آيت الله هاشمي رفسنجاني تاکید کرد:

آيت الله هاشمي رفسنجاني تاکید کرد:
لزوم اطلاع رساني آزاد و بدون سانسوراز وقايع كشور

رسانه هاي ما نبايد با اطلاع رساني خلاف واقع

مخاطبان خود را به سوي رسانه هاي خارج از كشور سوق دهند

ایلنا:رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام،با تاكيد برلزوم اطلاع رساني آزاد و بدون سانسور از وقايع و مسائل كشور ،گفت:رسانه هاي ما نبايد با اطلاع رساني خلاف واقع مخاطبان خود را به سوي رسانه هاي خارج از كشور كه اخبار راست و دروغ و تحريف شده به خورد مردم مي دهند ، سوق دهند .

به گزارش ایلنا، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در ديدار جمعي از فضلا و مدرسان حوزه علميه قم، روحانيت را استوانه اسلامي و ملي جامعه و حوزه هاي علميه را سرمايه هاي اسلام و انقلاب اسلامي دانست و با اشاره به تكاپوي طلاب و علما گفت: توجه حوزه هاي علميه به مسائل و مشكلات كشور با توجه به مباني اسلام و انقلاب و به دور از ترس و تملق پديده مباركي است كه مي تواند زمينه اصلاح اساسي بسياري از معضلات كنوني كشور را فراهم كند.
وی مباني تدوين شده و ساختار نظام و انقلاب زير سايه ارشادات حضرت امام (ره) را خوب و صحيح عنوان كرد و گفت : متاسفانه عليرغم مباني و ظرفيت هاي خوب و صحيحي كه در نظام وجود دارد برخي عملكردهاي نادرست ، دغدغه ها و شائبه هايي را در اذهان عمومي و بين المللي ايجاد كرده است. آيت الله هاشمي رفسنجاني ترس و تملق را آفت حيات جامعه اسلامي دانست و با اشاره به حريت و آزاديخواهي در اسلام و حوزه هاي و روحانيون در طول تاريخ ، وظيفه و مسووليت فضلا ، طلاب و حوزه هاي علميه را در مقطع كنوني سنگين توصيف كرد و گفت : انقلاب اسلامي و مبارزات پيش ازانقلاب با حركت حوزه ها و انتقادات سازنده آنان به وضع موجود شروع شد كه به پيروزي انقلاب اسلامي انجاميد . رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام اساس و پايه هاي انقلاب اسلامي را قابل دفاع خواند و تصريح كرد : همه بايد توجه كنيم كه هيچ گاه عملكرد هاي نادرست به پاي اسلام و نظام ديني نوشته نشود.
رييس مجلس خبرگان رهبري تفكيك ميان حوزه و دانشگاهيان را يكي از خطرات مقطع كنوني خواند و با تاكيد بر لزوم فعاليت و تحرك بيشتر حوزه هاي علميه گفت : در حال حاضر تمسك به اسلام و تاكيد بر قانون اساسي مي تواند بسياري از معضلات و مشكلات پيش آمده را به خوبي برطرف نمايد و اگر در جايي اشكال قانوني احساس مي شود ، مي توان با راهكارهاي پيش بيني شده نسبت به اصلاح قانون عمل كرد .
آيت الله هاشمي رفسنجاني با تاكيد برلزوم اطلاع رساني آزاد و بدون سانسور از وقايع و مسائل كشور ، تصريح كرد : رسانه هاي ما نبايد با اطلاع رساني خلاف واقع مخاطبان خود را به سوي رسانه هاي خارج از كشور كه اخبار راست و دروغ و تحريف شده به خورد مردم مي دهند ، سوق دهند . رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام فضاي بالنده ايجاد شده در حوزه هاي علميه را به نقع اسلام ، نظام ، ايران و تشيع خواند وتصريح كرد :‌حركت اصلاحي معمولا در كوتاه مدت ثمر نمي دهد و دلسوزان بايد با صبر و متانت ، مباحث را به پيش ببرند.
وي در بخش ديگري از اظهاراتش گفت : روحانيت در طول تاريخ ملجا و پناه مردم بوده و هروقت قدرت به مردم ستم روا مي داشته روحانيت در كنار مردم قرار داشتند . در ابتداي حجج اسلام قادري حسيني ، مرتضوي ، راسخي ، صفوي و چند تن ديگر به نمايندگي از حاضران باطرح مباحث مطرح در حوزه هاي علميه در مقطع كنوني به تشريح شرايط حال حاضر كشور پرداختند و خواستار مساعدت آيت الله هاشمي رفسنجاني براي برون رفت از وضع كنوني شدند .

0 نظرهای شما: