در برخي از مناطق جنوب شهر ميزان نيترات آن بالاتر از حد مجاز است كه با تمهيدات انديشيده شده اين مشكل هم برطرف خواهد شد.
وي خطاب به اهالي رسانه تأكيد كرد: پيش از اين هم بر سلامت آب تهران در اكثر مناطق اين شهر تأكيد كردم و تنها در برخي از مناطق توصيه شد زنان باردار و نوزادان از اين آب استفاده نكنند. از اهالي رسانه مي‌خواهم در رساندن پيام‌هاي ما به مردم به عنوان متوليان سلامت آنها دقت عمل بيشتري به خرج داده و بيشتر امانتداري كنند.
وي با اشاره به سوء استفاده دشمنان از سخنان وي در خصوص آلودگي آب در برخي از مناطق تهران با ذكر اين نكته كه از دشمنان جز دشمني انتظاري نيست، اظهار داشت: قرار شده است كميته‌اي در خصوص آب تهران و همچنين برخي از آب هاي معدني مطالعات علمي‌تر انجام داده و تا چند روز آينده نتايج آن را به من بدهند كه نتايج آن گزارش نيز در اختيار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.
وحيد دستجردي با تأكيد بر حضور روساي دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور در برنامه‌هاي قرآني و دعا در ايام شعبان و رمضان گفت: پخش كردن صداي اذان ظهر از تمام مراكز متعلق به وزارت بهداشت در سطح تهران حداقل كاري است كه انجام مي‌شود و من از همه روساي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي مي‌خواهم در زمينه‌هاي معرفتي و قرآني در اين ايام بيشتر تلاش كنند.
وزير بهداشت از برگزاري كارگاه‌هايي در خصوص «ارتقاء كيفيت درمان و ساماندهي اورژانس ها»، «منشور حقوق بيمار» و «حاكميت باليني» در اجلاس شصت و چهارم رؤساي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني سراسر كشور خبر داد و گفت: از همه رؤساي دانشگاه‌ها مي‌خواهم در اين كارگاه‌ها حضور جدي داشته باشند و اين مباحث را كه اهم برنامه‌هاي آينده وزارت بهداشت است از هم اكنون به صورت جدي دنبال كنند.
شصت و چهارمين اجلاس روساي دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور با سخنان آيت الله محمدي گلپايگاني رئيس دفتر مقام معظم رهبري افتتاح شد و در ادامه وزير امور خارجه به دعوت رؤساي دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور تحليل خود را در زمينه سياست خارجي و وضعيت كنوني ديپلماسي كشور ارائه كرد.
اين اجلاس در سالن همايش‌هاي رازي دانشگاه علوم پزشكي ايران برگزار شده و تا دو روز ادامه دارد و در آن اساسي‌ترين برنامه‌ها و چالش‌هاي موجود در حوزه نظام سلامت كشور بحث و بررسي و تصميم گيري مي‌شود.

0 نظرهای شما: