هر كسي مي‌خواهد تجمع كند بايد مجوزهاي لازم را بگيرد

فرمانده نيروي انتظامي در رابطه با احتمال تجمع در روز 13 آبان:
هر كسي مي‌خواهد تجمع كند بايد مجوزهاي لازم را بگيرد
اتهام برخي از متهمان كهريزك در حد قرار بازداشت نيست.
آمار ضد و نقيض برخي نمايندگان مجلس از آزادي متهمان پرونده بازداشتگاه كهريزك چه اهميتي دارد؟
مهم طي شدن مراحل قضايي براي كشف حقيقت و مجازات متخلفان است.


فرمانده نيروي انتظامي در رابطه با احتمال تجمع در روز 13 آبان گفت: توصيه‌ من اين است هر كس مي‌خواهد تجمعي داشته باشد مجوزهاي لازم را بگيرد تا از حمايت‌هاي نيروي انتظامي برخوردار باشد.

سردار اسماعيل احمدي‌مقدم با حضور در غرفه خبرگزاري كار ايران (ايلنا) در پاسخ به سئوال خبرنگار ايلنا در رابطه با احتمال تجمع برخي افراد در روز 13 آبان اظهار كرد: ما بارها گفته‌ايم هر تجمع قانوني قطعا چتر امنيتي پليس را به دنبال خواهد داشت و از هر اقدام قانوني حمايت مي‌كنيم.

اما در مقابل از اقدامات غيرقانوني به ويژه به قصد ايجاد تنش، جلوگيري و برابر قانون برخورد مي‌شود. او افزود: از اين رو توصيه‌ام اين است كه هر كس مي‌خواهد تجمعي داشته باشد مجوزهاي لازم را بگيرد تا از حمايت نيروي انتظامي برخوردار باشد. فرمانده ناجا در پاسخ به سئوال ديگر خبرنگار ايلنا در رابطه با آمار ضد و نقيض تعدادي از نمايندگان مجلس مبني بر آزادي متهمان پرونده بازداشتگاه كهريزك گفت: چه اهميتي دارد؟ مهم اين است كه مراحل قضايي‌اش براي كشف حقيقت و مجازات متخلفان طي شود.

احمدي‌مقدم با بيان اينكه بازداشت يك قرار قضايي است و مي‌تواند قرارهاي ديگري هم صادر شود، گفت: مهم اين است كه مسئول قضايي رسيدگي به پرونده قرار لازم متناسب با جرم و اتهام را صادر كرده باشد. وي تصريح كرد: طبيعتا كساني هم احضار مي‌شوند، حال به عنوان آگاه، مطلع و يا متهم ولي قرار بازداشت صادر نمي‌شود. فرمانده نيروي انتظامي افزود: براي كساني هم ترجيح داده مي‌شود كه قرار بازداشت صادر شود و فكر مي‌كنم همان هفت، هشت نفري كه در بازداشت بودند، هنوز هستند و فكر نمي‌كنم كسي آزاد شده باشد.
اتهام برخي از متهمان كهريزك در حد قرار بازداشت نيست فرمانده ناجا ادامه داد: البته من خودم فكر مي‌كنم كه تعدادي از متهمان پرونده كهريزك اتهاماتشان در حدي نيست كه قرار بازداشت صادر شود. قرار بازداشت براي جلوگيري از فرار يا تباني متهم است و اگر چنين ظني در كار نباشد مي‌توان از قرارهاي ديگر استفاده كرد. وي تاكيد كرد:‌مهم اين است كه روند رسيدگي به پرونده عادلانه باشد و به طور قطع نيروي انتظامي همكاري بسيارخوبي با دادسراي نيروي مسلح دارد تا اينكه حقيقت آشكار و با متخلفان برخورد شود. احمدي‌مقدم در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر نقش رسانه در فرهنگ‌سازي براي قانون‌گرايي مردم و مسئولان گفت: در عصرامروز با وجود افزايش اطلاعات جامعه، رسانه‌ها نقش اول را در آگاهي و توسعه جامعه ايفا مي‌كنند.
آگاهي موجب رشد و توسعه و پيشرفت است و هر چقدر رسانه‌ها گويا باشند و در جهت منافع ملي حركت كنند واهداف كلان ملي را پوشش دهند، موفق‌تر هستيم. فرمانده ناجا تصريح كرد: البته مفهوم اين نقد نكردن و بيان نكردن حقايق نيست چرا كه به طور قطع پيشرفت ما منوط به نقد سازنده و بيان نارسايي‌ها و ارائه راه‌حل است.
احمدي‌مقدم در پاسخ به سئوالي در رابطه با توجه نيروي انتظامي به انتقادات رسانه‌ها گفت: قطعا رسانه‌ها را رصد مي‌كنيم و جلساتي نيز با سردبيران و دبيران بخش‌هاي اجتماعي و حوادث رسانه‌ها داريم. نظرات را دريافت مي‌كنيم و توجه ويژه به رسانه‌ها داريم تا بتوانيم بازخورد اقدامات خودمان را بگيريم.
شرايط حداقل در حوزه اراذل و اوباش بحراني نيست وي در رابطه با طرح برخورد اراذل و اوباش نيز به ايلنا گفت: هم‌اكنون اراذل و اوباش به مفهوم چند سال پيش نداريم كه بتوانند راه‌بندي كنند، خيابان را ببندند و يا عربده‌كشي كنند.
بناي ما اين نيست كه اجازه دهيم آنقدر جرايم توسعه پيدا كند كه نياز به لشگركشي وجود داشته باشد.چرا كه كلانتري‌ها، حوزه‌هاي انتظامي و سركلانتري‌ها موظف‌اند كه اين جرايم را كنترل كنند. احمدي‌مقدم تاكيد كرد: امروز نمي‌خواهم بگويم وضع مطلوب است. اما شرايط حداقل در حوزه اراذل و اوباش بحراني نيست.

0 نظرهای شما: