مراقب باشيد!

مراقب باشيد!
سوخت‌گيري ناقص برابر است با حذف 4 ليتر از سهميه بنزين


1388/08/06 10-28-2009 14:38:20 خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: انرژي
برخي گزارش‌هاي دريافتي مردمي حاكي از آن است كه پس از سوخت‌گيري در جايگاه‌ها، بيش از مقدار سوخت‌گيري از سهميه بنزين‌ افراد كاسته مي‌شود
. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شايد شما نيز از آن دسته افرادي باشيد كه پس از سوخت‌گيري متوجه شده‌ايد كه حدود چهار يا پنج ليتر بيش‌تر از سهميه بنزين‌تان كم شده است. اما واقعيت اين است اين مساله به دليل تعريفي است كه براي دستگاه‌هاي عرضه كننده تعريف شده است؛ به اين صورت كه به هر نحوي كه سوخت‌گيري به صورت ناقص انجام شود، دستگاه به صورت خودكار حدود چهار ليتر از سهميه بنزين شخص را حذف مي‌كند!
همچنين يكي از موارد شايع‌تر، زماني است كه شخص پس از اتمام سوخت‌گيري و پيش از گذاشتن نازل اقدام به برداشتن كارت سوخت مي‌كند كه در اين صورت نيز چهار ليتر از سهميه‌اش كم مي‌شود، بنابراين وقتي سوخت‌گيري به صورت كامل انجام شود، مشكلي بدين لحاظ به وجود نخواهد آمد.
سوخت‌گيري صحيح به اين صورت است كه شخص ابتدا كارت سوخت خود را در دستگاه قرار دهد. اگر كارت رمز داشته باشد از صاحب كارت تقاضاي وارد كردن رمز را مي‌كند كه در صورت وارد كردن رمز صحيح، ضمن اعلام ميزان سهميه كارت، صاحب كارت مي‌تواند نازل را بردارد. در طول سوخت‌گيري نبايد كارت سوخت از محل خود بيرون كشيده شود و پس از اتمام سوخت‌گيري در ابتدا بايد نازل را سر جاي خود قرار داد و سپس به برداشت كارت اقدام كرد. در صورتي كه غير از اين عمل انجام شود، سوخت‌گيري در زمره سوخت‌گيري ناقص محسوب مي‌شود و اين يعني حذف چهار ليتر بنزين ناقابل از سهميه كارت سوختتان!

1 نظرهای شما:

masis said...

سلام
وبلاگ " ارمنستان-ایران" با مطلب جدید به روز شد