آقاي كفاشيان! مگر اين پست حق شما بود كه ازآن انصراف داديد؟

اين خيانت تا ابد بر پيشاني‌تان مي‌ماند

دادگان:

آقاي كفاشيان! مگر اين پست حق شما

بود كه ازآن انصراف داديد؟

كرسي مهم هيات اجرايي را با پست تشريفاتي عوض كردند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: ورزشي - فوتبال محمد دادگان از تصميم علي كفاشيان براي انصراف از كانديداتوري هيات اجرايي كنفدراسيون فوتبال آسيا به شدت انتقاد كرد و آن را خيانت به جامعه فوتبال ايران دانست.
رئيس اسبق فدراسيون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در رابطه با انصراف علي كفاشيان از نامزدي در انتخابات كميته اجرايي كنفدراسيون فوتبال آسيا اظهار كرد: كفاشيان پس از يازده سال پستي را از فوتبال ايران گرفته است كه با زحمت فراوان به دست آمده بود. پست اكس‌كو(Executive Committee ) يا همان كميته اجرايي، پستي بسيار مهم است چرا كه كارهاي اجرايي فوتبال آسيا را در اين كميته انجام مي‌دهند و همچنين تمامي اقدام‌هاي مثبت و تصميمات كلان مربوط به كنفدراسيون فوتبال آسيا را اعضاي اين كميته انجام مي‌دهد.
وي ادامه داد: مگر كفاشيان چه كاره است كه به راحتي از اين پست انصراف مي‌دهد؟ اين پست حق فدراسيون و حق جامعه فوتبال است. آقاي كفاشيان چرا پستي را كه مربوط به كارهاي اجرايي فوتبال آسيا مي‌شد، واگذار كرديد و مي‌خواهيد به جاي آن نايب رييسي غرب آسيا را بگيريد كه يك پست كاملا تشريفاتي است، چرا بايد اين كار را بكنيد؟ حالا آمديم و سعيدلو هم به عنوان نايب رئيس غرب آسيا انتخاب شد آن وقت چه چيزي عايد ما شده است؟ فقط يك پست تشريفاتي را در اختيار گرفته‌ايم و يكي ازمهمترين پست هاي اجرايي در فوتبال آسيا را از دست داده‌ايم.
دادگان با بيان اين كه متاسفانه هيچ‌كس از اهالي فوتبال حاضر نيست در مورد اين اتفاق‌هاي ناخوشايند صحبتي بكند، گفت: اين حق ماست كه در كميته‌ي اجرايي كنفدراسيون فوتبال آسيا باشيم. اگر هم من صحبت كنم بعد مي‌گويند چرا دادگان انتقاد مي‌كند. من متاسفم براي تمام مطبوعات و پيشكسوتان ورزش كه در قبال اين موضوع سكوت كرده‌اند و هيچ صحبتي نمي‌كنند، بايد به كفاشيان گفت مگر آن پست حق شما بود كه رفتيد از آن انصراف داديد، كه چه شود، كه سعيدلو انتخاب شود. سيستم يك مدير مانند تو را مي‌خواهد كه فقط به حرف‌هاي آنها گوش كنيد. شك نكنيد كه اگر دادگان اكنون رئيس فدراسيون بود هيچ وقت به خاطر سعيدلو كنار نمي‌رفت چرا كه اين حق جامعه فوتبال است كه در كميته اجرايي فوتبال آسيا مسووليت داشته باشد و يكي از كشورهاي تصميم گيرنده باشد.
رئيس پيشين فدراسيون فوتبال با بيان اين كه كفاشيان اين كار را تحت فشار انجام داده است، گفت: آقاي كفاشيان خيانتي كه كرديد تا ابد بر پيشاني خودت مي‌ماند. اين پست با يازده سال تلاش براي ايران به دست آمده بود. خودت و سعيدلو هم مي‌دانستيد كه هر دو كرسي را به ايران نمي‌دهند و يا اكس‌كو را مي‌دادند و يا نايب رئيسي غرب آسيا را، اما حالا شما براي اينكه سعيدلو نايب رئيس غرب آسيا شود از چنين كرسي مهمي انصراف مي‌دهيد، من براي بن‌همام هم متاسفم كه مي‌آيد چنين پيشنهادي را به كفاشيان مي‌دهد كه يكي از اين دو پست را انتخاب كند. خوشحالم كه پيش از اين هم در مصاحبه با ايسنا گفته بودم كه اين كار سعيدلو به فوتبال ايران ضربه مي‌زند. آن زمان هم گفتم كه اين دو نفر نمي‌توانند هر دو پست را بگيرند. اصلا مگر سعيدلو كجاي ورزش اين كشور است كه حالا بيايد نايب رئيس فوتبال غرب آسيا شود، چرا بايد يك پست اجرايي مهم را در آسيا از دست دهيم و به جاي آن يك پست معمولي و تشريفاتي را بگيريم. كه حالا بخواهيم براي كشورهايي مانند ازبكستان و قرقيزستان تصميم بگيريم؟ من از تمام مسوولان، پيشكسوتان، معلمان و دانشگاهيان كشور مي‌خواهم كه وارد اين بحث شوند و نگذارند كه پست هايي كه در اين چندسال در صحنه بين‌المللي براي ايران به دست آمده از دست برود.
محمد دادگان در ادامه با اشاره به اين كه علي آبادي هم مانند سعيدلو مي خواست خودش در فوتبال آسيا پست بگيرد، گفت: من در دو كميته‌ي فيفا عضو بودم اما علي‌آبادي من را كنار گذاشت تا خودش به جاي من بيايد. اما فيفا پس از آن اجازه نداد كه چنين كاري انجام دهد. آنها به همين خاطر كفاشيان را آورده‌اند كه او را كنار بزنند و خود در فوتبال آسيا صاحب منصب شوند. آقاي كفاشيان شما كه مي‌خواستيد برويد اصلا چرا آمديد، من كه مي‌دانم شما تحت فشار از اين پست انصراف داديد، اصلا شما در اين چند سال چه خدماتي را به فوتبال ايران داديد. حتما پس از اين هم وقتي پستي گرفتيد مي‌خواهيد بگوييد من به فوتبال كمك كردم، شما چه كار كرديد فقط آمديد مهمترين پستي را كه در اين چند سال براي فوتبال ايران به دست آمده بود از دست داديد. آقاي كفاشيان شما اگر خودت را وزنه‌اي براي فوتبال كشور نمي‌دانستيد چرا آمدي رئيس فدراسيون شدي كه حال بخواهيد از اين پست مهم انصراف دهيد. من پيش از اين هم به اين موضوع اشاره كرده بودم و مي‌دانستم كه چه سرنوشتي در انتظار ماست، اگر سعيدلو انتخاب شود هم هيچ مزيتي براي فوتبال ما نخواهد داشت.

1389/10/16 01-06-2011 13:38:11 8910-10669: كد خبر


0 نظرهای شما: