نخست وزير ترکيه وارد تهران شد

نخست وزير ترکيه وارد تهران شد
"رجب طيب اردوغان" نخست وزير ترکيه دوشنبه شب در راس هياتي بلندپايه براي انجام يک سفر رسمي دو روزه وارد تهران شد

به گزارش خبرنگار ايرنا، "منوچهر متکي" وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در فرودگاه بين المللي مهرآباد تهران از اردوغان استقبال کرد.


مراسم استقبال رسمي از نخست وزير ترکيه قرار است فردا سه شنبه توسط "محمدرضا رحيمي" معاون اول رييس جمهوري به عمل آيد. اردوغان که پس از ديدار از پاکستان، وارد ايران شد، اگرچه در فرودگاه مهرآباد با خبرنگاران گفت وگو نکرد، اما پيش از آن، هدف از اين سفر را "تبادل نظر در زمينه روابط دو جانبه، منطقه اي و بين المللي با همسايه گرانقدرمان ايران" اعلام کرده است.
نخست وزير ترکيه در جريان اين سفر علاوه بر ديدار با معاون اول رييس جمهوري، با دکتر "محمود احمدي نژاد" رييس جمهوري، دکتر "علي لاريجاني" رييس مجلس شوراي اسلامي، "منوچهر متکي" وزير امور خارجه و شماري ديگر از مقامهاي بلندپايه کشور گفت وگو خواهد کرد. انتظار مي رود اردوغان در جريان اين سفر با حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز ديدار کند.
اردوغان در جريان اين سفر در نشست مشترک اقتصادي ايران و ترکيه نيز حضور يافته و در يک کنفرانس مطبوعاتي شرکت خواهد کرد. نخست وزير ترکيه را در سفر به تهران هياتي متشکل از وزيران خارجه، انرژي و بازرگاني خارجي و چند وزير ديگر، 20 تن از نمايندگان مجلس، بيش از 80 تن از نمايندگان بخش خصوصي و 35 نفر از نمايندگان رسانه هاي مهم خبري ترکيه همراهي مي کنند.
به گفته بهمن حسين پور سفير جمهوري اسلامي ايران در آنکارا، قرار است در سفر اردوغان به تهران بين پنج تا هفت سند همکاري توسط مقامات دوکشوردر زمينه هاي انرژي، قضايي، بهداشت، تجارت و همکاريهاي مرزي امضا شود. ايران و ترکيه مصمم هستند سطح مبادلات دوجانبه را که هم اکنون نزديک 12 ميليارد دلار است، ظرف دو سال آينده به بيش از 20 ميليارد دلار برسانند.
آخرين ديدار احمدي نژاد و اردوغان ماه گذشته در جريان حضور سران دولتهاي دو کشور همسايه در حاشيه شصت و چهارمين اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد انجام شده بود.

0 نظرهای شما: