سرپرست وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگوي اختصاصي با ايلنا:

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگوي اختصاصي با ايلنا
: والدين انتظار تعطيلي مدارس را نداشته باشند
آمارها را براي حفظ وضعيت جامعه و جلوگيري از تشويش نبايد اعلام كنيم
ميزان شيوع اين بيماري در مدارس كاملا برخلاف پيش‌بيني‌هاي قبلي ما بوده است

بناي ما اين است كه تعداد مبتلايان را روز به روز به وزارت بهداشت اعلام كنيم.


ايلنا: وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولي پيشگيري از آنفولانزاي نوع A در مدارس كشور در حالي پس از گذشت يك ماه از آغاز سال تحصيلي مدارس نسبت به ارائه آمار شفافي از وضعيت اين بيماري و ادامه به كار مدارس سر باز مي‌زند كه اكثر مدارس شهر تهران و كشور به حال نيمه‌تعطيل در آمده است.


سيد رمضان محسن‌پور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، با اشاره به اقدامات وزارت آموزش و پرورش براي پيشگيري از آنفلوآنزاي نوع A در مدارس گفت: از 15 شهريور در آموزش‌و‌پرورش دستورالعمل روشن و قابل فهمي را براي همكاران و مديران مناطق و مدارس ارسال كرده‌ايم كه در آن شيوه‌ها و راهكارهاي عملي براي مقابله با اين بيماري مشخص شده‌است.
وي با بيان اينكه با همكاري مناسب وزارت آموزش‌و‌پرورش و وزارت بهداشت نسبت به پيش‌بيني‌هاي قبل از سال تحصيلي كمترين ميزان شيوع را داشته‌ايم گفت: ميزان شيوع كنوني اين بيماري كاملا برخلاف پيش‌بيني‌هاي قبلي ما بوده است كه همكاري والدين و آموزش‌هايمان در اين امر تاثير بسزايي داشته‌ است. محسن‌پور در ادامه با تاكيد بر اينكه وضعيت فعلي آنفلوآنزا در مدارس بسيار مناسب و كنترل‌شده است، گفت: تيم‌هاي ما از اول مهرماه در مدارس حضور دارند و در صورت مشاهده هر نوع علايم اين بيماري در صدد كنترل آن برمي‌آيد.
او در پاسخ به سئوال خبرنگار ايلنا كه چرا با گذشت يك ماه از آغاز سال تحصيلي هنوز آمار شفاف و روشني از تعداد دانش‌آموزان مبتلا به اين بيماري و نحوه تعطيلي مدارس كه باعث نگراني خانواده‌ها شده است، اعلام نشده گفت: وضعيت فعلي ما بسيار مناسب است و جاي نگراني نيست. بناي ما اين است كه تعداد مبتلايان را روز به روز به وزارت بهداشت اعلام كنيم و مسئول پاسخگويي نيز وزارت بهداشت است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به ديگر سئوال خبرنگار ايلنا كه عدم پاسخگويي شفاف وزارت آموزش و پرورش باعث نيمه‌تعطيل شدن مدارس كشور شده است، چه راهكاري براي اين امر داريد؟ گفت: هيچ معلم و مديري نبايد به صورت خودسرانه مدرسه را تعطيل كند چرا كه براي تعطيلي مدارس در بخشنامه پيشگيري از آنفلوآنزاي نوع A راهكارهاي شفافي را ارائه داده‌ايم.
وي با بيان اينكه والدين انتظار تعطيلي مدارس را نداشته باشند گفت: تمام مدارس در حال حاضر به كار خود ادامه مي‌دهند و هيچ مدرسه‌اي به حالت نيمه‌تعطيل درنيامده است. وي در پاسخ به سئوالات مكرر خبرنگار ايلنا در مورد تعداد دانش‌آموزان مبتلا به اين بيماري و مدارسي كه تعطيل شده‌اند گفت: بعضي از آمارها را براي حفظ وضعيت جامعه و جلوگيري از تشويش نبايد اعلام كنيم.


0 نظرهای شما: