اردوغان در گفت‌وگو با گاردين:

اردوغان در گفت‌وگو با گاردين:
روابط تهران و‌ آنكارا دوستانه است
نخست‌وزير تركيه با تاكيد بر روابط دوستانه تهران و‌ آنكارا گفت كه روابط دو طرف در سطح بالا است و هیچ مشکلی بين آنها وجود ندارد
ایلنا: نخست‌وزیر ترکیه در آستانه سفر به ايران در مصاحبه با روزنامه انگليسي گاردين بر روابط دوستانه تهران و آنكارا تاكيد كرد.
به گزارش ايلنا به نقل از ترندنيوز، «رجب طيب اردوغان»، در گفت‌و‌گو با روزنامه «گاردين» با اشاره به رئيس دولت دهم ايران گفت كه بدون شک، «محمود احمدی‌نژاد» دوست ما است، علاوه بر این روابط دو طرف در سطح بالا است و هیچ مشکلی با یکدیگر نداریم.
وی افزود كه ترکیه برای تبدیل شدن به پلي میان جهان اسلام و اروپا تلاش می‌کند. دفتر نخست‌وزيري تركيه طي بيانيه‌اي اعلام كرد كه اردوغان در جریان سفر خود به تهران در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، علاوه بر احمدي‌نژاد با «منوچهر متکی»، وزیر خارجه ایران نيز دیدار خواهد کرد.
وي همچنين قرار است با آيت‌الله «علي خامنه‌اي»، رهبر معظم انقلاب ايران ديدار كند. در اين بيانيه آمده است كه اردوغان در جریان این سفر درباره برنامه هسته‌اي ايران، مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو خواهد کرد.
ترکیه که عضو ناتو است در سال‌های اخیر مناسبات با ایران بهبود بخشیده و خواستار کمک به حل اختلاف هسته‌ای میان متحدان غربی خود و تهران بوده است. بنا بر اين گزارش، اردوغان ماه گذشته ميلادي در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران گفته بود كه اواخر اكتبر براي گفت‌وگو با رئيس دولت دهم ايران درباره برنامه هسته‌اي اين كشور، عازم تهران مي‌شود.

0 نظرهای شما: