نطق رسايي در تشريح اتفاقات روز گذشته مجلس بعد از تصويب تركيب مجمع عمومي بانك مركزي

نطق رسايي در تشريح اتفاقات روز گذشته

مجلس بعد از تصويب تركيب مجمع

عمومي بانك مركزي



خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: مجلس - حجت‌الاسلام حميد رسايي در نطق امروز خود خطاب به ملت ايران گفت: روز گذشته در مجلس شوراي اسلامي اتفاقاتي رخ داد كه لازم است درخصوص آن نكاتي را به اطلاع شما برسانم.
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين هنگام نمايندگان با اعلام دو دو (مخالفت) قصد بر هم زدن صحبت‌هاي رسايي را داشتند كه وي افزود: در آخرين ديداري كه با رهبر معظم انقلاب داشتيم ايشان اين كار را نهي كردند. حال اگر كسي مي‌خواهد دو بگويد مي‌تواند باز بگويد.
نماينده‌ي مردم تهران در خانه ملت تصريح كرد: مطابق ماده 77 مي‌خواستم 10 دقيقه وقت داشتم صحبت كنم كه متاسفانه اجازه داده نشد. لذا از اين فرصت استفاده مي‌كنم و خطاب به آقاي لاريجاني مطالبي را ذكر مي‌كنم.
وي گفت: جناب آقاي لاريجاني كه اجازه نداديد سخن بگويم، اكنون لطف كنيد و بشنويد. ماده 80 برنامه پنجم كه در مورد مجمع عمومي بانك مركزي است يكي از موارد اختلافي ميان برخي از صاحب‌نظران، كارشناسان و هم‌چنين برخي از نمايندگان محترم مجلس با دولت بود. مصوبه‌ي قبلي به دليل اشكال قانون اساسي شوراي نگهبان براي تصويب مجدد به صحن علني مجلس آمد و برخي از همكاران از جمله رييس مجلس تمام تلاش خود را كردند تا آن‌چه مي‌پسندند راي بياورد، اما اكثريت مجلس اين‌گونه صلاح نديد و بعد آقاي توكلي پيشنهادي را مطرح كرد كه راي آورد، ولي حضرت‌عالي چون اصرار داشتيد كه مصوبه مطابق ميل‌تان شود پيشنهاد ديگري را اجازه‌ي طرح داديد.
رسايي در ادامه تصريح كرد: پس از اين اقدام شما كه در حدود ساعت 15 ديروز رخ داد بيش از 10 نفر از نمايندگان از جمله موسي قرباني، زارعي، نادران، كوچك‌زاده، شهرزاد و بنده و برخي از همكاران ديگر كه نام‌شان يادم نيست قصد بيان تذكر نقض آيين‌نامه‌ي داخلي و هم‌چنين اخطار قانون اساسي داشتند ولي شما برخلاف تمام موارد مصرح در آيين‌نامه اجازه‌ي سخن گفتن را به كسي نداديد؛ چون مي‌دانستيد كه خلاف قانون كرده‌ايد.
اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس خاطرنشان كرد: از ساعت 15 تا ساعت 17 نمايندگان بارها و بارها اعلام تذكر كردند اما شما اجازه نداديد. در ساعت 17:11 وقتي بنده تذكراتم را بيان كردم شما بارها و بارها ميان سخن بنده وارد شديد و در نهايت هم به بهانه‌ي اتمام وقت كه تمام نشده بود اجازه‌ي بيان اخطار قانون اساسي را به من نداديد. ديروز يكي از دوستان در تذكري كه مي‌دادند اعلام كردند كه سرباز شما هستند. بنده هم وقتي پس از 2 ساعت و ربع اجازه‌ي سخن گفتن يافتم خطاب به شما گفتم بنده و خيلي از دوستان نماينده‌ي ديگر سرباز شما نيستيم ولي شما را دوست داريم و اين دليل بر اين نمي‌شود كه 2 ساعت ما را معطل نگه داريد.
وي با اشاره به ماده‌ي 77 آيين‌نامه‌ي داخلي مجلس گفت: طبق اين ماده اگر در ضمن مذاكره صريحا يا تلويحا نسبت سوئي به يكي از نمايندگان داده شود يا عقيده يا اظهار او را برخلاف جلوه بدهند و نماينده‌ي مذكور نسبت به رفع اشتباه در همان جلسه يا جلسه‌ي بعد اجازه‌ي نطق بخواهد بدون رعايت نوبت تا 10 دقيقه اجازه‌ي نطق داده مي‌شود، اما شما ديروز اين اجازه را به برادر عزيزمان آقاي دلخوش داديد؛ در حالي كه بنده به كسي اهانت نكرده بودم. نه اظهارات او را تحريف كرده بودم و چيزي كه گفته بود، گفتم. اما شما به همان دلايلي كه همه مي‌دانند پس از سخنان بنده، به ايشان اجازه‌ي تذكر ماده 77 داديد؛ در حالي كه به هيچ وجه نام وي در ليست ثبت نشده بود.
رسايي در ادامه گفت: آقاي دلخوش در تذكرش نه تنها تلويحا كه صراحتا ضمن اين‌كه اعلام كرد با خونش مي‌نويسد كه سرباز شماست، براي بار دوم از پشت تريبون مجلس اعلام كرد كه درباره‌ي پرونده‌ي دادگاه ويژه‌ي رسايي و جريانات روز قدس سخن مي‌گويد. اين صراحت آن‌قدر زياد بود كه شما آقاي لاريجاني خودتان خطاب به آقاي دلخوش فرموديد رسايي تذكري به من داده، شما چرا اين حرف‌ها را مي‌زنيد.
نماينده‌ي مردم تهران بار ديگر خطاب به لاريجاني گفت: امروز آقاي لاريجاني اين جمله‌ي شما در تمام سايت‌ها و مشروح مذاكرات مجلس ثبت شده، اما امروز شما بعد از يك روز فراموشي گرفته‌ايد و اجازه‌ي بيان تذكر ماده 77 به من نداده‌ايد. گفتيد آقاي دلخوش كه درباره‌ي تو صحبت نكرده بود و تريبون مرا قطع كرديد.
وي گفت: بنده بار قبل هم كه آقاي دلخوش از پشت تريبون چنين اتهامي را مطرح كرد قصد تذكر داشتم كه آقاي ابوترابي وساطت كردند و به احترام ايشان چيزي نگفتم، اما تا كي بايد در برابر اهانت سربازان شما سكوت كنم؟ بنده بار قبل نيز در مصاحبه‌اي گفتم به پرونده‌ي دادگاه ويژه‌ام افتخار مي‌كنم. يك مفسد اقتصادي و دوستانش به بهانه‌هاي مختلف از بنده به دليل پي‌گيري فساد آنها شكايت كرده بودند. دادگاه ويژه‌ي روحانيت به دلايلي كه فرصت بيان آن نيست در كمال ناباوري بنده را محكوم كرد؛ در حالي كه فرد شاكي يك سال و نيم زندان قطعي دارد و دو سال و نيم است كه فراري است، ولي روزنامه‌اي دارد كه در طول دو سال و نيم قبل اين روزنامه منتشر شده و هيات نظارت هم به او حتي يك تذكر هم نداده است. فقط به خاطر روابط سياسي.
رسايي در ادامه خاطرنشان كرد: همين موضوع، موضوع سوالم از وزير ارشاد است كه روزهاي آينده مطرح مي‌شود.
وي افزود: با پي‌گيري كه توسط مراكز عالي نظام و مسوولان دادگاه ويژه‌ي روحانيت شد مشخص شد كه حكم صادره براي بنده برخلاف موازين است و اين حكم لغو و بنده تبرئه شدم. هرچند فرد مجرم به فساد و كسب مال نامشروع هم‌چنان فراري است.
نماينده‌ي مردم تهران در پايان گفت: ديشب هم در اتاق محبي‌نيا تا صبح نشستم و آقاي محبي‌نيا لطف كرد، ولي برخي از دوستان در هيات رييسه كم‌لطفي كردند. بنده به اتاق فرمان مراجعه كردم و گفتم صحبت‌هاي ديروز را به بنده بدهيد ولي اجازه ندادند. صحبتي كه از راديو پخش شده و صدا و سيما آن را ضبط كرده به بنده‌ي نماينده، صحبت‌هاي خودم را ندادند و گفتند تنها صحبت شما را مي‌دهيم؛ در حالي كه همه‌ي اين مذاكرات و صحبت‌هاي دلخوش و لاريجاني همه از راديو پخش شده و همه شنيده‌اند.
به گزارش ايسنا، نمايندگان بار ديگر اعلام دو دو كردند كه ابوترابي از آنها خواست كه رعايت همه‌ي جوانب صورت بگيرد.

1389/10/15 01-05-2011 12:14:32 8910-10059: كد خبر


0 نظرهای شما: