حذف اصولگرايان به بهانه اصولگرائي ناب،خبط سياسي است

حبيبي در اجلاس دبيران استاني موتلفه :

حذف اصولگرايان به بهانه اصولگرائي ناب،

خبط سياسي است

ممكن است عده‌اي مقابل اصولگرايي باشند، ولي رهبري و نظام را قبول دارند و حق نداريم آنها را معاند بدانيم/شترسواری دولا دولا نمی شود.


ايلنا - : دبير‌كل حزب موتلفه اسلامي تاكيد كرد: آنهايي كه به بهانه اصولگرايي ناب به دنبال حذف اصولگرايان به اعتقادخود به درجه ضعيف‌تر هستند دچار خبط سياسي شده‌اند و هيچ كس نمي‌تواند بگويد كه اصولگرايي در من خلاصه مي‌شود و اين منيت به ضرر ما بوده و خواهد بود.
به گزارش خبرنگار ايلنا، محمد نبي حبيبي صبح روز پنجشنبه در اجلاس دبيران استان‌هاي حزب موتلفه اسلامي، اظهار داشت: در شرايط حاضر موضوع وحدت بين نيروهاي وفادار به انقلاب ويا به تعبيري تقويت اين وحدت مهمترين موضوع روز تلقي مي‌شود. وي با تاكيد بر اينكه اين ضرورت فقط ضرورتي انتخاباتي نيست، تصريح كرد: اگرچه موضوع وحدت بين نيروهاي انقلاب در انتخابات اثر تعيين‌كننده دارد، اما اين ضرورت نياز دائمي انقلاب است ودر مقاطعي كه تشتت در ميان نيروهاي انقلاب به وجود مي‌آيد، طمعه ورزي دشمنان بيشتر مي‌شود.
دبير‌كل حزب موتلفه اسلامي به اتفاقات پس از انتخابات سال 88 اشاره كرد و گفت: حداقل سيئه فتنه‌گران و سران فتنه بعد ازانتخابات دهم رياست‌جمهوري، ايجاد اين اميدواري در دشمنان بود كه كار نظام تمام شده است به صورتي كه برخي ديپلمات‌هاي انگليسي در اوايل سال گذشته به خصوص در روزهاي پس از انتخابات كار نظام را تمام شده را تلقي مي‌كردند و اين خبط سياسي سران انگليس، فرانسه وآمريكا بود كه وقتي عده‌اي به خيابان‌ها آمدند و ناامني ايجاد كردند آنها كار نظام را تمام شده دانستند و در رسانه‌هاي خود با صراحت ازفتنه گران حمايت كردند. حبيبي با تاكيد بر نقش رهبري در جوامع گفت: اگر در جامعه‌اي يك رهبري ممتاز اعمال نشود،حضور مردم مشكلاتي را حل نمي‌كند و اين دو لازم و ملزوم يكديگر است. اگر مردم قرار است نقش خود را ايفا كند موكول به وحدت بين آنهاست.
دبيركل حزب موتلفه اسلامي با اشاره به تلاش جامعتين براي وحدت اصولگرايان، اظهار داشت: اقدام مبارك جامعه مدرسين و جامعه روحانيت مبارز در مسيروحدت اصولگرايان با همت دو شخصيت برجسته اين دو نهاد ، مهمترين كار هفته‌هاي اخير بود. وي ادامه داد: از چندين ماه پيش ملاقات‌هايي بين جامعه مدرسين و جامعه روحانيت مبارز انجام شد و مقدمات وحدت اصولگرايان فراهم شد كه نتيجه اين تلاش‌ها دو جلسه مبارك شد0 يكي جلسه‌اي كه آقاي احمدي نژاد از 29 نفر از سران اصولگرا دعوت كردند و مقوله اصلي اين جلسه بحث تقويت وحدت اصولگرايان بود كه با حسن‌نيت كامل برگزار شد در پايان جلسه نيز خود آقاي احمدي نژاد پيشنهاد دادند كه آقايان عسگر اولادي، حداد عادل و ولايتي اين جلسات را مديريت و ادامه دهند كه جلسات آنها ادامه دارد و نتايج آن نيز با آقاي احمدي نژاد در ميان گذاشته مي‌شود.
حبيبي با بيان اينكه جامعتين در حال تدوين منشور اصولگرايي است، خاطرنشان كرد: اين منشور مجموعه‌اي ازديدگاه‌هاي رهبري و نظرات اصولگرايان و جامعتين در مورد جريان اصولگرايي است و با تدوين اين منشور چارچوب‌هاي اصولگرايي شفاف مي‌شود تا وقتي مي‌خواهيم بگوييم فلان تشكل يا شخص اصولگرا مي‌باشد يا خير در آن چارچوب مشخص شود. وي ادامه داد: عده‌اي تصور مي‌كنند چون اهداف دشمنان در فتنه 88 محقق نشد، پس خطر رفع شده است، ولي اينكه ما دشمني را تمام شده تلقي كنيم خيال نادرستي است و دشمنان هرگز از خصومت با ما منصرف نمي‌شود، بلكه با تمهيدات جديد وارد ميدان خواهند شد. دبير‌كل حزب موتلفه اسلامي ادامه داد: رقبائي در مقابل اصولگرايان هستند كه نظام و رهبري را قبول دارند ولي ممكن است اصولگرايي يا مثلاً موتلفه را قبول نداشته باشند، ولي گروه ديگري نيز در مقابل ما هستند كه با دشمن همراهي كردند و عمله دشمن شدند كه ما آنها را معاند مي‌دانيم.
وي با طرح اين پرسش كه آيا حق داريم هرگونه رقيب جريان اصولگرا را معاند نظام بدانيم، تصريح كرد: اين بي‌انصافي است ممكن است عده‌اي مقابل اصولگرايي باشند، ولي رهبري و نظام را قبول دارند و حق نداريم آنها را معاند بدانيم. حبيبي تصريح كرد: عده‌اي تصور مي‌كنند چون كار دشمن تمام شده است با اين تحليل اشتباه در پي ايجاد رقابت بين اصولگرايان هستند، ولي ما معتقديم تفرق و رقابت بين اصولگرايان اشتباه محرز است. حبيبي به شكست اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراي‌هاي دوم شهر و روستا اشاره كرد و گفت: در آن شرايط كه هم دولت و هم مجلس در دست دوم خردادي‌ها بود،غرور دولت آنها را به اين نتيجه رسانده بود كه اصولگرايان به طور كامل از صحنه سياسي حفظ شده‌اند، براساس اين تحليل اشتباه وزن كشي سياسي در بين دوم خردادي‌ها اتفاق افتاد.
در همان زمان نيروهاي اصولگرا با ليست‌هاي عمدتا واحد وارد ميدان شدند و دوم خردادي‌ها در كمال تعجب پس ازپايان انتخابات دور دوم شوراها ديدند كه حتي يك نفر از آنها نيز نتوانست وارد شوراي شهر تهران شود. وي ادامه داد: در انتخابات رياست‌جمهوري دهم برخي اصولگرايان نيز داشتند مرتكب اين اشتباه مي‌شدند و دايره انتقاد، ‌اعتراض و تخطئه دولت را اينقدر گسترده كرده بودند كه ما احساس خطر مي‌كرديم. يادم مي‌آيد كه با برخي از اين دوستان تماس گرفتيم و گفتيم اگر نيروهاي دوم خرداد با يك واحد نامزد در انتخابات حضور يابند و ما نيز در جبهه اصولگرايي به اين نتيجه برسيم كه آقاي احمدي نژاد راي آور‌ترين نامزد است آن موقع چكار مي‌كنيد؟ آنهاجواب دادند در آن صورت از نامزد خود مي‌خواهيم كه صحنه را ترك كند وما معتقد بوديم كه اين حرف تنها شعاري زيباست.
دبير‌كل موتلفه همچنين از دبيران استاني اين تشكل كه در جلسه حضور داشتند خواست دعوت از همه طيف‌هاي اصولگرا را در استان‌ها داشته باشند. حبيبي در بخش ديگري ازسخنان خود خاطرنشان كرد: آنهايي كه به بهانه اصولگرايي ناب به دنبال حذف اصولگرايان به اعتقادخود به درجه ضعيف‌تر هستند دچار خبط شده‌اند و هيچ كس نمي‌تواند بگويد كه اصولگرايي در من خلاصه مي‌شود و اين منيت به ضرر ما بوده و خواهد بود. وي با اشاره به محوريت روحانيت در مسير وحدت اصولگرايان گفت: وقتي روحانيت محور باشد درجه‌اي از اطاعت شكل مي‌گيرد و اگر روحانيت نباشد ممكن است اصولگرايان با طيف‌هاي مختلف نتواند مواضع خود را يكي كند و به اعتقاد ما اصولگراي منهاي روحانيت يعني اسلام منهاي روحانيت و ما با محور روحانيت بايد به وحدت برسيم و تمام انرژي خود را صرف اين قضيه كنيم.
دبير كل موتلفه به مساله هدفمندكردن يارانه ها اشاره كرد و گفت: مجلس و دولت خصوصا دولت تا اين تاريخ كارهاي خوب و پيش‌بيني‌هاي مناسبي در مسير اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها داشته است و اين طرح ضرورت اجتناب ناپذير براي اقتصاد است وهرگز ضمانتي براي تداوم اقتصاد يارانه‌اي وجود ندارد و اين اقتصاد يعني اقتصاد لرزان در حال سقوط. وي ادامه داد: پيش‌بيني مي‌كنيم اگر هدفمند كردن يارانه‌ها با همين روند مدبرانه ادامه پيدا كند و دستگاه‌هاي اجرايي موظف به اطلاع رساني تصميمات و توجيحات به مردم شوند، بسيار مفيد خواهد بود . حبيبي در پاسخ به سوالي مبني بر بركناري متكي نيز گفت: در موضوع آقاي متكي و ديگر دولت مردان اين حق را براي رئيس‌جمهور قائل هستيم كه همكاران خود را انتخاب كند، البته شيوه استفاده كردن از اين حق مهم است.
وي ادامه داد: برداشت ما نسبت به عملكرد متكي مثبت است و عليرغم اينكه معتقد به داشتن حق رئيس‌جمهوردر بركناري و نصب افراد هستيم، اما به طور قطع با روش بركناري متكي موافق نبوديم و اين خوب نيست كه وي با اطلاع آقاي رئيس‌جمهور در جايي مشغول مذاكره باشد و بعد مذاكره‌كننده به او بگويند كه ازسمت خود بركنار شده است. دبير‌كل موتلفه در خصوص بركناري رئيس سازمان ملي جوانان نيز گفت‌: البته اين بركناري مثل عزل آقاي متكي غير مترقبه نبوده است. دبيركل موتلفه در مورد بركناري همزمان14 مشاور رئيس جمهور نيز گفت: در مورد مشاوران نيز كسي نمي‌تواند براي آقاي رئيس‌جمهور تعيين تكليف كند ، البته ممكن است برخي تصور كنند كه جرياني در دولت به دنبال يك دست كردن مديران است.
وي با تاكيد بر اينكه هيچ جريان سياسي و فكري نمي‌تواند توقع داشته باشد آنچه كه آن جريان خيال مي‌كند بايد به آن عمل شود ادامه داد : رئيس‌جمهور براي اينكه از اين شائبه مبرا باشد بايد مراقبت كند جرياني اطرف ايشان شكل نگيرد كه در عزل و نصب‌ها تاثير مستقيم داشته باشد و اين توقع نيز از رئيس‌جمهور مي‌رود كه هيچ جرياني تصميم گيرنده در عزل ونصب‌ها نباشد و شخص رئيس‌جمهور تصميم‌گير باشد. دبير‌كل موتلفه در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا در خصوص تلاش‌ها براي حذف جريان اصلاح‌طلب در عرصه سياسي كشور،گفت: ما با اصلاح‌طلبان در رقابت هستيم، ولي آنها را به دو گروه تقسيم مي‌كنيم يك گروه به بهانه اصلاح‌طلبي همراه فتنه گران بودند كه آنها دشمن ما هستند و هيچ نظامي براي دشمن خود فرش قرمز پهن نمي‌كند. وي ادامه داد: اما آيا اينكه هر اصلاح‌طلبي الزاما معاند نظام است؟ ما اين را قبول نداريم.
ممكن است طيفي در اصلاح‌طلبان اصولگرايان را نيز قبول نداشته باشند، ولي نظام قانون اساسي و ولايت فقيه و اطاعت از ولي فقيه را دردستور كار دارد و ما معتقد به حذف آنها نيستيم. وي با اشاره به بيان شروط حضور اصلاح‌طلبان در عرصه كه از سوي سيد محمد خاتمي مطرح شده است نيز گفت: آقاي خاتمي بايد پاسخ دهد كه ادعاي تقلب در انتخابات كه از سوي سران فتنه مطرح شده است را قبول دارد يا خير و بايد موضع خود را در اين‌باره شفاف كند و ما معتقديم سكوت در برابر اين ادعا يعني تاييد تقلب در انتخابات و چنين شخصي چطور مي‌تواند ادعاي حضور در متن نظام را داشته باشد. وي خطاب به خاتمي ادامه داد: يادمان نرفته كه شما در برخي از راهپيمايي‌ها كه به‌عنوان تقلب در انتخابات برگزار شده بود شركت كرديد .
آقاي خاتمي شتر سواري دولا دولا نمي‌شود.

1389/10/16 - 12:59 کد خبر : 172559

0 نظرهای شما: