روسيه از دوستان ايران است

سفير ايران در مسكو:
روسيه از دوستان ايران است
خبرگزاري فارس: سفير ايران در مسكو از روسيه به عنوان دوست ايران نام برد.
محمودرضا سجادي در حاشيه ديدار با تجار و بازرگانان مازندراني در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در حال حاضر روسيه به ايران حدود 3 ميليارد دلار صادرات دارد ولي صادرات ايران به روسيه 10 درصد است.
وي با اعلام اينكه بازار روسيه بازاري با ظرفيت‌هاي خوب است، خاطرنشان كرد: در گذشته تجار ايراني شناخت كمي از بازار روس‌ها داشتند ولي با تحركي كه وزارت بازرگاني كرد حركت براي شناخت بيشتر از بازار روسيه بيشتر شده است. سجادي تصريح كرد: بخش خصوصي بايد حضورش را در بازار روسيه بيشتر كند تا شاهد افزايش و رونق صادرات به اين كشور باشد. سفير ايران در مسكو از تلاش دولت براي افزايش مراودات تجاري با روسيه خبر داد و بيان داشت: بايد براي ورود به تجارت پرسود در مسكو و روسيه فكر كرد.
وي بر شناخت بيشتر از بازار و نوسانات بازار روس تاكيد كرد و گفت: تلاش مي‌كنيم در بخش‌هاي سياسي، فرهنگي و اقتصادي حضور بيشتري در روسيه داشته باشيم. سجادي با تاكيد بر اينكه در كوتاه مدت رفت و آمدهاي تجار مي‌تواند مناسبات را افزايش دهد، تصريح كرد: اعزام دانشجو به اين كشور مي‌تواند تا در شناخت بيشتر دو كشور از نظر فرهنگي موثر باشد. وي به روابط تجاري ايران با روسيه اشاره كرد و گفت: با وجود تهديدات و تحريم‌ها روابط اقتصادي قوي با روسيه داريم. سفير ايران در مسكو با اعلام اينكه روسيه از دوستان ايران است، بيان داشت: اين روابط بايد عميق‌تر شود.
سجادي درباره تاخير در راه‌اندازي نيروگاه بوشهر توسط روس‌ها تصريح كرد: اگر صادقانه بگوييم علت تاخير شش ماهه در راه‌اندازي و افتتاح نيروگاه بوشهر روس‌ها بودند ولي تهديدها و توطئه‌هاي غربي‌ها علت عقب‌ماندگي هم در اين امر بوده است.

0 نظرهای شما: