دور ريختن احزاب صحيح نيست

اشرفي اصفهاني با انتقاد از طرح مسئله تك حزبي در كشور:
دور ريختن احزاب صحيح نيست

هدف از تشكيل احزاب اين است كه در برابر نابساماني‌هاي اقتصادي، سياسي، اجتماعي اظهار نظر كنند و منافع ملت را با سلايق مختلف فرياد بزنند/حضرت امام با حمايت‌هاي گوناگون از احزاب، شخصا به فعاليت‌هاي حزبي اهميت مي‌دادند.
ایلنا:- عضو شوراي مركزي خانه احزاب گفت: دور ريختن احزاب با اين عنوان كه تنها يك حزب در كشور وجود دارد، صحيح نيست. حجت‌الاسلام محمد اشرفي اصفهاني در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا در خصوص ضرورت تعامل احزاب سياسي در كشور، اظهار داشت: طبيعي است كه جناح و گروه‌هاي سياسي مختلف بايد با هم متحد بوده و در جهت منافع ملت حركت كنند.
وي افزود: اصولا هدف از تشكيل احزاب نيز اين است كه ضمن برداشت‌هاي مختلف از مسائل كشور در جهت منافع ملي حركت كنند، يعني عليرغم نظرات متفاوت در جزييات، اما در اصول كلي متناسب با منافع نظام موضع‌گيري كند. عضو شوراي مركزي خانه احزاب ادامه داد: طبيعي است كه هر حزب و جناحي برداشتي مخصوصي را از اوضاع دارد و نمي‌شود كه نظرات همه احزاب يكي باشد، ما آنچه مهم است اين است كه مسير كلي احزاب با هم همسو باشد.
اين استاد دانشگاه در خصوص اظهارات اخير سيد محمدخاتمي مبني بر اينكه تعامل به معناي تسليم شدن در برابر جناح مقابل نيست،تاكيد كرد: اصولا تسليم شدن كار درستي نيست،زيرا هدف از تشكيل احزاب اين است كه در برابر نابساماني‌هاي اقتصادي، سياسي، اجتماعي اظهار نظر كنند و منافع ملت را با سلايق مختلف فرياد بزنند. اشرفي اصفهاني در خصوص اظهارات اخير رئيس‌جمهور مبني بر اينكه يك حزب بيشتر در كشور وجود ندارد و آن حزب‌الله ولايي است، گفت: اين نه به آن معنا كه تنها يك حزب فعاليت كند، بلكه احزاب مي‌توانند در حالي كه هدفشان الله است ديدگاه‌هاي متفاوتي داشته باشند.
وي با بيان اينكه گفته رئيس‌جمهور در اين خصوص مطابق قانون اساسي و وحي منزل نيست به تشكيل حزب جمهوري اسلامي پس از انقلاب اشاره كرد و گفت: حضرت امام با حمايت‌هاي گوناگون از احزاب، شخصا به فعاليت‌هاي حزبي اهميت مي‌دادند. عضو شوراي مركزي خانه احزاب اضافه كرد: اصولا تا افكار و اراي متفاوت نيز وجود نداشته باشد نمي‌توان به نتيجه رضايت‌بخش رسيد، اينكه جارو برداشت و همه را جارو كرد و دور ريخت با اين عنوان كه يك حزب بيشتر وجود ندارد؛ صحيح نيست.
وي گفت: بايد پرسيد چه كسي تشخيص مي‌دهد حزب‌الله كيست؟ زيرا بسياري ادعا مي‌كنند كه حزب‌الله هستند. اشرفي اصفهاني با بيان اينكه امروز تمام كشورهاي دنيا با احزاب اداره مي‌شوند به ديدگاه‌هاي مقام معظم رهبري و آيت الله هاشمي رفسنجاني در خصوص احزاب اشاره كردو گفت: اصولا نقش خانه احزاب نيز اين است كه همه آرا را در يك جا جمع كرده و به تعامل آنها كمك كند.
وي در خصوص الزامات تعامل احزاب به نقد‌پذيري جناح حاكم اشاره كرد و گفت: اين درحالي است كه امروز خيلي‌ها در كشور زير بار نقد نمي‌روند و آن را بر نمي‌تابند.

0 نظرهای شما: