در حال‌حاضر اصولگرايان واقعي بر مسند قدرت نيستند

موسوي‌تبريزي در گفت‌و‌گو با ايلنا :
در حال‌حاضر اصولگرايان واقعي
بر مسند قدرت نيستند

اين گفته كه خانه احزاب باشگاه سياسي است درست نيست/ اگر نگرش به تغيير قوانين احزاب بر اساس محدود كردن و بي‌خاصيت كردن آنها باشد، مسلم است كه با اين نوع نگرش قوانين احزاب بسته‌تر خواهد شد.
ایلنا:- دبير مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم گفت: به نظر بنده در حال حاضر اصولگرايي در راس قدرت نيست و گروه خاصي در راس قدرت است كه اصولگرايان واقعي را هم قبول ندارد و فقط خودشان را قبول دارند.
حجت‌الاسلام سيد حسين موسوي‌تبريزي در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در خصوص لزوم تغيير قوانين احزاب گفت: آنچه كه مسلم است قانون احزاب همانند قانون اساسي دست پخت بشري است و قوانين كنوني نيز در روزهاي اول انقلاب و در مجلس اول تدوين شده است. رئيس سابق خانه احزاب با تاكيد بر اينكه تجربيات گذشته قابل تجديدنظر است، افزود: اگر نگرش به تغيير قوانين احزاب، بر اساس محدود كردن و بي‌خاصيت كردن آنها باشد، مسلم است كه با اين نوع نگرش قوانين احزاب بسته‌تر خواهد شد.
دبير مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم با تاكيد بر اينكه بايد تغييرات در قانون احزاب در راستاي كم كردن مشكلات احزاب باشد، افزود: در راستاي تقويت احزاب بايد برخي از فعاليت‌هاي احزاب را به خودشان واگذار كرد، طبيعي است كه با اين نوع نگرش تغيير قوانين احزاب مي‌تواند پسنديده باشد. وي با اشاره به اينكه برخي از مواد و بسترهاي قانون احزاب قابل تفسير است، افزود: با توضيح‌ در برخي از مواد قانون احزاب، از سوءاستفاده برخي جلوگيري خواهد شد.
دبير مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينكه در دوران رياست‌جمهوري سيدمحمد خاتمي و در دوره اول احمدي‌نژاد نيز پيشنهاداتي ارائه و بررسي شد، تصريح كرد: اگر مجلس با كارشناسي اين قوانين را بررسي كند و لااقل از احزاب مختلف و از خانه احزاب نمايندگاني را براي بررسي آن دعوت كند، در اين صورت مي‌توان به فعاليت احزاب كمك كرد. موسوي تبريزي در واكنش به ادعاي برخي سياسيون كه معتقدند خانه احزاب تبديل به يك باشگاه سياسي شده است؛ با اشتباه خواندن چنين اظهاراتي، گفت: اينگونه اظهارات جديد نيست. از اين قبيل صحبت‌ها در دوره‌هاي پيشين نيز بوده است.
وي با بيان اينكه انتخابات خانه احزاب، انتخابات آزادي بوده است، افزود: در دوره پنجم انتخابات خانه احزاب، تعداد افراد شركت كننده در مجمع عمومي بيش از همه دوره‌هاي گذشته بوده است؛ علاوه بر آن سه گروه شامل اصلاح‌طلبان، اصولگرايان و مستقل‌ها در اين انتخابات ليست دادند. دبير مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به اينكه دوره پنجم انتخابات خانه احزاب يكي از بهترين و آزادترين انتخابات بود، تصريح كرد: آن انتخابات از سوي هيات‌رئيسه انجام شد آن هم با حضور بازرسي‌هايي كه خود مجمع انتخاب كرده بود و ضعفي در آن نبوده است.
وي با بيان اينكه تركيب خانه احزاب در دوره‌هاي مختلف فرق ‌كرده است، تاكيد كرد: اين گفته كه خانه احزاب باشگاه سياسي است درست نيست و اين اظهارات فقط توسط يكي دو نفر صورت مي‌گيرد كه دولت نيز از اينگونه اظهارات بدش نمي‌آيد. موسوي تبريزي در مورد نظريه «حذف اصلاح‌طلبان» با توجه به اينكه اصولگرايان در مسند قدرت‌اند، تصريح كرد: به نظر بنده در حال حاضر اصولگرايي در راس قدرت نيست و گروه خاصي در راس قدرت است. اينان فقط از نام اصولگرايي استفاده مي‌كنند. دبير مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينكه اصولگرايان واقعي در روش فكري با اصلاح‌طلبان اختلاف دارند، تصريح كرد: گروه حاكم در قدرت ، اصولگرايان واقعي را هم قبول ندارند و فقط خودشان را قبول دارند .
البته اين باند برخي از اصولگرايان را در خود جاي داده كه قدرت آنچناني هم ندارند و آنها بايد هوشيار باشند. دبير مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم اضافه كرد: هيچ‌كس نمي‌تواند گروه ديگري را حذف كند، چرا كه قبل از اين اتفاق، خودش حذف مي‌شود. لذا نه اصولگرايان مي‌توانند اصلاح‌طلبان را حذف كنند و نه بالعكس. موسوي تبريزي با تاكيد بر اينكه اين گروه جديد نه اصولگراست و نه اصلاح‌طلب، اضافه كرد: اين گروه استفاده ابزاري از بسياري از مفاهيم از جمله قانون اساسي و اصولگرايي مي‌كنند در صورتي كه بايد در كنار مردم باشند و نظرات مردم را جلب كنند.
نبايد فراموش كرد كه از اوايل پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون، انحصارطلبي و حذف ديگران بيشترين ضربه و آسيب‌ها را به جامعه ما وارد كرده و كشورمان را به عقب رانده است.
1389/5/8 - 10:47:47

0 نظرهای شما: