بزرگان اصلاح طلب از پذيرفتن راه‌حل‌هاي معقول ابايي ندارند

انصاري‌راد در گفت‌و‌گو با ايلنا:

بزرگان اصلاح طلب از پذيرفتن راه‌حل‌هاي معقول ابايي ندارند


حركت اصلاحات هرگز از بين نمي‌رود و قطعا اگر مسوولين طرحي معقول، قانوني و مطابق قوانين اسلامي داشته باشند مسائل در آن چارچوب حل خواهد شد و بزرگان اصلاح‌طلب نيز آماده مصالحه در اين چارچوب هستند
.
خبرگزاری ایلنا-
: رئيس كميسيون اصل 90 مجلس ششم تاكيد كرد : موسوي، خاتمي و كروبي بر سر مواضع اصلاح‌طلبانه و قانون‌مدارانه خود ايستاده‌اند و رابطه آنها با مردم قائم است و نظام بايد براي حفظ احترام اسلام و ملت ايران به دنبال راه‌حلي منطقي و قانوني باشد و قطعا اين شخصيت‌ها از پذيرفتن راه‌حل‌هاي درست و معقول ابايي نخواهند داشت.
حسين انصاري‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در تحليل خود از جلسات مشترك خاتمي، موسوي و كروبي و تاثير آن بر شكل‌گيري وحدت اظهار داشت: مساله اساسي كه در كشور براي اصلاح‌طلبان وجود دارد لزوم تغيير مديريتي بود، كه با اين شعار نيز وارد عرصه انتخابات شدند و جمعيت زيادي از نخبگان اهل فرهنگ و انديشه و هنرمندان و جوانان با شكوه بسيار در انتخابات شركت كردند. وي با بيان اينكه مساله اول از نگاه اصلاح‌طلبان در انتخابات تغيير مديريت كشور بود،گفت: لزوم تغيير در مديريت كشور در نتيجه سياست‌هاي اجرايي در بخش اقتصاد، فرهنگ و مديريت اجتماعي بود كه اين جريان مورد پسند اصلاح‌طلبان، نخبگان و اهل فرهنگ و هنر نبود و خوشبختانه اين اراده در چارچوب نظام جمهوري اسلامي و به وسيله انتخاباتي مسالمت‌آميز شكل گرفت
نماينده سابق مجلس ادامه داد: اما نتيجه انتخابات مورد انتظار اصلاح‌طلبان، نخبگان و بزرگان اين جريان نبود كه در نتيجه آن اعتراضي كه هيچ‌كس آن را پيش‌بيني نمي‌كرد و هيچ‌كس براي آن درخواست نكرده بود شكل گرفت و به جا بود كه مسوولين رسمي كشور پاسخ اين اعتراض را منطقي مي‌دادند. انصاري‌راد تاكيد كرد: در اين راستا بايد مسوولين با تشكيل يك گروه منصف و مورد اعتماد طرفين مسائل را بررسي مي كردند و قطعا نتيجه آن چيزي بود كه از طرف بزرگان اصلاح‌طلب پذيرفته مي‌شد.
وي با تاكيد بر اينكه آقايان موسوي، خاتمي و كروبي شخصيت‌هاي مستقلي هستند كه هم دانايي، آشنايي و شخصيت اخلاقي آنها و وابستگي آنها به جمهوري اسلامي امري نيست كه مورد ترديد قرار گيرد،گفت: بر اين اساس اگر نتيجه بررسي‌هاي اين گروه منصف حتي برخلاف نظر اين آقايان بود باز هم مورد قبول قرار مي‌گرفت، ولي متاسفانه مسوولين تصميماتي گرفتند كه با قانون منطبق نبود و منجر به بازداشت شخصيت‌هاي مورد اعتماد مردم شد.
اين نماينده سابق مجلس با بيان اين اعتقاد كه شخصيت‌هاي سياسي بازداشت شده عمر خود را صرف انقلاب كرده بودند و نمي‌توان در خدمات آنها به هيچ عنوان ترديد كرد،گفت: آنها نسبت به جمهوري اسلامي و قانون اساسي متعهد هستند. انصاري‌راد خاطرنشان كرد: حركت اصلاحات هرگز از بين نمي‌رود و قطعا اگر مسوولين عالي‌رتبه كشور طرحي معقول، قانوني و مطابق قوانين اسلامي داشته باشند مسائل در آن چارچوب حل خواهد شد و بزرگان اصلاح‌طلب نيز آماده مصالحه در اين چارچوب هستند.
رئيس كميسيون اصل 90 مجلس ششم با تاكيد بر اينكه اعتراض به انتخابات امري طبيعي در همه كشورهاي دنياست،گفت: بايد شكايات به صورت دقيق بررسي مي‌شد و پاسخي قابل قبول به آنها داده مي‌شد و قطعا مسوولين بعد از چند ماه كه از انتخابات گذشته است پي به اشتباه بودن روش‌هاي خشونت‌آميز برده‌اند. انصاري راد تاكيد كرد: موسوي، خاتمي و كروبي بر سر مواضع اصلاح‌طلبانه و قانون‌مدارانه خود ايستاده‌اند و رابطه آنها با مردم قائم است و نظام بايد براي حفظ احترام اسلام و ملت ايران به دنبال راه‌حلي منطقي و قانوني باشد و قطعا اين شخصيت‌ها از پذيرفتن راه‌حل‌هاي درست و معقول ابايي نخواهند داشت

پيشنهاد منتجب‌نيا؛ تشكيل نهادي براي تبادل نظر سران اصلاحات

سران اصلاحات باید در تمام تصمیمات مهم و بزرگ تبادل نظر کنند زیرا سرنوشت اصلاحات به آنها گره خورده شده است و هواداران آنها باید تصمیمات واحد را از کانال واحد بشنوند
.
ایلنا: قائم مقام دبيركل حزب اعتمادملي پيشنهاد داد: اگر نهادی مردمي شکل بگیرد که به طور ارگانیک سران اصلاحات از طریق آن تبادل نظر کنند و مردم نیز سخن آن را بپذیرند رقبا نمی‌توانند سوء استفاده کنند. رسول منتجب‌نیا در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوالی در مورد ملاقات‌هاي اخيرسران اصلاحات با یکدیگر، با بیان اینکه وقتی چند نفر رهبری و محوریت یک جریان سیاسی- اجتماعی را برعهده می‌گیرند لازم است نکاتی را رعایت کند، اظهار داشت: نکته اول این است که ارتباط این افراد با یکدیگر به صورت دائم برقرار باشد و تصمیماتی متناسب با شرایط جریان و به صورت جمعی اتخاذ کنند و از تصمیمات انفرادی پرهیز کنند.
وی افزود: نکته دیگر این است که رهبران باید به نظرات زیر مجموعه‌ها و طرفداران خود توجه کنند، زیرا بنا بر این نیست که هر فردی مستبد باشد و نظرات شخصی خود را اعمال کرده و دیگران را موظف به پذیرش آنها کنند و در جبهه‌های معتقد به مردمسالاری باید به مساله مشاوره توجه شود.
قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی تصریح کرد: مورد دیگری که سران اصلاحات باید به آن توجه کنند، حضور عملی و فعال آنان در عرصه‌های مختلف است، زیرا گاهی به دلیل عدم حضور بزرگان و عقلای قوم شاهد بوده‌ایم که کار از دست آنها خارج شده و اقداماتی انجام شد که شایسته نبود. منتجب‌نیا ادامه داد: براین اساس باید حضور گسترده فعال نیروهای محوری را در صحنه شاهد باشیم و جريان متحدي را ساخت تا جلوی تندروی، کند‌روی و انحراف گرفته شود که در جبهه اصلاحات نیز آقایان کروبی، موسوی، خاتمی محوریت کار را به دست گرفتند كه دارای محبوبیت‌ اجتماعی نیز هستند.
وی در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه تصمیم‌گیری سران اصلاحات پس از انتخابات تاکنون تا چه حد بر مبنای هماهنگی بوده است؟ گفت: این افراد اقدامات خود را در بعضی موارد هماهنگ کردند و البته این گونه نبوده است که همیشه این گونه باشد و این اشتباه است، در حالي كه سران اصلاحات باید در تمام تصمیمات مهم و بزرگ تبادل نظر کنند زیرا سرنوشت اصلاحات به آنها گره خورده شده است و هواداران آنها باید تصمیمات واحد را از کانال واحد بشنوند. قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی در ادامه پیشنهاد کرد: اگر نهادی مردمي شکل بگیرد که به طور ارگانیک سران اصلاحات از طریق آن تبادل نظر کنند و مردم نیز سخن آن را بپذیرند رقبا نمی‌توانند سوء استفاده کنند.
منتجب‌نیا در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ماهيت و راهبرد راه سبز اميد گفت: با وجود آنکه از ابتدا اینگونه به نظر می‌رسید که این جریان از ناحیه موسوی آغاز شده، اما در ادامه بزرگان اصلاحات به این نتیجه رسیده‌اند که با یکدیگر هماهنگ باشند و همان هنگام نیز بنده پیشنهاد داده بودم که این جریان فراحزبی و با محوریت موسوی، خاتمی و کروبی باشد که بحمدالله عملا این گونه شد و در آینده نیز باید ارتباطات و جلسات سران اصلاحات با یکدیگر بیشتر شود.

0 نظرهای شما: