جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی/

جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی
اسپانیا برای اولین بار فاتح جام جهانی شد
قهرمانی در وقت اضافه
تیم ملی فوتبال اسپانیا یکشنبه شب در دیدار نهایی مسابقات جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در دقایق پایانی وقت اضافه با گل اینیستا بر تیم ملی فوتبال هلند غلبه کرد تا جام جهانی فوتبال برای اولین بار در تاریخ به اسپانیا برده شود.
به گزارش خبرنگار مهر، دیدار پایانی رقابتهای جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی یکشنبه شب در ورزشگاه ساکر سیتی ژوهانسبورگ با داوری هووارد وب از انگلیس بین تیمهای ملی فوتبال اسپانیا و هلند برگزار شد.
تیم ملی هلند در این دیدار با ترکیب استکلنبرگ - فان برونهورست - ماتیسن - هیتینگا - فان در ویل - دی یانگ - فان بومل - کوئیت - اسنایدر - روبن - فان پرسی با مربیگری برت فان ماروویک وارد زمین شد.
تیم ملی اسپانیان نیز با ترکیب کاسیاس - راموس - پیکه - پویول - کاپدویلا - بوسکتس - آلونسو - پدرو - ژاوی - اینیستا - ویا با مربیگری بیسنته دل بوسکه پا به این میدان گذاشت.
دو تیم 90 دقیقه بازی را بدون گل به پایان رساندند تا جام جهانی 30 دقیقه تمدید شود. در وقت اضافه و در دقیقه 116 اینیستا تک گل این دیدار را برای اسپانیا به ثمر رساند تا این تیم فاتح جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی شود. در دقیقه داور مسابقه جانی هیتینگا بازیکن تیم ملی هلند را از زمین اخراج کرد تا این تیم دقایقی این مسابقه را 10 نفره ادامه دهد. به این ترتیب اسپایان برای اولین بار فاتح جام جهانی شد و هلند نائب قهرمان این مسابقات لقب گرفت. تیم ملی فوتبال آلمان نیز با پیروزی مقابل اروگوئه سوم شد. اسپانیا در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی بر تیمهای ملی کامرون، ژاپن، پاراگوئه، آلمان و هلند غلبه کرد و تنها در اولین دیدار خود مقابل سوئیس شکست را پذیرفت.
تاریخ انتشار، تهران: ۰۲:۲۳ , ۱۳۸۹/۰۴/۲۱

0 نظرهای شما: