قالیباف:
مشکل اصلی ترافیک پایتخت نبود حمل و نقل
مشکل اصلی ترافیک پایتخت نبود حمل و نقل
عمومی مناسب و کافی است
شهردار تهران گفت: چنانچه معابر و بزرگراههای پایتخت را با میزان خودروهای سایر شهرها و استانداردهای جهانی مقایسه کنیم می بینیم که زیر ساختها و معابر ما اگر بیشتر از سایر کشورها نباشد کمتر از آنها نیست بلکه ضعف اصلی و مشکل ترافیک ناشی از نبود حمل و نقل عمومی مناسب و کافی است.
شهردار تهران گفت: چنانچه معابر و بزرگراههای پایتخت را با میزان خودروهای سایر شهرها و استانداردهای جهانی مقایسه کنیم می بینیم که زیر ساختها و معابر ما اگر بیشتر از سایر کشورها نباشد کمتر از آنها نیست بلکه ضعف اصلی و مشکل ترافیک ناشی از نبود حمل و نقل عمومی مناسب و کافی است.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمد باقر قالیباف امروز یکشنبه در مراسم آغاز به کار رسمی کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک افزود: برای تحقق این اهداف به استفاده از سرمایه های بخش خصوصی نیازمندیم و این دو سیاست کلی را به طور جد در تمام عرصه ها دنبال می کنیم.
وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی ما به دنبال حفظ کرامت انسانها، اجرای عدالت، افزایش سرعت، دقت، صحت و سلامت و اتحاد و تدابیری برای مبارزه با فساد به ویژه در سیستم اداری هستیم که اجرای طرح کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک با همه این دیدگاهها و اهداف همخوانی دارد.
شهردار تهران ادامه داد: زمانی که در نیروی انتظامی بودیم، مردم گلایه داشتند که به طور مثال ما هرگز به فلان استان سفر نکرده ایم اما در آن استان قبض جریمه برایمان صادر شده، این حاکی از خطا و پایین بودن دقت بود، که البته این مسئله هر جا که کارها توسط انسان دنبال شود طبیعی است .
وی تصریح کرد: امیدواریم که با هوشمند سازی و به کارگیری سیستمهای مکانیزه علاوه بر کاهش خطاها، سرعت و دقت نظارت نیز افزایش یابد و شاهد رضایت عمومی مردم باشیم.
قالیباف ادامه داد: شاید اجرای برخی از طرحها مانند بلیط الکترونیک در ظاهر کار دشواری به نظر نرسد و عمق و حجم کار را حتی کسانی که در مدیریت شهری دخیل هستند نیز متوجه نشوند اما برای تحقق طرحهایی مانند کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک و همچنین مکانیزه کردن در حوزه شهرسازی زحمات بسیار زیادی کشیده شده است.
وی اظهار داشت: امیدواریم به زودی نقشه های دیجیتالی و هوشمند شهر تهران تحت وب نیز راه اندازی شوند که اگر این نقشه ها تکمیل شوند هم شهروندان و هم سازمانها و نهادها می توانند استفاده های زیادی از این نقشه ها داشته باشند و ما گامی دیگر در توسعه پایدار برداریم و امیدواریم این مهم تا پایان سال محقق شود.
شهردار تهران تصریح کرد: اجرای پروژههای مختلفی مانند کنترل مکانیزه محدوده ترافیک از چندین سال پیش آغاز شد به گونه ای که مثلا اگر ما یکسان سازی پلاک خودروها را در تهران در چند سال گذشته نداشتیم امروز با وجود دهها نوع پلاک با شکلهای مختلف امکان راه اندازی سیستم مکانیزه در شهر وجود نداشت.
قالیباف افزود: در کنار هوشمند سازی باید فرهنگسازی نیز در ترافیک با جدیت پیگیری شود و ما در حوزه اطلاع رسانی و آموزش نیز اقدامات لازم را انجام دهیم.
وی تاکید کرد: باید این امکان را برای شهروندانی که نیاز به ورورد به به محدوده طرح ترافیک به صورت موردی دارند فراهم کنیم تا با مجوزهای کوتاه مدت قادر به ورود به این محدوده باشند.
وی خاطرنشان کرد: اگر ما میزان معابر و بزرگراههای خود را در مقایسه با خودروهای موجود با سایر شهرها و استانداردهای جهانی مقایسه کنیم می بینیم که زیر ساختها و معابر ما اگر بیشتر از سایر کشورها نباشد کمتر از آنها نیز نیست و در واقع ضعف اصلی ما و مشکل ترافیک ناشی از نبود حمل و نقل عمومی مناسب و کافی است.
شهردار تهران در ادامه افزود: امروز که دیگر ما کارکرد و تاثیر مترو و خطوط BRT را در شهر دیده ایم باید همه با هم برای توسعه این خطوط بسیج شویم نه آن که امروز گزارشهایی را بخوانیم که چرا در بزرگراهی خط بی آر تی در حال ساخت است، این اظهار نظرها واقعا منصفانه نیست.
وی افزود: امروز باید مردم مطالبه کنند که چرا شهرداری وقتی دو لاین به بزرگراه چمران افزوده است این دو لاین را در اختیار حمل و نقل شخصی گذاشته است و از ما بخواهند که ظرفیتهای موجود را به حمل و نقل عمومی اختصاص دهیم نه این که ما ببینیم عده ای مردم را تشویق به انتقاد کنند که چرا خط بی آر تی در بزرگراه چمران ایجاد می شود .
قالیباف بیان داشت: وقتی که برای هر متر از اتوبان چمران 15 میلیون تومان از بیت المال هزینه می شود انصاف نیست که این معبر به طور کامل در اختیار حمل و نقل شخصی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: شنیده ام که در گزارشی اعلام شد، قالیباف اگر می خواست تسلیم شود در پروژه بی آر تی افسریه تسلیم می شد درست است وقتی می دانیم که توسعه حمل و نقل عمومی راهکار اصلی معضل ترافیک است، به هیچ وجه تسلیم نمی شویم و با جدیت کاری را که می دانیم برای شهروندان مفید است انجام می دهیم .
شهردار تهران با بیان اینکه امروز ترافیک و آلودگیهای هوا و صوتی افسردگی و فشار روحی و روانی را برای مردم ایجاد می کند که همه و همه ناشی از تردد ماشینها و موتورسیکلتها هستند گفت: شماره کردن و ورود خودروها به شهر در دست ما نیست که بخواهیم جلوی آن را بگیریم اما می توانیم اجازه ندهیم که معابر جولانگاه خودروهای شخصی باشد و خودروهای عمومی نادیده گرفته شود.
وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی ما به دنبال حفظ کرامت انسانها، اجرای عدالت، افزایش سرعت، دقت، صحت و سلامت و اتحاد و تدابیری برای مبارزه با فساد به ویژه در سیستم اداری هستیم که اجرای طرح کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک با همه این دیدگاهها و اهداف همخوانی دارد.
شهردار تهران ادامه داد: زمانی که در نیروی انتظامی بودیم، مردم گلایه داشتند که به طور مثال ما هرگز به فلان استان سفر نکرده ایم اما در آن استان قبض جریمه برایمان صادر شده، این حاکی از خطا و پایین بودن دقت بود، که البته این مسئله هر جا که کارها توسط انسان دنبال شود طبیعی است .
وی تصریح کرد: امیدواریم که با هوشمند سازی و به کارگیری سیستمهای مکانیزه علاوه بر کاهش خطاها، سرعت و دقت نظارت نیز افزایش یابد و شاهد رضایت عمومی مردم باشیم.
قالیباف ادامه داد: شاید اجرای برخی از طرحها مانند بلیط الکترونیک در ظاهر کار دشواری به نظر نرسد و عمق و حجم کار را حتی کسانی که در مدیریت شهری دخیل هستند نیز متوجه نشوند اما برای تحقق طرحهایی مانند کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک و همچنین مکانیزه کردن در حوزه شهرسازی زحمات بسیار زیادی کشیده شده است.
وی اظهار داشت: امیدواریم به زودی نقشه های دیجیتالی و هوشمند شهر تهران تحت وب نیز راه اندازی شوند که اگر این نقشه ها تکمیل شوند هم شهروندان و هم سازمانها و نهادها می توانند استفاده های زیادی از این نقشه ها داشته باشند و ما گامی دیگر در توسعه پایدار برداریم و امیدواریم این مهم تا پایان سال محقق شود.
شهردار تهران تصریح کرد: اجرای پروژههای مختلفی مانند کنترل مکانیزه محدوده ترافیک از چندین سال پیش آغاز شد به گونه ای که مثلا اگر ما یکسان سازی پلاک خودروها را در تهران در چند سال گذشته نداشتیم امروز با وجود دهها نوع پلاک با شکلهای مختلف امکان راه اندازی سیستم مکانیزه در شهر وجود نداشت.
قالیباف افزود: در کنار هوشمند سازی باید فرهنگسازی نیز در ترافیک با جدیت پیگیری شود و ما در حوزه اطلاع رسانی و آموزش نیز اقدامات لازم را انجام دهیم.
وی تاکید کرد: باید این امکان را برای شهروندانی که نیاز به ورورد به به محدوده طرح ترافیک به صورت موردی دارند فراهم کنیم تا با مجوزهای کوتاه مدت قادر به ورود به این محدوده باشند.
وی خاطرنشان کرد: اگر ما میزان معابر و بزرگراههای خود را در مقایسه با خودروهای موجود با سایر شهرها و استانداردهای جهانی مقایسه کنیم می بینیم که زیر ساختها و معابر ما اگر بیشتر از سایر کشورها نباشد کمتر از آنها نیز نیست و در واقع ضعف اصلی ما و مشکل ترافیک ناشی از نبود حمل و نقل عمومی مناسب و کافی است.
شهردار تهران در ادامه افزود: امروز که دیگر ما کارکرد و تاثیر مترو و خطوط BRT را در شهر دیده ایم باید همه با هم برای توسعه این خطوط بسیج شویم نه آن که امروز گزارشهایی را بخوانیم که چرا در بزرگراهی خط بی آر تی در حال ساخت است، این اظهار نظرها واقعا منصفانه نیست.
وی افزود: امروز باید مردم مطالبه کنند که چرا شهرداری وقتی دو لاین به بزرگراه چمران افزوده است این دو لاین را در اختیار حمل و نقل شخصی گذاشته است و از ما بخواهند که ظرفیتهای موجود را به حمل و نقل عمومی اختصاص دهیم نه این که ما ببینیم عده ای مردم را تشویق به انتقاد کنند که چرا خط بی آر تی در بزرگراه چمران ایجاد می شود .
قالیباف بیان داشت: وقتی که برای هر متر از اتوبان چمران 15 میلیون تومان از بیت المال هزینه می شود انصاف نیست که این معبر به طور کامل در اختیار حمل و نقل شخصی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: شنیده ام که در گزارشی اعلام شد، قالیباف اگر می خواست تسلیم شود در پروژه بی آر تی افسریه تسلیم می شد درست است وقتی می دانیم که توسعه حمل و نقل عمومی راهکار اصلی معضل ترافیک است، به هیچ وجه تسلیم نمی شویم و با جدیت کاری را که می دانیم برای شهروندان مفید است انجام می دهیم .
شهردار تهران با بیان اینکه امروز ترافیک و آلودگیهای هوا و صوتی افسردگی و فشار روحی و روانی را برای مردم ایجاد می کند که همه و همه ناشی از تردد ماشینها و موتورسیکلتها هستند گفت: شماره کردن و ورود خودروها به شهر در دست ما نیست که بخواهیم جلوی آن را بگیریم اما می توانیم اجازه ندهیم که معابر جولانگاه خودروهای شخصی باشد و خودروهای عمومی نادیده گرفته شود.
تاریخ انتشار، تهران: ۱۸:۲۰ , ۱۳۸۹/۰۴/۲۷
0 نظرهای شما:
Post a Comment