شورای امنیت اقدام تروریستی اخیر در ایران را محکوم کرد

شورای امنیت اقدام تروریستی اخیر در ایران را محکوم کرد

09:47 1388 / 07 / 29
سازمان ملل متحد، 29 مهر، خبرگزاری «ریا نووستی» شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه شنبه اقدام تروریستی که روز یکشنبه در ایران رخ داده و سبب کشته شدن 57 نفر، از جمله دو تن از مقامات بلندپایه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شده بود را محکوم کرد.
این مطلب در اعلامیه رئیس شورای امنیت گفته می شود که با اعضای این شورا مورد موافقت قرار گرفته است.
متن اعلامیه را "لی لنوگ مین" نماینده دائم ویتنام در شورای امنیت که در ماه اکتبر ریاست شورا را بر عهده دارد، برای خبرنگاران خواند. وی گفت: "اعضای شورای امنیت با قاطعیت کامل اقدام تروریستی که توسط تروریستی انتحاری روز 18 اکتبر رخ داد و در نتیجه آن 57 نفر کشته و 150 نفر زخمی شدند را محکوم می کند".
انفجار روز یکشنبه در برابر سالن اجتماعات شهر سرباز رخ داد که در آنجا تروریستی انتحاری خود را در نزدیکی خودروی معاون فرمانده نیروی زمینی سپاه منفجر کرد. طبق آخرین اطلاعات، دست کم 49 نفر کشته و ده ها نفر زخمی شدند. پس از آن "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی ایران اعلام کرد که آمریکا در این انفجار دست داشت، اما سخنگوی کاخ سفید چنین چیزی را رد کرده و این انفجار را محکوم کرد. رسانه های محلی پس از انفجار خبر دادند که گروهک ریگی (جند الله) که پایگاهش در پاکستان می باشد، مسئولیت این اقدام تروریستی را بر عهده گرفته است.

0 نظرهای شما: