مشاوردبيركل ستادمبارزه با موادمخدر:

مشاوردبيركل ستادمبارزه با موادمخدر:
سن اعتياد دربرنامه چهارم از30به32سال رسيد
ابتلا به موادمخدرسنگين روبه افزايش است
600سازمان مردم‌نهاددرزمينه اعتيادفعالند

1388/07/29 10-21-2009 12:38:19
خبرگزاري دانشجويان ايران - اردبيل سرويس: شهرستان‌ها
مشاور دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر و مديرکل سازمان‌هاي مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: 600 سازمان مردم‌نهاد در زمينه مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور فعاليت مي‌کنند که ظرفيت کشور در اين زمينه خيلي بيشتر از اين ميزان است.
دکتر فتح‌اللهي، در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، افزود: طبق آمار رسمي ستاد مبارزه با مواد مخدر، يک‌ميليون و 200 هزار نفر معتاد در کشور وجود دارد و حدود 800 هزار نفر نيز معتاد تفنني هستند که سرجمع معتادان کشور 2 ميليون نفر است

. وي تصريح کرد: با توجه به اينکه افزايش جمعيت را در 5 سال گذشته شاهد بوده‌ايم اما در برنامه چهارم توسعه، سن شروع اعتياد با دو تا دو و نيم سال کاهش از 30 سال به 32 سال رسيده است و البته اين امر به اين معنا نيست كه مبتلايان به اعتياد ميزان مصرف‌شان کمتر شده است اما در مقابل اين جريان مثبت در افزايش سن اعتياد، ابتلا به مواد مخدر سنگين رو به افزايش است.
فتح‌اللهي، افزايش تخصص سازمان‌هاي مردم‌نهاد، تقويت ساختار و آماده کردن آنان براي وارد شدن واقعي به بحث درمان معتادان را از برنامه‌هاي جدي ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد.
مشاور دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصريح کرد: هرچند که 600 سازمان مردم‌نهاد در کشور فعال است اما ظرفيت جامعه بالاتر از اين‌هاست و بسياري از نهادهاي مردمي ريشه در فرهنگ و تاريخ اين سرزمين دارند و هيأت‌هاي مذهبي، مساجد، تشکل‌هاي دانشجويي، دانش‌آموزي و غيره از اين سازمان‌ها محسوب مي‌شوند و در برنامه پنجم توسعه سازمان‌ها به صورت قانوني تعيين شده‌اند.
وي اعتبار سالانه سازمان‌هاي مردم‌نهاد فعال در زمينه اعتياد را، يک ميليارد تومان اعلام کرد و گفت: اين اعتبارات از طريق دستگاه‌هاي متولي سازمان‌هاي مردم‌نهاد توزيع مي‌شود.
فتح‌اللهي به تشريح آسيب‌هاي سازمان‌هاي مردم‌نهاد پرداخت و به ايسنا گفت: اين سازمان‌ها دچار هم‌تخريبي هستند و براي رفتن به جلو همديگر را تخريب مي‌کنند و اين آسيب بزرگي براي دستگاه‌هاي اجرايي و سازمان‌هاي مردم‌نهاد است.
وي، عدم تخصص عميق در سازمان‌هاي مردم‌نهاد را از آسيب‌هاي ديگر اعلام و اظهار كرد: متاسفانه اين سازمان‌ها در نگاه آرماني شکل مي‌گيرند و در عالم واقعي نمي‌توانند ارتباط معني‌داري داشته باشند.
مديرکل سازمان‌هاي مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر تصريح کرد: خطرناک‌ترين آسيب اين سازمان‌ها اين است که به خاطر فقدان اشتغال و بازار کار، به تشکيل آن اقدام مي‌کنند؛ اين در حالي است که اين سازمان‌ها جايگزين شغل نيستند.

0 نظرهای شما: