احمدي‌نژاد در جمع مردم مشهد:

احمدي‌نژاد در جمع مردم مشهد:
الان به ما مي‌گويند بيايد براي حل مسائل جهاني راه حل پيدا كنيم
ايستادگي ملت، استواري رهبري و لطف امام عصر باعث پيروزي هسته‌اي شد

ايلنا:رئيس‌جمهور با تاکید بر اینکه وضعیت ایران در انرژی هسته‌ای تفکیک شده است، خاطرنشان کرد: امروز فعالیت‌های هسته‌ای ایران برای همه کشورها، به صورت امری عادی، قطعی و حق مسلم ملت ایران تلقی می‌شود.

روزی به ما می‌گفتند بیایید فقط در مورد موضوع هسته‌ای مذاکره کنیم، ما امتناع کردیم امروز می‌گویند بیایید برای حل مسایل جهانی راه حل پیدا کنیم. به گزارش خبرنگار اعزامي ایلنا، محمود احمدی‌نژاد، پیش از ظهر امروز در جمع مردم مشهد و زوار حرم امام رضا (ع) گفت: ما امروز به نکته مهمی رسیده‌ایم. به یاد دارید چند سال قبل فریاد می‌زدند، قطعنامه صادر می‌کردند و تحریم می‌کردند. به ما می‌گفتند شما باید فعالیت‌های هسته‌ای خود را تعطیل کنید، اما امروز به جایی رسیده‌اند که اعلام می‌کند آماده همکاری‌های هسته‌ای با ملت ایران هستند.

وی با اشاره به اينكه آنها نمی‌خواستند عزت، اقتدار و عظمت ملت ایران به کرسی بنشیند امروز بزرگی ملت ایران تثبیت است، ادامه داد: علت این مساله اول ایستادگی بی نظیر و تاریخی شما ملت و استواری رهبری در برابر قدرت‌های زورگوی جهانی است و علت دوم لطف عنایت امام عصر است. زمانی به ما می‌گفتند که باید مساله هسته‌ای را تعطیل کنید ولی امروز اعلام آمادگی کردند به تبادل سوخت، ساخت راکتورهای اتمی را با ما همکاری کنند، از موضع تقابل به موضع تعامل رسیده است که این نقطه حساسی برای جهش‌های ملت ایران است.
رییس جمهور ادامه داد: من به آنها می‌گویم شما چند سال مقابله با ملت ایران را تجربه کردید سروصدا کردید ما را تهدید به حمله کردید ولی نتیجه‌اش را دیدید امروز می‌گویید که رفتار خود را می‌خواهید عوض کنید، و من اعلام می‌کنم هر دستی که صادقانه به سمت ما دراز شود، می فشاریم، اما اگر کسی دنبال توطئه باشد، پاسخ ملت ما همان پاسخ قاطعی است که به بوش و اصناف‌اش بود. وی خاطرنشان كرد: در این فاصله آنها ضرر کردند، ملت ایران ضرر نکرد و به فضل الهی بر مشکلات خود غلبه کرد، دنیا بداند تا زمانی که این دولت به دست ملت بر سر کار است به اندازه سر سوزنی از حقوق ملت ایران عقب نشینی نخواهد کرد.
احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه خوشبختانه شرایط برای همکاری هسته‌ای در سطح بین المللی فراهم است، ادامه داد: بحث تامین سوخت راکتور تهران فرصتی بود که صداقت برخی دولت‌ها و آژانس مورد ارزیابی قرار گیرد. آژانس در تلاش است که نقش قانونی خود که همکاری با کشورهای مستقل است را برعهده بگیرد و رابطه سالم هسته‌ای را برقرار کند ما از تبادل سوخت از ساخت نیروگاه و راکتور استقبال می‌کنیم ولی دولت‌های طرف مذاکرات ما باید به قول‌ها و تعهدات گذشته خود عمل کنند.
وي تصريح كرد: ما در مسیر درستی در حال حرکت هستیم و به فضل الهی گام به گام به سمت قله‌های عزت حرکت می‌کنیم و مطلقا از همکاری درست و قانونی نگرانی نداریم. رئيس جمهور در مورد دولت آمریکا نیز گفت: دولت آمریکا اعلام کرده است که می‌خواهد تغییری ایجاد کند ولی در نظرسنجی که خود آنها منتشر کردند اعلام داشتند که بیش از 80 درصد ملت آمریکا به وعده‌های این دولت اعتماد ندارد و رفتارهای اول با نگاه تردید می‌نگرند.
وی خطاب به دولت آمریکا گفت: شما گفته‌اید که می‌خواهید تغییر دهید من به شما نصیحت می‌کنم باید در سیاست‌های خود در خاورمیانه تغییر دهید و دوستانه به شما می‌گویم باید بین حفظ آبرو ومنافع خود و حمایت از رژیم صهیونیستی یکی را انتخاب کنید. این دو با هم قابل جمع نیستند. رییس جمهور تاکید کرد: ملت ایران و سایر ملت‌ها شعار تغییر شما در فلسطین، عراق، افغانستان و لبنان را ارزیابی خواهند کرد.
ما علاقمندیم که شما روش خود را تغییر دهید و بدانید امکان ادامه سیاست‌های گذشته وجود ندارد. وي ادامه داد: زمانی که فشارهای دشمن در مساله هسته‌ای به نقطه اوج رسیده بود، کسانی در داخل تحت فشار دشمن و تحت عنوان تدبير، ما را به سازش دعوت می‌کردند و به مثابه ستون پنجم دشمن پشت جبهه ملت را خالی می‌کردند.
احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: چقدر حرف‌های بی ربط زدند که شما با ایستادگی‌تان، کشور رابه خطر انداختید و امروز به پشتیبانی رهبری و ایستادگی ملت حقوق هسته‌ای ایران تثبیت شده است و دوره بهره برداری آن فرا رسیده است، عده‌ای به شدت انقلابی شده‌اند؛ البته ما از انقلابی شدن آنها استقبال می‌کنیم، از اینکه آنها متوجه شده‌اند که مقاومت بهترین راه است، خدا را شکر می‌کنیم؛ اما انتظار نداریم دستاوردهای ملت ایران را زیر سوال ببرند بدانید ملتی که با وحدت انسجام و حرکت در مسیر ولایت ایستاده است در مقابل همه قدرت‌های بزرگ مقاومت خواهد کرد و در برابر جو‌سازی‌ها اثری نخواهد داشت.
وي تاكيد كرد: امروز بهره برداری از فناوری‌های هسته‌ای در زندگی ملت است و بدانید ملت این راه روشن را ادامه خواهد داد. رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به پیگیری امر عدالت اشاره کرد و گفت: پیگیری امر عدالت میثاق با دولت و ملت است، برخی‌ها خیال نکنند با ایجاد سروصدا و مسایل حاشیه‌ای موضوع عدالت از دستور کار دولت خارج خواهد شد، مطلقا چنین چیزی نیست.
مساله عدالت نیازمند پیگیری است؛ دیدید که چند جمله درباره عدالت عده‌ای را بر آشفت و دیدید که از شرق و غرب عالم، با فضاسازی چقدر راه گم كرده‌اند. وي افزود: بدانید دولت برآمده از ملت در اجرای عدالت مصمم است و تا استیفای حقوق ملت ایستاده است و عقب نشینی در برابر جو‌سازی، محال است. احمدی نژاد ادامه داد: آیین نامه‌های مربوطه در دولت در دست تنظیم است، حسابرسی‌های دقیق و پیگیری همه مسایل در دستور کار دولت است و به زودی آیین نامه آن به تثبیت می‌رسد و با قدرت اجرا خواهد شد.
احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به بخش هدفمند کردن یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: بناست در کشور کاری بزرگی انجام شود؛ هدفمند کردن یارانه‌ها، اقدام بزرگی برای اصلاحات اقتصادی و اجرای عدالت است. احمدی نژاد با بیان اینکه برخی‌ها بین دو موضوع خلط می‌کنند، گفت: در دوره طولانی عده‌ای دنبال حذف یارانه‌ها بودند و در قانون برنامه سوم و چهارم حذف یارانه تثبیت کردند و با اینکه آن را تثبیت کرده بودند، نتوانستند به آن نزدیک شوند. وی ادامه داد: در این دولت بیش از سه سال بر روی طرح هدفمند کردن یارانه‌ها بررسی انجام شد و ما به نتیجه رسیده‌ایم که حذف یارانه‌ها بی معنی است و یعنی متلاشی کردن بخش وسیعی از زندگی مردم و پرکردن جیب عده‌ای قلیل، بنابراین هدف ما رسیدن به بحث هدفمند کردن یارانه‌ها که در آن یارانه‌ها را درست و عادلانه توزیع کنیم است.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: امروز توزیع یارانه‌ها به گونه‌ای است که در جهت پرکردن چاله‌ها و حمایت از تولید، خدمت نیست، در جهتی است که اکثریت آن به نقطه خاص سرازیر می‌شود و اکثریت ملت‌ نخورده و دهان سوخته هستند. وی افزود: ما می‌خواهیم یارانه‌ها را هدفمند کنیم، یعنی اگر قرار است یارانه بدهیم به آنهایی که حقشان است داده شود، قرار نیست یارانه‌ها حذف شود بلکه قرار است عادلانه توزیع شود و به هیچ عنوان بنا نیست به مردم فشار بیاید. رییس جمهور تاکید کرد: عده‌ای مخالف این طرح هستند، آنها می‌خواهند به توزیع یارانه به همین شکل فعلی باشد تا عده‌ای قلیل سود اصلی را ببرند. ما نمی‌گوییم آنها نباید از یارانه استفاده کنند اما باید عادلانه توزیع شود و باید در اختیار اقشار و دهک‌های درست هدایت شود.
احمدی نژاد خاطرنشان کرد: خوشبختانه مجلس همکاری خوبی در این ارتباط داشته است امیدواریم با اصلاح چند نکته باقی مانده این طرح را اجرا کنیم ولی متاسفانه برخی شروع به ترساندن مردم کردند که باید به آنها بگویم که چرا مردم را می‌ترسانید، این طرح در جهت حمایت و پشتیبانی مردم است. وی ادامه داد: باید سرمایه عظیم یارانه‌ها در اختیار خود مردم باشد و بناست دو تا سه ماه قبل از شروع طرح هدفمند کردن یارانه‌ها این مبلغ در حساب مردم باشد، همه و همه بایددست به دست هم بدهیم تا از این اقدام بزرگ حداکثر بهره را برای اصلاح صنعت و کشاورزی و فناوری و تجارت انجام دهیم.
رییس جمهور تاکید کرد: خواهش من از مردم این است که بدانید این طرح مال شماست و ما به دنبال این هستیم که قدرت خرید 7 دهک جامعه بیشتر شود البته شاید پس انداز سه دهک جامعه دیگر کمتر شود. وی تاکید کرد: پول یارانه‌ها در حساب مردم ریخته خواهد شد و آنها باید مدیریت کنند و این کاری است برای ریشه کن کردن تورم متاسفانه 30 سال است که به طور میانگین 15 درصد تورم داشته‌ایم.
احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود، با اشاره به اينكه وجود امام بالاترین هدیه خداوند به بشریت است، اظهار داشت: امام غرق در رحمت و عشق الهی و آیین جهان نما معرفت است و بهترین راه شناخت خدا، شناخت امام است. وی با تاکید بر اینکه ورود به دایره عشق امام، ورود به دایره رحمت خداست، افزود: امام مجرای ورود به دایره رحمت، علم خدا و اسما الهی است و تنها مسیر کمال، عشق، رحمت و حکمت و علم امام است.
کسی که عاشق امام باشد عاشق خداست و به میزانی که امام نزدیک می‌شویم، به خداوند نزدیک شده‌ایم و اسماء الهی در وجود ما متجلی می‌شود. رییس جمهور با تاکید بر اینکه راهی جز توسل به امام برای نجات کمال و طی طریق سعادت وجود ندارد، گفت: رسالت همه انبیاء الهی، آشنا کردن دل انسان‌ها با حقیقت امام بوده و این روح انقلاب اسلامی ماست و آرمان ملتی است که می‌تواند بشریت را به سرمقصد منزل برساند. احمدی نژاد با بیان اینکه ما هر چه داریم از وجود نورانی امام رضا (ع) تصریح کرد: امام طی قرن‌ها منشا نور، هدایت، وحدت، همدلی و ایمان ملت ایران و ملت‌های همجوار بوده است. او جلوه همه زیبایی هاست و اگر امام نبود، هیچ زیبایی و خوبی ارزش و عشقی در عالم نبود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره تحولات عرصه بین الملل، ادامه داد: اتفاقات عجیبی در عرصه بین المللی در حال وقوع است، جهان در حال دگرگونی و نقش ملت ایران در شکل دهی و هدایت این تحولات یگانه و پیشتاز است و باید خود را برای این تحولات آماده کنیم.

0 نظرهای شما: