شهردار تهران:
نقشه ديجيتال و هوشمند تهران
نقشه ديجيتال و هوشمند تهران
تا پايان سال آماده ميشود
خبرگزاري فارس: قاليباف از راهاندازي نقشه ديجيتال و هوشمند شهر تهران تحت وب در مجموعه شهرداري تهران تا پايان سال خبر داد و گفت: اين نقشه در اختيار تمام شهروندان قرار ميگيرد.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، محمدباقر قاليباف ساعتي پيش در مراسم آغاز به كار رسمي سيستم كنترل هوشمند محدوده طرح ترافيك، گفت: براي اجراي اين كار زحمات زيادي كشيده شده است.
وي با بيان اينكه از 9 تا 10 سال قبل زير ساختهاي اين كار فراهم شده است، گفت: امروز شاهد بهرهبرداري از اين سيستم هوشمند هستيم.
قاليباف با اشاره به اينكه در شهرداري تهران دو سياست جدي را پيگيري ميكنيم، گفت: يكي از اين سياستها هوشمندكردن شهر تهران و ديگري چابكسازي و كوچكسازي شهرداري تهران است؛ زماني كه بتوانيم اين دو اقدام را انجام دهيم مردم به راحتي ميتوانند در شهر زندگي كنند.
به گفته شهردار تهران، سيستم كنترل هوشمند محدوده طرح و ترافيك با كمك بخش خصوصي انجام شده است.
قاليباف اضافه كرد: با اجراي اين سيستم سرعت، دقت در كارها بالاتر ميرود.
شهردار تهران با بيان اينكه سيستم كنترل هوشمند محدوده طرح ترافيك قبلاً به صورت آزمايشي آغاز به كار كرده است، گفت: از امروز اين كار به صورت رسمي آغاز ميشود.
وي اضافه كرد: با اجراي اين كار در حوزه نيروي انساني صرفهجويي صورت ميگيرد.
به گفته شهردار تهران، در آينده نزديك نقشه ديجيتالي و هوشمند شهر تهران تحت وب در مجموعه شهرداري تهران راهاندازي و در اختيار تمام مردم قرار ميگيرد.
وي ادامه داد: اين اقدام تا پايان سال اجرايي ميشود و همه ميتوانند از موضوعات نرمافزاري استفاده كنند.
به گفته شهردار تهران، بستر اجراي اين كار فراهم شده و بيش از يك سال است كه همكاران به صورت شبانهروزي در حال فعاليت هستند.
قاليباف در بخش ديگر سخنانش افزود: همچنين بايد امكاني فراهم شود كه اگر فردي آرم طرح ترافيك ندارد و قرار است وارد محدوده طرح شود؛ دچار مشكل نشود.
شهردار تهران در بخش ديگر سخنانش به توسعه حمل و نقل عمومي در شهر اشاره كرد و گفت: در كلان شهر تهران در مقايسه با ساير شهرها اگر زير ساختها كمتر نباشد، بيشتر هم است. بايد تلاش كنيم براي كاهش بار ترافيك سيستم حمل و نقل عمومي را توسعه دهيم.
وي به راهاندازي خطوط بي.آر.تي از پاركوي تا ميدان جمهوري از مسير بزرگراه چمران اشاره كرد و گفت: بايد مردم از شهرداري مطالبه كنند كه خيابانها را در اختيار سيستم حمل و نقل عمومي قرار دهد تا ماشينهاي شخصي. هر متر مكعب بيش از 15 ميليون تومان هزينه دارد و بايد اين مكانها زير پاي اتوبوسها باشد نه اتومبيلهاي شخصي.
شهردار تهران به جوسازيهاي صورت گرفته عليه شهرداري درباره ساخت خطوط بي.آر. تي اشاره كرد و گفت: به اين جوسازيها توجه نميكنيم.
قاليباف خاطرنشان كرد: ظرف مدت 5 سال كلانشهر تهران را هوشمند ميكنيم.
وي با اشاره به توسعه خطوط بي.ار.تي در تهران، گفت: 10 خط بي.ار.تي در تهران طي برنامه ريزي صورت گرفته اجرا ميشود.
قاليباف با بيان اينكه در بزرگراه چمران مسير را تعريض كردهايم، گفت: اين خط بي.آر.تي تا ترمينال جنوب رفته و خط 1 و 2 بي.ار.تي را قطع ميكند.
شهردار تهران به ساماندهي خطوط تاكسيراني اشاره كرد و گفت: سال گذشته قول دادم كه در اين خطوط ساماندهي صورت گيرد و در هر حال حاضر اين كار در حال اجراست.
وي با بيان اينكه از 9 تا 10 سال قبل زير ساختهاي اين كار فراهم شده است، گفت: امروز شاهد بهرهبرداري از اين سيستم هوشمند هستيم.
قاليباف با اشاره به اينكه در شهرداري تهران دو سياست جدي را پيگيري ميكنيم، گفت: يكي از اين سياستها هوشمندكردن شهر تهران و ديگري چابكسازي و كوچكسازي شهرداري تهران است؛ زماني كه بتوانيم اين دو اقدام را انجام دهيم مردم به راحتي ميتوانند در شهر زندگي كنند.
به گفته شهردار تهران، سيستم كنترل هوشمند محدوده طرح و ترافيك با كمك بخش خصوصي انجام شده است.
قاليباف اضافه كرد: با اجراي اين سيستم سرعت، دقت در كارها بالاتر ميرود.
شهردار تهران با بيان اينكه سيستم كنترل هوشمند محدوده طرح ترافيك قبلاً به صورت آزمايشي آغاز به كار كرده است، گفت: از امروز اين كار به صورت رسمي آغاز ميشود.
وي اضافه كرد: با اجراي اين كار در حوزه نيروي انساني صرفهجويي صورت ميگيرد.
به گفته شهردار تهران، در آينده نزديك نقشه ديجيتالي و هوشمند شهر تهران تحت وب در مجموعه شهرداري تهران راهاندازي و در اختيار تمام مردم قرار ميگيرد.
وي ادامه داد: اين اقدام تا پايان سال اجرايي ميشود و همه ميتوانند از موضوعات نرمافزاري استفاده كنند.
به گفته شهردار تهران، بستر اجراي اين كار فراهم شده و بيش از يك سال است كه همكاران به صورت شبانهروزي در حال فعاليت هستند.
قاليباف در بخش ديگر سخنانش افزود: همچنين بايد امكاني فراهم شود كه اگر فردي آرم طرح ترافيك ندارد و قرار است وارد محدوده طرح شود؛ دچار مشكل نشود.
شهردار تهران در بخش ديگر سخنانش به توسعه حمل و نقل عمومي در شهر اشاره كرد و گفت: در كلان شهر تهران در مقايسه با ساير شهرها اگر زير ساختها كمتر نباشد، بيشتر هم است. بايد تلاش كنيم براي كاهش بار ترافيك سيستم حمل و نقل عمومي را توسعه دهيم.
وي به راهاندازي خطوط بي.آر.تي از پاركوي تا ميدان جمهوري از مسير بزرگراه چمران اشاره كرد و گفت: بايد مردم از شهرداري مطالبه كنند كه خيابانها را در اختيار سيستم حمل و نقل عمومي قرار دهد تا ماشينهاي شخصي. هر متر مكعب بيش از 15 ميليون تومان هزينه دارد و بايد اين مكانها زير پاي اتوبوسها باشد نه اتومبيلهاي شخصي.
شهردار تهران به جوسازيهاي صورت گرفته عليه شهرداري درباره ساخت خطوط بي.آر. تي اشاره كرد و گفت: به اين جوسازيها توجه نميكنيم.
قاليباف خاطرنشان كرد: ظرف مدت 5 سال كلانشهر تهران را هوشمند ميكنيم.
وي با اشاره به توسعه خطوط بي.ار.تي در تهران، گفت: 10 خط بي.ار.تي در تهران طي برنامه ريزي صورت گرفته اجرا ميشود.
قاليباف با بيان اينكه در بزرگراه چمران مسير را تعريض كردهايم، گفت: اين خط بي.آر.تي تا ترمينال جنوب رفته و خط 1 و 2 بي.ار.تي را قطع ميكند.
شهردار تهران به ساماندهي خطوط تاكسيراني اشاره كرد و گفت: سال گذشته قول دادم كه در اين خطوط ساماندهي صورت گيرد و در هر حال حاضر اين كار در حال اجراست.
0 نظرهای شما:
Post a Comment