اصولگرايان عليه عسگر اولادي

اصولگرايان عليه عسگر اولادي
سخنان دبير کل جبهه پيروان خط امام و رهبري درباره نامزدهاي معترض واکنش
برانگيز شد;
روزنامه حیات نو - گروه سياسي-گويي سن بالا وسابقه زياد حبيب الله عسگر اولادي درعرصه سياست پس از انقلاب هم نمي تواند مانع از آن باشد که اين رهبر معنوي يک حزب با سابقه اصولگرا از تير رس انتقادات اعضاي جوان تراين جريان سياسي که دولت و مجلس را در اختيار دارد، دور بماند.
دبيرکل جبهه پيروان خط امام و رهبري چند روز پيش در اظهار نظري کروبي، موسوي و خاتمي را از خانواده انقلاب خواند.وي گفته بود:: موسوي، کروبي و خاتمي از خانواده انقلابند و آنها را مفت بدست نياورده ايم که آنها را مفت از دست بدهيم.او که در نشست مطبوعاتي خود در روز يکشنبه در دفتر جامعه اسلامي مهندسين سخن مي گفت با بيان اين مطلب افزود: ما هنوز معتقد نيستيم که موسوي، کروبي و خاتمي فتنه گر هستند ما معتقديم اطراف اينها کساني هستند که از آنان سو استفاده مي کنند و آنها را در شرايطي قرار داده اند که واکنش هايي اين چنيني داشته باشند.
عسگراولادي تصريح کرده بود: ما بدنبال ايجاد وحدت در ميان گروههاي سياسي هستيم اما وحدت به اين معنا که بگوييم آنهايي که با هم اختلاف دارند با هم روبوسي کنند نه. ما مي خواهيم اين افراد تنها با نظام و ولايت آشتي کنند و نه اينکه گروههاي مخالف چهره يکديگر را ببوسند.وي با تاکيد بر اينکه ما نمي خواهيم راجع به کروبي، خاتمي و موسوي ظلم کنيم، افزود: اين افراد ساليان زيادي به کشور خدمت کردند اما اينها در نظام ارزش دارد." شريعتمداري آغاز کرداين سخنان اما به مذاق برخي از اصولگرايان خوش نيامد.
در پيشاني آن ها حسين شريعتمداري مدير مسئول کيهان بود که به فاصله يک روز به اين سخنان واکنش نشان داد.وي با اشاره به سخنان عسگر اولادي درباره سران اصلاحات نوشت: مگر جمهوري اسلامي، قانون اساسي، اقتدار نظام اسلامي و... مفت به دست آمده اند که مفت از دست بدهيم؟! سران فتنه با مديريت دشمنان بيروني و همخواني و همصدايي با تمامي گروههاي ضدانقلاب نظير منافقين، سلطنت طلب ها، مارکسيست ها، بهايي ها و... به جان نظام اسلامي که خونبهاي شهيدان است افتاده بودند. و اگر درايت برخاسته از نگاه ملکوتي رهبرمعظم انقلاب و آمادگي و ايستادگي ملت نبود، تاکنون بارها ايران اسلامي را به آمريکا و اسرائيل و انگليس تحويل داده بودند.
موقعيت اين جماعت با اهميت تر است يا خون صدها هزار شهيد که پاي اسلام و انقلاب و نظام ريخته شده است؟وي افزود:اکنون از برخي عزيزان پاک نيت-تاکيد مي شود که فقط برخي از آنها-بايد سوال شود آيا «شوراي حل اختلاف!» يا «شوراي برون رفت از شرايط کنوني» و يا هر اسم ديگري که بر آن نهاده اند، مفهومي غير از دور زدن ساختار قانون نظام دارد؟ و آيا اين حرکت بي آن که افراد خوش نيت ياد شده بخواهند، ادامه همان کودتاي مخملي نافرجام نيست؟! سران فتنه در پي حذف قانون اساسي و بي اعتبار کردن سازوکارهاي قانوني نظام بودند و شما هم متاسفانه بي آن که متوجه باشيد همان ساز بدصدا را با نواي به ظاهر خوشايند ديگري مي نوازيد! مگر جمهوري اسلامي ايران، قانون اساسي، دستگاه قضايي و راه کارهاي تعريف شده قانوني ندارد که راه کاري بيرون از اين چارچوب پيشنهاد مي کنيد؟ مي فرمائيد شوراي موردنظر شما قصد حکميت دارد! خب! مگر وظيفه تعريف شده دستگاه قضايي چيزي غير از حکميت است؟! چرا نبايد صدور حکم دراين باره به مرجع قانوني آن يعني دستگاه قضايي سپرده شود؟جوانفکر:عسگراولادي دچار سو»تفاهم شدهعلي اکبر جوانفکر نيز که در غرفه ايلنا در نمايشگاه بين المللي مطبوعات حاضر شده بود در پاسخ به سوال خبرنگار اين رسانه، مبني بر تحليل وي از طرح وحدت ملي که از سوي دلسوزان دو جناح ارائه شده است، گفت: چه کسي مي گويد ما وحدت ملي نداريم؟ وحدت ملي ما حول رهبري وجود دارد و برخي از اين محور دور شده اند
.وي ادامه داد: آنهايي که از اين محور دور شده اند مثل مورچه اي مي مانند که در آب افتاده است و فرياد مي زند دنيا را آب برد و آنها فکر مي کنند وحدت ملي وجود ندارد.مشاور مطبوعاتي رئيس جمهور خاطرنشان کرد: آنها بايد خود را به محور وحدت يعني رهبري نزديک کنند خواهند ديد که وحدت وجود دارد و اين برداشت ها ناشي از نوعي توهم است.
جوانفکر ادامه داد: برخي افراد رفتارهايي را انجام دادند که دلخوري هايي را به وجود آورده است که اين نيز به مرور برطرف مي شود و افرادي نيز با بروز رفتارهاي نامطلوب خود را از رهبري جدا کردند و اگر اين افراد دلشان براي وحدت مي سوزد بايد خود را به محور آن نزديک کنند.جوانفکر در اين مورد که افرادي چون عسگراولادي نيز که از بزرگان اصولگراست چنين دغدغه اي دارد گفت: اين دغدغه يکسري افراد است براي آقاي عسگراولادي هم بايد توضيح دهيم که ايشان دچار سو»تفاهم شده است.
مخالفت اعضاي چوان موتلفهاز سوي ديگر ثانيه نيوز نوشته است که اعضاي حزب موتلفه اسلامي به شدت با تک روي هاي اخير عسگراولادي، اظهار مخالفت کرده به طوري که جلسه اخير اين حزب با اعتراض هاي سنگيني خطاب به عسگراولادي برگزارشد به گونه اي که برخي از آنها اظهار داشته اند: چرا بدون مشورت و صرفا به دليل برگزاري جلسات متععد با هاشمي رفسنجاني، اين گونه با حيثيت يک حزب پرسابقه بازي مي کنيد؟يکي از اعضاي شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي خطاب به عسگراولادي گفته است: آسيب زنندگان به وحدت ملي و اعتبار و آبروي نظام اسلامي در هر لباس و موقعيتي که هستند بايد اول عذرخواهي کنند و دست از طلب کاري بردارند.
وي افزوده است: ميرحسين موسوي پس از 20 سال سکوت و دوري از سياست و مناصب اجرايي با شعار «بازگشت به قانون و ارزش هاي انقلابي» پا به عرصه رقابت هاي انتخابات نهاد، اما پس از آنکه نتوانست اعتماد مردم را نسبت به خودجلب کند، از فرداي روز انتخابات شديدترين هجمه ها را به انقلاب و نهادهاي قانوني وارد ساخت و باعث هتک حيثيت نظام اسلامي در عرصه داخلي و خارجي شد.وي اضافه کرد: موسوي و کروبي با اتخاذ برخي مواضع غيرقانوني تخم آشوب را در کشور کاشت و با صدور بيانيه هاي زنجيره اي و دعوت مردم به آشوب هاي خياباني بيشترين خسارت هاي جاني و مالي را به مردم وارد کرد.
جواد لاريجاني:با روبوسي مسائل حل نمي شودهمچنين روز شنبه محمد جواد لاريجاني در نشست سراسري دبيران استانهاي حزب موتلفه اسلامي به طور تلويحي به سخنان عسگراولادي اشاره کرد و گفت: برخي فکر مي کنند صورت مساله دعواي بين دو نفر است، اگر روبوسي کنند مشکل تمام مي شود. اين درست نفهميدن صورت مساله است. آنچه که رخ داد يک کودتاي تمام عيار با همکاري دول غربي بود، موسوي چه بداند و چه نداند وارد اين بازي ابلهانه شد و تمام دنيا هم از او حمايت کردند.
حبيبي: به دنبال وحدت با آقايان کروبي و موسوي نيستيم دبيرکل حزب موتلفه اسلامي نيز گويي در پي اصلاح اشتباهي برآمده باشد درنشست دبيران استان هاي حزب موتلفه اسلامي گفت: مابه دنبال وحدت با آقايان کروبي و موسوي نيستيم. وي بيان کرد: گفت: انتخابات براي دشمن بهانه اي بود تا به اصل ولايت فقيه و مصداق آن که مقام معظم رهبري باشد ضربه وارد کند و در اين انتخابات هر نتيجه اي که حاصل مي شد دشمن اين هدف را دنبال مي کرد. وي خاطر نشان کرد: در حال حاضر بايد مراقب پراکنده گويي باشيم و همه بايد توجه داشته باشند که اصل موضوع مورد نظر دشمنان هجمه به ولايت است.
محمدنبي حبيبي ادامه داد: سخناني که مراجع عظام تقليد و برخي نخبگان وخواص سياسي در دفاع از ولايت فقيه در ملاقات ها بيان کردند بسياري از توطئه ها را خنثي کرد. وي درباره طرح وحدت در جامعه سياسي کشور اظهار داشت: تقويت انسجام و وحدت ميان نيروهاي وفادار به انقلاب اسلامي حول محور رهبري ضرورت دارد و ما هيچ وحدت ديگري به غير از اين مساله را قبول نداريم و اين نوع وحدت در ميان اصولگرايان هيچ مخالفي ندارد. حبيبي درباره ملاقات هاي حزب موتلفه اسلامي با کروبي و موسوي پس از انتخابات تصريح کرد: ما به دنبال وحدت با آقايان کروبي
و موسوي نيستيم و آن ها هم به دنبال وحدت با ما نيستند بلکه اين ملاقات ها انجام شد تا با آن ها صحبت کرده باشيم. بادامچيان:کروبي، خاتمي، موسوي توبه کنند هم چنين در اين اجلاس اسدالله بادامچيان نماينده مردم تهران در مجلس نيز گفت: روزنه آمدن دشمن، مرئي و آشکار نيست و بايد به هوش باشيم.اين نماينده مجلس خاطر نشان کرد: موسوي و کروبي در حال حاضر به اين نتيجه رسيده اند که اختيار جنبش سبز مخملي در دست آمريکاست و اين جنبش با شبکه ها و ارتباطات و سازماني متمرکز در
حال فعاليت است و ديديم که شعار جمهوري ايراني را مطرح کردند که اين مساله به معناي ضديت با حضرت امام خميني(ره) است. بيان جمهوري ايراني حرف آمريکاست و همان طور که امام خميني(ره) فرمودند جمهوري اسلامي نه يک کلمه کم و نه يک کلمه زياد است. وي ادامه داد: آقايان کروبي، خاتمي، موسوي در جلساتي که با يکديگر داشته اند تلاش کرده اند از سه موضوع جمهوري اسلامي، قانون اساسي و حقوق مردم حمايت کنند که در اين دفاع، حمايت از ولايت فقيه يادشان رفته است. بادامچيان درباره طرح وحدت اظهار کرد: آن ها اگر واقعا وحدت مي خواهند بايد برگردند، توبه کنند و از مردم و شهدا و از روح بلند امام عذر بخواهند و از اين که ننگ حمايت بيگانگان را پذيرفته اند، اظهار پشيماني کنند.
عسگراولادي: موسوي و کروبي به دامن انقلاب برگردندحبيب الله عسگراولادي در جمع دبيران استان هاي حزب موتلفه اسلامي با بيان اين که " شرايط کشور در حال حاضر شرايط بحراني نيست و ما بحران نداريم" گفت: انتخابات به شکلي بود که معتقديم مقام معظم رهبري به دنبال شرکت حداکثري مردم، راي بالاي رئيس جمهور، قوي تر بودن دولت دهم نسبت به دولت نهم و انسجام ملي ميان نيروهاي انقلاب بودند.
وي افزود: در شرايط پس از انتخابات دو هدف مقام معظم رهبري يعني حضور حداکثري مردم و راي بالاي رئيس جمهور تحقق پيدا کرد اما فتنه هاي دشمن باعث شد به دو هدف ديگر ضربه وارد شود. عسگراولادي با بيان اين که " دشمن از چندين ماه قبل از انتخابات شعار تقلب را مطرح کرد" خاطرنشان کرد: متاسفانه دو نامزد انتخابات موجب تفرقه در جامعه شدند، حتي اگر بگويند اين چنين غرضي نداشتند. ما بايد به اين دو نامزد بگوييم به آغوش رهبري و مردم برگردند.
دبير کل جبهه پيروان خط امام و رهبري تصريح کرد: ما به اين دو نامزد اعلام مي کنيم شما اگر خواسته باشيد به آغوش رهبري، مردم، قانون اساسي بر گرديد هيچ مشکلي وجود ندارد و وحدت تنها در سايه ولايت و قانون اساسي شکل مي گيرد. وي ادامه داد: در حال حاضر افراط در بحث وحدت اين است که بگوييم اين دو نامزد مواضع حقي داشته اند و بايد با آن ها وحدت کرد. ما بايد کاري کنيم اين افراد به دامن انقلاب و مردم برگردند.

0 نظرهای شما: