نشست مشترك معاون اول رئيس جمهور و نخست‌وزير تركيه؛

نشست مشترك معاون اول رئيس جمهور و نخست‌وزير تركيه؛
اسلام قلوب دو ملت را به عنوان برادر به هم گره زده است




معاون اول رییس جمهور و نخست وزیر ترکیه در این ملاقات مهمترین مسایل بین المللی و جهان اسلام را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند و بر ضرورت اتحاد و یکپارچگی کشورهای اسلامی تاکید کردند.
ایلنا: معاون اول رییس جمهور و نخست‌وزیر ترکیه بر استفاده از ظرفیت‌های دو کشور برای تحکیم هر چه بیشتر روابط دو جانبه و منطقه‌ای تاکید کردند . به گزارش ايلنا، محمد رضا رحیمی و رجب طیب اردوغان در دیدار دو جانبه و مذاکرات مشترک با اشاره به اراده دو دولت ایران و ترکیه بر گسترش روابط و همکاری‌های بین المللی تاکید کردند که هیچ مانعی بر تعمیق روابط دو کشور وجود ندارد.
معاون اول رییس جمهور و نخست وزیر ترکیه در این ملاقات همچنین مهمترین مسایل بین المللی و جهان اسلام را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند و بر ضرورت اتحاد و یکپارچگی کشورهای اسلامی تاکید کردند. معاون اول رییس جمهور در این دیدار با بیان اینکه دو کشور فرصت‌ها و ظرفیت‌های زیادی برای افزایش روابط خود دارند، اظهار داشت : شرایط موجود در دو کشور، یک فرصت طلایی است و باید با استفاده از این فرصت، روابط خود را هر چه بیشتر مستحکم کنیم.
رحيمي با اشاره به اینکه احمدی‌نژاد و دولت ایران اعتقاد دارند که در گسترش روابط با کشور دوست و برادر ترکیه هیچ محدودیتی وجود ندارد ، خاطر نشان کرد: ایران و ترکیه دو کشور دوست و همسایه هستند و اسلام قلوب دو ملت را به عنوان برادر به هم گره زده است. معاون اول رییس‌جمهور اظهار امیدواری کرد: با حضور نخست وزیر ترکیه روابط دو کشور در همه عرصه‌ها به نقطه مطلوب برسد.
وی همچنین با اشاره به موضع‌گیری قاطع وارزشمند نخست وزیر ترکیه در قبال نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: اقدام ارزشمند جنابعالی کار بزرگی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین بود. رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نیز در این دیدار با تبریک انتخاب رحیمی به عنوان معاون اول رییس جمهور و آرزوی موفقیت برای وی اظهار داشت : ایران و ترکیه باید در کنار هم مواضع مشترک خود را در موضوعات منطقه ای و بین المللی مستحکم کنند و برای گسترش روابط دو جانبه نیز رفت و آمدها باید افزایش یابد. وی با بیان اینکه مواضع مشترک دو کشور استکبار ستیزی و عدم تفاهم با ظالمان و زورگویان است ، خاطر نشان کرد: ما بعنوان دوست در همه محافل بین المللی از حقوق ملت ایران دفاع می کنیم و حاضر نیستیم غیر از این با هیچ کشوری مذاکره کنیم.

0 نظرهای شما: