جانشين فرمانده كل سپاه:

جانشين فرمانده كل سپاه:
سپاه براي مقابله با يك سناريوي جهاني توانايي دارد
جانشين شهيد شوشتري در حال فعاليت است، ولي نام وي را بعدا اعلام مي‌كنيم
اميدوارم راهپيمايي باشكوه هر ساله، امسال هم در 13 آبان برگزار شود



ايلنا:جانشين فرمانده كل سپاه گفت: سپاه بر اساس مقابله با یک سناریوی جهانی، خود را توانا کرده و با حوادث کوچک متوقف نخواهد شد، اما در عین حال در برابر حوادث کوچک بی تفاوت نبوده و از دشمنان کوچک نیز نمی‌گذرد، آنها را تعقیب می‌کند تا اینکه بتواند انتقام بگیرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايلنا، سردار سرتيپ حسين سلامي ظهر امروز در حاشيه هفتمين همايش بسيج و رسانه كه در مشهد در حال برگزاري است، اظهار داشت: ظرفيت پذيرش حوادث در سپاه بسيار بالا است و اين مجموعه با ظرفيت‌هاي بسيار بالا براي اداره بحران‌هايي كه مقياس آن نيز بالاتر از حادثه تروريستي اخیر باشد، آمادگی دارد.
وي در بخش ديگري از سخنان خويش گفت: از آنجاكه ميدان جنگ نرم عرصه انتقال انديشه و يا نبرد تفكرات و اعتقادات است و ميداني وسيع براي عمليات رواني كه در آن هر طرف تلاش دارد روي ادراك و تفكرات طرف مقابل تاثيرات تعيين‌كننده داشته و آن تاثيرات روحي و رواني را به پديده‌هاي اجتماعي و سياسي تبديل كند بنابراين رسانه نقش برتر و اول را دارد و بستر انتقال انديشه و مفاهيم است. سلامي افزود: بسيج يك شبكه افقي در تمام سطوح جامعه است و تقريبا مرزبندي اجتماعي خاصي ندارد و در همه‌جا و در همه اقشار و همه مقياس‌هاي اجتماعي حضور دارد.
فرمانده سابق نيروي هوايي سپاه اظهار داشت: اين سازمان با كمك رسانه يك شبكه انتقال انديشه، اطلاعات و جريان ايده‌پردازي را هم براي خنثي‌سازي عمليات رواني و هم مقابله با عمليات رواني و اطلاعاتي دشمن داشته باشد. در ادامه خبرنگاري پرسيد اخباري مانند توقيف كشتي حامل سلاح ايراني در يمن راستاي چه اهدافي منتشر مي‌شود كه وي پاسخ داد: براي اينكه در سطح جهاني از شخصيت، اعتبار و شرايط انقلاب ايران يك چهره ناصحيح، تيره و به عبارت ديگر سياه‌نمايي شخصيتي ايجاد كند.
سردار سلامي اينگونه اخبار را يك استراتژي سنتي دشمن دانست كه از همان ابتداي انقلاب تا به امروز وجود داشته و دارد و اضافه كرد اما در طول زمان با جزر و مدها و نوساناتي همراه بوده كه به اقتضاي زمان و شرايط گاهي تند و گاهي آرام‌تر است. وي ادامه داد: اينگونه اتهامات هميشه مورد توجه ايران بوده و هميشه نيز تكذيب مي‌شود اما دشمن از اين روش‌هاي سنتي و اتهام زدن به دنبال ايجاد ترديد در جامعه جهاني نسبت به منطق و حكمت محكمي كه نظام و انقلاب اسلامي ايران ارائه مي‌دهد، است.
فرمانده سابق نيروي هوايي سپاه گفت: دشمن در اينگونه اقدامات خود به دنبال نوعي نمادسازي است كه مي‌خواهد مفاهيم مدنظر خود را مبني بر اينكه ايران دنبال‌كننده سلاح‌هاي كشتار جمعي مي‌باشد و يا بحران‌هاي منطقه را تشديد مي‌كند را مطرح مي‌كند.
وي همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه آيا جانشيني براي سردار شوشتري تعيين شده است، اظهار داشت: جانشين شهيد شوشتري همان لحظه معرفي شد و هم‌اكنون نيز مشغول به كار است، اما نام او را بعدا اعلام مي‌كنيم. سردار سلامي افزود: سپاه از ابتداي انقلاب تاكنون دهها هزار شهيد و صدها شهيد از جنس شهيد شوشتري را تقديم انقلاب كرده است ولي هر بار نه تنها حركت اين مجموعه در نيل به اهداف كند و متوقف نشده، بلكه شتاب آن نيز بيشتر شده است.
وي گفت: شهادت انگيزه فرزندان سپاه را در اين مسير بالا مي‌برد، بنابراين سپاه پاسداران انقلاب اسلامي همان سياست‌ها و رويكردهاي سردار شوشتري را با قدرت بيشتري دنبال خواهد كرد. جانشين فرمانده كل سپاه فضاي امنيتي منطقه جنوب شرق كشور را فضاي بسيار امن دانست و گفت: حادثه اخير در نقطه و لحظه‌اي اتفاق افتاد كه در هر جاي ديگر نيز مي‌تواند رخ دهد، اما اينگونه حوادث سپاه را در ادامه مسير خود متوقف نمي‌كند. وي در خصوص نتایج مذاکرات وزیر کشوربا دولت پاکستان اظهار داشت این نتایج باید از وزیر کشور پرسیده شود؛ اما طی صحبتی که من با سردار نجار داشته‌ام، وی از متن و نتیجه مذاکرات راضی بود.
وی در خصوص پاسخ سپاه به اقدامات تروریستی اظهار داشت: پاسخ قاطع به تروریست در دستور کار دائمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و تنها مربوط به این موارد نیست. سلامي با بیان اینکه رسانه‌های ما تجربه سنگین از جنگ در 30 گذشته دارند، می‌توانند پیروز میدان جنگ روانی باشد، همانطور در نابرابری‌های جنگ هشت ساله توانسته موفقیت کسب کنند. وی اظهار داشت: ایران همواره مهد ایجاد ناباوری‌ها و شگفتی‌ها بوده و است و مطمئنا باشید که در نبرد رسانه‌ای نیز علیرغم اختلاف فاحش قدرت دشمن، از آنجا که ما بر یک منطق بالغه الهی متکی هستیم، پیروز خواهیم شد.
وی همچنین در خصوص نتیجه تحقیقات از عبدالحمید ریگی اظهار داشت: تحقیقات از برادر عبدالمالک ریگی به عهده قوه قضاییه است و سپاه در این خصوص وظیفه‌ای ندارد. جانشین فرمانده کل سپاه در خصوص اظهارات اخیر سردار جعفری راجع به تحرکات مناطق کرد نشین در کردستان ایران، با بیان اینکه بهتر است جزییات آن را از سردار جعفری پرسید گفت: اتفاقات در مناطق مرزی ما حقیقتا متاثر از استراتژی قدرت‌های فرامنطقه‌ای می‌باشد که در منطقه مستقر شده است.
این اتفاقات نه تنها کشور ما را بلکه تمام منطقه را تحت تاثیر قرار داده است که ناآرامی‌های پاکستان نمونه‌ای از این موارد است به طوری که هرکجا قدرت‌های فرامنطقه پا می‌گذارند محل رشد ناآرامی‌ها می‌شود.
سردار سلامی همچنین در خصوص راهپیمایی در 13 آبان و تحریکات در این خصوص صورت گرفته اظهار داشت: روز 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است که مردم ما همانند سال‌های گذشته در این برنامه عظیم شرکت می‌کنند وا میدوارم که همان نمایش عظیم سال‌های گذشته ادامه یابد.

0 نظرهای شما: