احمدی نژاد:

احمدی نژاد: ایران و ترکیه با هم می توانند بر همه تهدیدات غلبه کنند



رئیس‌جمهور گفت: ایران و ترکیه دو ملت برادر و دارای منافع و تهدیدات مشترک هستند که اگر با هم باشند می توانند بر همه تهدیدات غلبه کرده و از فرصت ها به نفع ملت های خود استفاده کنند
.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود احمدی نژاد ظهر امروز در دیدار رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه با تاکید بر گسترش و تعمیق هر چه بیشتر روابط دو جانبه و منطقه ای دو کشور اظهار داشت : بسیاری از مشکلات و مسایلی که به اقتصاد و امنیت منطقه و کشورهای ما فشار وارد می کند ، تحمیلی و به خاطر حضور و دخالت بیگانگان است که از بعضی فاصله ها بین ملت ها و دولتها استفاده می کنند .
رئیس جمهور تصریح کرد : کشورهای منطقه به هر میزان که همکاری های منطقه ای خود را افزایش دهند این فاصله ها از بین می رود و فرصت برای طراحی بدخواهان کم می شود .
وی گفت : همکاری ایران و ترکیه به نفع دو کشور، منطقه و حتی کل جهان است .
رییس جمهور با اشاره به اینکه سیاست های شصت ساله حاکم بر جهان با شکست مواجه شده است ، خاطر نشان کرد : امروز غرب هم در تئوری و هم در عمل با بن بست مواجه شده است و دنیا منتظر تئوری های جدیدی است و ترکیه و ایران می توانند این خلاء را پر کنند و این نیازمند توسعه بیش از پیش همکاری ها است در این زمینه جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای توسعه همکاری ها در عرصه های مختلف ندارد.
احمدی نژاد با تاکید بر سرعت بخشیدن به انجام پروژه ها و توافقات دو جانبه ایران و ترکیه اظهار داشت : تسریع در انجام پروژه‌های دوجانبه نیازمند وجود برنامه ریزی دقیق و تقویت همکاری‌های مشترک است در چنین شرایطی می‌توان برخی موانع موجود در اجرای پروژه‌ها را رفع کرد.
رئیس جمهور با قدردانی از موضع نخست وزیر ترکیه در قبال رژیم صهیونیستی گفت : واقعیت این است که رژیم صهیونیستی تهدیدی برای همه ملت ها است و چنانچه فرصت پیدا کند می‌خواهد همه کشورهای منطقه را ضمیمه خود کند و نمی خواهد هیچ کشور قدرتمندی در منطقه وجود داشته باشد امروز هم شاهدیم که وقتی زورشان به مردم غزه نرسید به قدس شریف حمله ور می‌شود .
وی اضافه کرد: موضعگیری روشن شما در قبال رژیم صهیونیستی آثار مثبتی در کل دنیا و جهان اسلام بدنبال داشت و بدون تردید همه ملتها از این موضع شما خوشحال شدند .
احمدی نژاد همچنین از موضعگیری طیب اردوغان در قبال موضوع هسته‌ای کشورمان قدردانی کرد و گفت: بدون تردید اگر عدالت نباشد مسایل و مشکلات حل نخواهد شد ، وقتی یک رژیم غیر قانونی سلاح‌های اتمی دارد نمی توان از حق دیگران برای داشتن انرژی صلح آمیز هسته‌ای ممانعت کرد .
رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نیز در این دیدار خواستار گسترش و تحکیم هر چه بیشتر روابط و مناسبات دو جانبه و منطقه ای ایران و ترکیه شد و اظهار داشت: ترکیه مصمم است روابط برادرانه خود را با ایران هر چه بیشتر گسترش دهد .
نخست وزیر ترکیه همچنین با حمایت از حق مسلم کشورمان در زمینه انرژی صلح آمیز هسته‌ای تصریح کرد: کسانی که مدعی خلع سلاح هسته ای در جهان هستند باید خلع سلاح را ابتدا از کشور خودشان شروع کنند.
وی همچنین با حمایت از حضور ایران در اجلاس نابوکو گفت : معتقدم نابوکو دیر یا زود به اهمیت حضور جمهوری اسلامی ایران پی خواهد برد و ما نیز در نشست ها ضرورت این نیاز را به اعضا منتقل می‌کنیم
.
تاریخ انتشار، تهران: ۱۴:۴۹ , ۱۳۸۸/۰۸/۰۵
عکسهای مرتبط با لینک زیر

0 نظرهای شما: