بيمارستان‌ها در پذيرش ودرمان مجهول‌الهويه‌ها هيچ اقدامي انجام نمي‌دهن

پوشش «مجهول‌الهويه‌ها» و«اتباع بيگانه» از بزرگ‌ترين مشكلات بهزيستي؛
رييس بهزيستي تهران:
بيمارستان‌ها در پذيرش ودرمان مجهول‌الهويه‌ها هيچ اقدامي انجام نمي‌دهند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: اجتماعي - خانواده
رييس سازمان بهزيستي استان تهران يكي از بزرگترين مشكلات پيش‌روي سازمان متبوعش را پوشش و حمايت از افراد «مجهول‌الهويه» و «اتباع بيگانه» خواند و دليل ايجاد مشكلات در پذيرش اين افراد را فقدان كارت شناسايي و شناسنامه آن‌ها ذكر كرد
.ظاهر رستمي در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ضمن تاكيد بر قوانين موجود كه اجازه ارائه خدمات بهزيستي به اتباع بيگانه را نمي‌دهد، در پاسخ به اين كه در صورت ارجاع اتباع بيگانه بالاخص افاغنه كه به دليل نوع شغل و انجام كار در ايران دچار معلوليت مي‌شوند، به عنوان دستگاه شناخته شده‌ و متولي امور معلولان چه خدماتي به آن‌ها ارائه مي‌شود، افزود: قانون به بهزيستي اجازه ارائه خدمات به اين دسته از افراد را نمي‌دهد و رسيدگي به امور آن‌ها مربوط به اداره اتباع بيگانه مي‌شود.
وي افزود: به دليل آن كه ارائه خدمات بهزيستي به جامعه هدف براساس بانك اطلاعاتي و «كد ملي» افراد صورت مي‌گيرد، لذا اين خدمات در برگيرنده ايراني‌هاست، اما طبق دستورات داده شده، كمك‌هايي به صورت موردي به اتباع بيگانه داشته‌ايم.
رييس سازمان بهزيستي استان تهران تصريح كرد: هر چند ارائه خدمات به اتباع بيگانه مشكلاتي براي به همراه دارد، اما در برخي مواقع چاره‌اي نداشته‌ايم و تحت عنوان «كارتن خواب» به آن‌ها كمك كرده‌ايم.
رستمي ضمن اعلام مخالفت خود از پوشش ندادن اتباع بيگانه با درنظر گرفتن اين امر كه آن‌ها نيز انسان هستند، تصريح كرد: اين دسته از افراد برخي مواقع و به صورت موردي از امكانات بهزيستي استفاده مي‌كنند.
وي با اشاره به پذيرش افراد مجهول‌الهويه‌ در مراكز بهزيستي در رابطه با مشكلات پيش روي اين ارگان در ارائه خدمات به اين دسته به ايسنا گفت: با آن كه در حال حاضر بسياري از مراكز بهزيستي افراد مجهول‌الهويه را پذيرش كرده است، اما به دليل آن كه آن‌ها فاقد شناسنامه هستند، درمانگاه‌ها و بيمارستان‌ها در مورد درمان مجهول‌الهويه‌ها هيچ اقدامي انجام نمي‌دهند.
رييس سازمان بهزيستي استان تهران ادامه داد: با مطرح شدن بحث بيمه ايرانيان و اجراي آن توسط وزارت رفاه و بهداشت، هم‌اكنون هيچ كدام از بيمارستان‌ها بدون كارت شناسايي و دفترچه درمان كسي را پذيرش نمي‌كنند و به همين دليل دچار مشكل شده‌ايم.
رستمي هزينه‌هاي پوشش هر فرد مجهول‌الهويه و كارتن خواب توسط بهزيستي را بين چهار تا 10 ميليون تومان خواند و تصريح كرد:‌ در مورد پوشش اتباع بيگانه بالاخص افاغنه چه در بحث كودكان كار و خيابان آن‌ها و چه در بحث معلوليتشان، تعهدي نداريم، اما با اين حال در مراكز به كودكان كار و خيابان آن‌ها سرويس مي‌دهيم.

0 نظرهای شما: