کارشناس ايدزوبيماري‌هاي آميزشي دانشگاه علوم‌پزشکي کرمان:

کارشناس ايدزوبيماري‌هاي آميزشي دانشگاه علوم‌پزشکي کرمان

ادغام کميته‌هاي"کنترل‌ومبارزه با بيماري ايدز"و"سلامت‌وامنيت غذايي"استان باعث كم‌توجهي به ايدز شده‌است

خبرگزاري دانشجويان ايران - كرمان سرويس: شهرستان‌ها

ديرکل انتظامي استانداري کرمان با تاکيد بر لزوم اطلاع‌رساني به اقشار مختلف مردم در رابطه با بيماري ايدز(HIV) گفت: پيشگيري از افزايش مبتلايان به بيماري ايدز به همکاري همگاني نياز دارد که در اين رابطه تعامل همه دستگاه‌ها مورد تاکيد است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه كوير - حسين فتاحي در کارگروه ايدز در کرمان، افزود: فرهنگ‌سازي، مهمترين اقدام در پيشگيري از افزايش آمار مبتلايان به اين بيماري است.
مديرکل انتظامي استانداري کرمان بر بهبود امکانات بهداشتي بيماران و افزايش خدمات حمايتي از آنان، تاکيد و عنوان کرد: کنترل رفتارهاي پرخطر در جامعه در جلوگيري از افزايش بيماران مبتلا به ايدز از اهميت ويژه اي برخوردار است.
دکتر مهدي شفيعي، کارشناس ايدز و بيماري‌هاي آميزشي دانشگاه علوم پزشکي کرمان نيز در جلسه اين کارگروه، گفت: آگاهي‌بخشي به اقشار مختلف جامعه از طريق گروه‌هاي همسان و بر اساس سطح سواد و وضعيت اجتماعي افراد از مهم‌ترين برنامه‌هاي مورد نظر براي کاهش ابتلا به بيماري ايدز است.
وي اظهار داشت: صدا و سيما و ساير رسانه‌ها در افزايش سطح آگاهي مردم در رابطه با بيماري ايدز نقش مهمي را برعهده دارند.
شفيعي خاطرنشان کرد: براي کنترل بيماري ايدز در کشور، کميته کنترل و مبارزه با اين بيماري تشکيل شده که در سطح وزارتخانه‌ها فعاليت دارد و کميته‌هاي استاني آن نيز در استان‌ها فعال هستند.
وي به ادغام کميته‌هاي استاني کنترل و مبارزه با بيماري ايدز با کميته سلامت و امنيت غذايي استان، اشاره کرد و يادآور شد: اين اقدام باعث شده بود که به دليل تعدد موارد مورد پيگيري در کميته سلامت و امنيت غذايي، به بحث بيماري ايدز در اين کميته کمتر توجه شود.
شفيعي تصريح کرد: با دستور استاندار کرمان، کميته ايدز استان به صورت جداگانه براي پوشش مطالب و موضوعات مرتبط با اين بيماري تشکيل شده است.
به گزاشر ايسنا، در ادامه شمس‌الديني، مديرکل اجتماعي و امور شوراهاي استانداري كرمان، ضمن تاکيد بر اين نکته که بيماري ايدز، درمان و واکسن ندارد، اظهار داشت: آموزش به گروه‌هاي مختلف به خصوص گروه‌هاي آسيب پذير و گروه‌هاي در معرض خطر براي جلوگيري از افزايش تعداد مبتلايان به اين بيماري مورد تاکيد ويژه است.
وي، اقدامات دستگاه‌هاي مختلف استان در رابطه با برنامه استراتژيک ملي مبارزه با بيماري ايدز را خوب ارزيابي کرد.
شمس الديني بر ضرورت انجام خدمات حمايتي از بيماران مبتلا به ايدز تاکيد و خاطرنشان کرد: برخي از اين افراد از داشتن درآمد مناسب، سرپناه و ساير امکانات بي‌بهره هستند که بايد در راستاي خدمات رساني به آنها بيشتر تلاش شود.
در جلسه اين کارگروه، بررسي روند اجرايي برنامه استراتژيک ملي مبارزه با بيماري ايدز، راه‌هاي رفع مشکل اشتغال افراد آلوده به بيماري ايدز، ساماندهي گروه‌هاي پرخطر شامل معتادان خياباني و زنان خياباني مورد بحث و بررسي قرار گرفت و هر يک ازاعضاء به بيان نظرات و اقدامات انجام شده در زمينه مبارزه با بيماري ايدز پرداختند.

0 نظرهای شما: