نرخهاي جديد نان سنتي براي افزايش كيفيت و وزن تعيين شد

رئيس انجمن صنفي نانوايي‌هاي تهران در گفت و گو با فارس اعلام كرد:
نرخهاي جديد نان سنتي براي افزايش كيفيت و وزن تعيين شد

خبرگزاري فارس: رئيس انجمن صنفي نانوايي‌هاي تهران نرخهاي جديد نان سنتي را با توجه به افزايش وزن نان و در جهت ارتقاي كيفيت آن اعلام كرد
. يوسف احمدي در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس در پاسخ به اين سوال كه دليل نابساماني قيمت نان در شهر تهران چيست؟ اظهار داشت: در حال حاضر قيمت‌هاي اعلام شده براي نرخ نان سنتي براي نانوا مقرون به صرفه نيست به همين دليل ما شاهد قيمت‌هاي متنوعي در نان هستيم. وي افزود: از رئيس جمهور تشكر مي‌كنيم كه در گفت و گو با كارشناسان اقتصادي به مشكل نانوايان اشاره كرد و گفت كه قيمت نان با اين وضعيت براي نانوا مقرون به صرفه نيست.


رئيس انجمن صنفي نانوايان تهران گفت: كاهش وزن چانه نان يكي از مواردي است كه منجر به كاهش كيفيت نان شده است به همين دليل نرخ نامه جديدي همراه با وزن چانه اعلام شده است كه اين نرخ‌نامه به نفع نانوا نيست، بلكه در راستاي ارتقاي كيفيت نان و منافع مصرف كننده صادر شده است.
وي افزود: تصميماتي كه در خصوص قيمت نان گرفته مي‌شود بايد به نحوي باشد كه نانوا هم متضرر نشود چرا كه در حال حاضر حقوق و دستمزد كارگر نانوايي پايين‌تر از يك كارگر ساده و معمولي است. احمدي در خصوص قيمتهاي جديد اين نرخ نامه گفت: بايد توجه داشته باشيم كه آرد دولتي با دو نرخ متفاوت 75 ريال و 450 ريال بين نانوايي‌ها توزيع مي‌شود.
وي افزود: نان لواش با وزن چانه 190 گرمي و آرد 75 ريالي به قيمت 30 تومان و با وزن چانه 210 گرمي و آرد 450 ريالي به قيمت 35 تومان، نان بربري با وزن 650 گرم با آرد 75 ريال و 120 تومان و با آرد 450 ريال 150 تومان، نان سنگگ با وزن چانه 750 گرمي با آرد 75 ريالي 150 تومان و آرد 450 ريالي 175 تومان اعلام شده است.
رئيس انجمن صنفي نانوايان تهران گفت: عده‌اي به اسم نان صنعتي با استفاده از همين روش پخت، نان سنتي را به قيمت كيلويي 750 تومان مي‌فروشند در حاليكه قيمت واقعي آن كيلويي 200 تومان است و اين در حاليست كه اين واحدها هزار كيلوگرم سهميه دريافت مي‌كنند ولي نانوايي‌ها 400 كيلوگرم سهميه مي‌گيرند.

0 نظرهای شما: