بااشاره به افزايش شيوع مصرف شيشه درجامعه متوسط و روبه بالاي ايران؛

بااشاره به افزايش شيوع مصرف شيشه درجامعه متوسط و روبه بالاي ايران؛
جانشين دبيركل ستادمبارزه باموادمخدر خبرداد
تدوين نخستين پروتكل درمان اعتياد به شيشه دركشور

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: آسيب‌هاي اجتماعي
به گفته جانشين دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر، از آنجا كه امكان توليد مواد اعتيادآور صنعتي از جمله شيشه حتي در آشپزخانه‌هاي كوچك خانگي نيز وجود دارد، اين مواد با قيمت ارزان در دسترس متقاضيان قرار مي‌گيرد.
طه طاهري در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعي» ايسنا، افزود: مبارزه با مواد اعتيادآور بسيار سخت‌تر از مواد مخدر است و شناسايي و برخورد با توزيع اين مواد هوشمندي بيشتري مي‌طلبد.
وي همچنين در پاسخ به روند تدوين پروتكل درماني «شيشه» كه براي اولين بار در ايران در حال تدوين است و نسخه‌اي از آن در دنيا وجود ندارد نيز، گفت: مواد اعتيادآوري چون شيشه، از نوع مواد محرك‌ و آمفتامين‌هاست كه چهار يا پنج سال است كه مصرف آن‌ها در ايران شيوع پيدا كرده و اين درحاليست كه عمر آغاز مصرف اين مواد در غرب و اروپا بيش از 15 سال است.
جانشين دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه با تاكيد بر اين كه مصرف اين نوع مواد محرك و اعتيادآور تاثيري سخت‌تر از مواد افيوني همچون ترياك بر جسم افراد مي‌گذارد، دور شدن و انزواي فرد از جامعه را يكي از تاثيرات مصرف اين مواد بر مصرف‌كنندگان ذكر و تصريح كرد كه آشنايي با ماهيت اين مواد، در گرايش به سمت مصرف آن‌ها بسيار موثر است.
وي همچنين با يادآوري اين مطلب كه نهايت مصرف مواد اعتيادآور صنعتي چون شيشه و مواد روانگردان «جنون» است، خاطرنشان كرد: متاسفانه مصرف اين مواد به انجام جنايت‌هاي سنگين و افزايش حجم جرم و خشونت در جامعه منتهي مي‌شود.
طاهري در ادامه اظهار كرد: هنوز در دنيا براي درمان اعتياد به مواد صنعتي، محرك‌ و روان‌گردان‌ها پروتكل مشخصي به دست نيامده است، اعلام كرد: با توجه به اعلام گزارش‌هايي جديد در مورد ابتلاي برخي مصرف كنندگان به شيشه، پروتكل درمان اعتياد به اين ماده در ايران در دستور كار قرار گرفته است كه با جديت دنبال مي‌شود.
او در پايان تصريح كرد كه متاسفانه باور غلط جوانان در مورد اعتيادآور نبودن مصرف مواد اعتيادآور صنعتي در جامعه متوسط و رو به بالاي ايران، از عوامل افزايش شيوع مصرف اين مواد محسوب مي‌شود.

0 نظرهای شما: