سخنگوي دولت : انتخابات رياست جمهوري سالمترين و پاكترين انتخابات كشور است


سخنگوي دولت : انتخابات رياست جمهوري

سالمترين و پاكترين انتخابات كشور است


بخش خبري روزنامه جمهوری اسلامی : سخنگوي دولت انتخابات دوره دهم رياست جمهوري را از سالمترين و پاكترين انتخابات كشور ناميد و با اشاره به نظارتهاي متعدد امكان تقلب در آن را در سطح پائين و منتفي دانست .
به گزارش خبرنگار ما غلامحسين الهام كه عصر ديروز در جمع خبرنگاران داخلي و خارجي و حوزه دولت حاضر شده بود همچنين از مشاركت 85 درصدي مردم در انتخابات اخير به عنوان حماسه اي ماندگار در تاريخ ايران اسلامي نام برد و آن را نشانه احساس مسئوليت آحاد جامعه توصيف كرد وي همچنين برخورد با تخلفات قضايي در مسير انتخابات را از وظايف قوه قضائيه اعلام و تصريح كرد كه ما انتخابات اخير را عامل تجزيه و گروه بندي مردم نمي دانيم و كسي هم نبايد چنين پنداري داشته باشد.
وي گفت : افكار معدود و محدودي كه در جامعه بخواهند در مسير غير وحدت و غيرعزم ملي حركت كنند بايد بدانند كه اين راه و مسير انقلاب نيست .
ر ادامه اين كنفرانس خبري سپس خبرنگار كيهان با نام بردن از برخي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري و نيز بعضي از چهره هاي سرشناس كشور از آقاي الهام پرسيد چرا دولت براي دستگيري اين عاملان اصلي اغتشاشات خياباني تعلل ورزيده و آنان را در جامعه آزاد گذاشته است و اگر برخي دستگير شده اند پس از مدت زماني كوتاهي آزاد شده اند كه پاسخ شنيد : ملت ما امنيت و قانونگرايي را دوست دارند و دولت هم اين امر را مديريت مي كند.
وي خطاب به خبرنگار كيهان يادآور شد كه برخورد قضايي با دولت نيست بلكه در ارتباط با عوامل اغتشاش و آشوب نهادهاي امنيتي و قضائي وظيفه دارند كه مسائل را تعقيب و آنرا به سرانجام برسانند لذا انتظار تصميم قضايي از دولت صحيح نمي باشد. خبرنگار كيهان همچنين در بخش ديگري از سئوال خود پرسيده بود كه چرا دولت عدالت گرا براي بررسي قتل خانم ندا آقاسلطان و يا ركسانا صابري به قوه قضائيه نامه مي نويسد ولي براي 20 نفري كه اعلام شده در درگيريهاي اخير خياباني كشته شده اند نامه نمي نويسد كه سخنگوي دولت اظهار داشت : دولت آنچه كه بايد در چارچوب قانون انجام دهد آن را بعمل آورده است .
وي افزود : مساله قتل نداآقا سلطان مشكوك است كه قرائن نشان مي دهد يك سناريو است كه اسباب اعمال فشار بر نظام و دولت را فراهم كرده است و طبيعي است كه رئيس جمهور بر رسيدگي به آن تاكيد كرده باشد و از قوه قضائيه بخواهد كه به آن رسيدگي نمايد. سخنگوي دولت سپس در پاسخ به سئوال خبرنگار عراقي رسانه « فرات » مبني براينكه يكي از نامزدهاي رياست جمهوري گفته است دولت دهم را فاقد مشروعيت مي داند و شما نيز در اين كنفرانس خبري مي گوئيد كه بازنده انتخابات حذف نمي شود آيا شما اين نامزد را اغتشاشگر مي دانيد يا نه گفت : همه مردم در چارچوب قانون حقوقي دارند كه ما آنها را حذف نمي كنيم بلكه خودشان بدليل عدم پذيرش قانون حذف مي شوند.
در ادامه سپس خبرنگار « سرمايه » به آراي 13 ميليوني آقاي ميرحسين موسوي و احتساب آرا ساير نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري از جمله آقايان مهدي كروبي و محسن رضايي و نيز اعتراضات مردمي به نتيجه انتخابات و نيز موضوع فراخواني سفراي خارجي و يا عدم ارسال پيام تبريك برخي از كشورهاي مهم جهان به رئيس جمهور منتخب و نيز لغو سفر سلطان قابوس به تهران اشاره كرد و پرسيد كه آيا اين مسائل بر مشروعيت دولت دهم تاثير منفي نمي گذارد كه آقاي الهام در پاسخ اظهار داشت : مردم ما از انتخابات راضي هستند و اين خود مشروعيت آور است و نمي توان بر آن خدشه اي وارد ساخت .
وي افزود : تلاش برخي از افراد براي زير سئوال بردن سلامت انتخابات ناموفق بوده است زيرا محاسبات رياضي نشان مي دهد كه رقم 25 بالاتر از 13 است . وي گفت : چند دولت خاص اروپايي در تحليل مسائل ايران دچار اشتباه شده اند و موضوع فراخواني سفرا نيز اتفاق نيفتاده است . همچنين خبرنگار شبكه « العالم » سئوال كرد اگر اتحاديه اروپا طبق خواست انگليس در اعتراض به بازداشت كاركنان سفارت انگليس در تهران سفراي خود را از ايران فرا بخواند عكس العمل ايران چه خواهد بود كه آقاي الهام گفت : اشتباهات آنها به خودشان برخواهد گشت زيرا ملت ايران توانمند است مگر اينكه اشتباهات را اصلاح و جبران نمايند. وي مجددا تاكيد كرد كه فراخواني سفرا هنوز صورت نگرفته و ما علاقمنديم كه تعاملات منطقي را با كشورهاي ديگر حفظ نمائيم .
آقاي الهام در پاسخ به سئوال خبرنگار ديگري درخصوص تغييرات كابينه دهم نيز اظهار داشت : ملاك رئيس جمهور در استفاده از همكاران خود در كابينه آينده قانون است . وي افزود : دولت به كارآمدي توانمندي مردم گرايي و ساده زيستي وزرا نظر دارد تا رسيدن به قله هاي مطلوب قابل دسترسي باشد. وي اضافه كرد : دامنه انتخابات مديران كشور حلقه بسته و محدودي نخواهد بود و برنامه ريزي رئيس جمهور تا جمع بندي نهائي ادامه خواهد يافت .
سخنگوي دولت همچنين درخصوص آقاي « يوكيا آمانو » ديپلمات كهنه كار ژاپني و مدير كل آتي آژانس بين المللي انرژي اتمي كه جانشين « محمد البرادعي » شده است گفت : رويكرد ما تقويت آژانس براي انجام ماموريتهاي قانوني اين نهاد بين المللي مي باشد. وي افزود : ما با آژانس طبق گذشته همكاري خواهيم داشت و از استقلال و تلاشهاي قانوني آژانس دفاع خواهيم كرد.

0 نظرهای شما: