مجتمع پتروشيمي مرواريد عسلويه افتتاح شد

حضور رئيس‌جمهور
مجتمع پتروشيمي مرواريد عسلويه افتتاح شد
خبرگزاري فارس: مجتمع پتروشيمي مرواريد عسلويه صبح امروز با حضور رئيس جمهور افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس به عسلويه، مجتمع پتروشيمي مرواريد( الفين‌ پنجم) با ظرفيت توليد بيش از يك ميليون تن محصول در سال به عنوان نخستين واحد تامين‌كننده خوراك خط لوله اتيلن غرب متشكل از واحدهاي اتيلن ، منواتيلن گلايكول و سرويس‌هاي جانبي است. اين مجتمع در زميني به مساحت 20 هكتار احداث شده و مكان جغرافيايي آن در استان بوشهر، منطقه انرژي پارس جنوبي( عسلويه)، فاز دوم صنايع پتروشيمي واقع شده است.
مجتمع پتروشيمي مرواريد عسلويه داراي واحد فرايندي اتيلن با ظرفيت توليد 500 هزار تن و 553 هزار تن محصولات اتيلن گلايكول در سال است و واحد سرويس‌هاي جانبي آن از بخار، آب‌آتش‌نشاني و واحد تامين آب دريا برخوردار است.
محصولات اصلي واحد‌هاي فرايندي اين مجتمع شامل اتيلن، تركيبات c3 ، منواتيلن گلايكول، دي اتيلن گلايكول‌، فري اتيلن گلايكول است و ايجاد اشتغال و انتقال دانش فني، افزايش و بهره‌برداري از توانمندي‌هاي داخلي كشور، صرفه اقتصادي بالا، ارزآوري و تامين خوراك خط لوله اتيلن غرب از اهداف اصلي آن به شمار مي‌رود.
سهامداران شركت پتروشيمي مرواريد را صندوق ذخيره فرهنگيان، شركت سرمايه‌گذاري غدير، شركت سرمايه‌گذاري صنايع پتروشيمي و صندوق بازنشستگي پس انداز رفاه كاركنان صنعت نفت تشكيل مي‌دهند و مخازن ذخيره mej اين مجتمع در زميني به مساحت سه هكتار در ناحيه مخازن متمركز فاز 2 پتروشيمي احداث مي‌شود.
اعطاي جايزه ملي مديريت پروژه ايران به دليل اهتمام به تعالي در مديريت و به كارگيري mc(شيوه هاي نوين مديريت) در سال 88 از سوي انجمن مديريت پروژه ايران و همچنين انتخاب پروژه به عنوان طرح نمونه صنعتي استان بوشهر در سال 87 از سوي سازمان صنايع و معادن استان از دستاوردهاي مهم اين مجتمع است.
مجتمع پتروشيمي مرواريد به عنوان نخستين واحد تامين‌كننده خط لوله اتيلن غرب مي‌تواند در راه‌اندازي زودرس واحدهاي در جوار اين خط لوله نقش موثر ايفا كند.

0 نظرهای شما: