جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی /

جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی /

فن مارویک: حضور در فینال پس از 32 سال اتفاقی ویژه است

سرمربی تیم هلند پس از پیروزی تیمش مقابل اروگوئه در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام جهانی 2010، حضور نارنجی پوشان در دیدار نهایی پس از 32 سال را اتفاقی ویژه خواند.
 
 
به گزارش خبرگزاری مهر، تیم ملی فوتبال هلند بامداد امروز در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام جهانی 2010 با نتیجه 3 بر 2 از سد اروگوئه گذشت تا نخستین فینالیست جام نوزدهم لقب گیرد.
جیوانی فن برونکهورست، وسلی اشنایدر و آرین روبن برای هلند گل زدند و گل‌های اروگوئه را دیه گو فورلان و ماکسی پریرا به ثمر رساندند.
برت فن مارویک در نشست خبری پس از پایان این بازی اظهار داشت: ما پس از 32 سال موفق شده‌‎ایم به دیدار نهایی رقابت‌های جام جهانی راه پیدا کنیم که این برای کشور کوچکی چون هلند، اتفاقی ویژه است و مایه مباهات.
سرمربی هلند در خصوص یکی از دو تیم آلمان یا اسپانیا که قرار است در دیدار نهایی با آنها روبه‌رو شوند، گفت: فکر می کنم اسپانیایی‌ها بهترین فوتبال جام را بازی می کنند اما شاید آلمانی‌ها بهترین تیم جام باشند. نمی خواهم بگویم دوست دارم با این تیم بازی کنم یا آن تیم اما فکر می کنم پس از جام جهانی 1974، بازی با آلمان یک اتفاق بی نظیر باشد (در آن دیدار هلند مقابل آلمان شکست خورد).
 وی افزود: البته این را یک بازی انتقامی برای هلند نمی دانم چرا که ما مقابل آلمان بازی خوبی انجام دادیم اما در نهایت مسابقه‌ای که باید می بردیم را باختیم. در آن نسل از تیم ملی هلند بازیکنی چون یوهان کرایف بازی می کرد که از نظر من بهترین فوتبالیستی است که زاده شده است.

تاریخ انتشار، تهران: ۰۹:۳۸ , ۱۳۸۹/۰۴/۱۶

0 نظرهای شما: