علاقه مندي مقام هاي گمرک ايران و ارمنستان به توسعه همکاري دو کشور

علاقه مندي مقام هاي گمرک ايران و ارمنستان به توسعه همکاري دو کشور

زمان مخابره: 6/8/1388 - 17:15:23
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران - ایرنا - رئيس کل گمرک ايران در ديدار با مسئولان ارشد گمرک جمهوري ارمنستان، آمادگي کشورمان را براي توسعه همکاري هاي گمرکي و تجاري با اين کشور اعلام کرد
به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومي گمرک ايران، اردشير محمدي در اين ديدار با اشاره به اينکه ارتباطات دولت جمهوري اسلامي ايران با دولت ارمنستان، ارتباطي پايدار و محکم است، گفت: ايران همواره حامي ارمنستان بوده و از ارائه کمک به اين کشور دريغ نکرده است.
وي افزود: گمرک جمهوري اسلامي ايران آماده حمايت هاي لازم از توسعه و تسهيل تجارت ميان دو کشور است و با توجه به نگاه ويژه اي که به گمرک ارمنستان دارد، مي تواند درزمينه مسائل آموزشي به اين کشور کمک کند. " تيگران سارکيسيان و هاکوب هاکوبيان" دو تن از مقام هاي بلندپايه گمرک ارمنستان نيز در اين ديدار با ابراز خرسندي از ارتباطات گمرکي و تجاري کشورشان با جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: هدف ما توسعه تجارت بين دو کشور و استفاده از توانمندي هاي گمرک ايران است.
مقام هاي گمرکي ارمنستان همچنين با اظهار خرسندي از گفت و گوي صريح با همتايان ايراني خود، تمايل خويش را براي بهره مندي از تجارت گمرک ايران در زمينه مباحث آموزشي اعلام کردند و از رييس گمرک ايران براي ديدار از گمرکات ارمنستان دعوت به عمل آوردند.
بر پايه اين گزارش، مسئولان گمرک ارمنستان نيز با اعلام اين که ايروان پس از روسيه، بيشترين روابط اقتصادي را با تهران دارد، علاقه مندي خود را براي شناخت بيشتر امکانات گمرک ايران و رفع مشکلات فني فيمابين ابراز کردند. محمد رضا نادري معاون امور گمرکي ايران نيز در اين ديدار طي سخناني با اشاره به سفر خود به ارمنستان و ابراز رضايت مندي از اين سفر گفت: ‌آماري موجود نشان دهنده افزايش حجم تجارت بين ايران و ارمنستان است.
وي افزود: در ايران با توجه به تنوع کالاهاي وارداتي و صادراتي،‌ شيوه هاي تعيين ارزش محموله هاي تجاري متفاوت است و طرح سلکتيويتي که مسير بررسي کالاها را مشخص مي کند، در گمرک ايران به اجرا درآمده است. معاون فني گمرک ايران گفت: در گمرک ايران 5600 رديف تعرفه براي واردات و 3371 رديف تعرفه براي کالاهاي صادراتي وجود دارد و تغييرات ارزش بسياري از کالاها از جمله فلزات ، الياف، فرآورده هاي نفتي بر مبناي معاملات بورس انجام مي شود.
علاوه بر اين استانداردهاي تعيين شده از سوي سازمان جهاني گمرک در گمرک ايران مورد توجه قرار گرفته و با توجه به عضويت ايران در کنوانسيون هاي بين المللي ، خدمات گمرکي مطابق با اين کنوانسيون ها به مراجعان ارايه مي شود.

0 نظرهای شما: