دبير انجمن حملونقل ريلي ايران در گفتوگو با فارس:
خريدار بهتري پيدا شود، رجاء را به تامين اجتماعي نميفروشيم
خبرگزاري فارس: دبير انجمن مهندسي حمل و نقل ريلي ايران گفت: اگر خريدار ديگري با قيمت بالاتر براي رجاء پيدا شد اين شركت به خريدار جديد فروخته ميشود و طلب تأمين اجتماعي از بابت رد ديون از محل آن پرداخت خواهد شد.
ابوالفضل بهرهدار در گفتوگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» با بيان اين مطلب در خصوص پيامدهاي واگذاري شركت قطارهاي مسافري رجاء به سازمان تأمين اجتماعي، تصريح كرد: طبق نظر مديركل امور اقتصادي و سرمايهگذاري راهآهن، اگرچه در حالت كلي تصميم به واگذاري رجاء به سازمان تأمين اجتماعي بابت رد ديون دولت گرفته شده است، اما هنوز تا پايان سال 1389 زمان زيادي مانده است تا چگونگي اجراي اين امر محقق شود اما قطعاً اين واگذاري در قالب مزايده انجام خواهد شد. دبير انجمن مهندسي حمل و نقل ريلي ايران با اشاره به وجود ابهام در اين واگذاري، خاطرنشان كرد: در اين خصوص سؤالات عمدهاي وجود دارد كه به عنوان مثال بايد مشخص شود آيا فروش فقط در زمينه واگنهاي مسافري است يا موارد ديگري را هم دربرميگيرد. بهرهدار با اشاره به عدم وجود شفافيت در تعيين تكليف حدود دو هزار نفر پرسنل شركت رجاء پس از فروش بقيه واگنهاي مسافري، تصريح كرد: هنوز مشخص نيست نحوه رفتار راهآهن با سازمان تأمين اجتماعي در مقايسه با ديگر مالكان واگن مسافري چگونه خواهد بود و آيا امتياز ويژهاي قرار است به اين سازمان اعطا شود؟ وي با تأكيد بر اينكه لازم است در راستاي بررسي پيامدهاي واگذاري رجاء به سازمان تأمين اجتماعي از سوي مسئولان مربوطه اطلاعرساني شفاف صورت گيرد، اظهار داشت: اگر واگذاري رجاء تنها به فروش باقيمانده واگنهاي مسافري محدود شود و به نحو عادلانه و منصفانهاي تكليف پرسنل رجاء مشخص شده و امتياز ويژهاي به سازمان تأمين اجتماعي در مقايسه با ديگر مالكان واگن مسافري داده نشود، تنها نگراني باقيمانده، اهليت فني سازمان تأمين اجتماعي است كه آن هم ميتواند با مكلف كردن اين سازمان در تأمين نيروي انساني متخصص از محل نيروي انساني رجاء رفع شود. وي تصريح كرد: بنابراين پس از اجراي اين موارد در واگذاري رجاء به تأمين اجتماعي نه تنها نگراني وجود نخواهد داشت بلكه اگر اين شركت مسافربري ريلي با مختصات مذكور به هر سازمان يا بخش خصوصي ديگري نيز واگذار شود مشكلي عمدهاي وجود نخواهد داشت. دبير انجمن مهندسي حمل و نقل ريلي ايران با اشاره به اينكه نميتوان سازمان تأمين اجتماعي را ارگاني خصوصي تلقي كرد، اضافه كرد: اين ارگان با حالت نيمه دولتي خود نميتواند خيلي از ابزارهاي مديريت بخش خصوصي در ارتقاء كيفيت سيستم را به كار گيرد. بهرهدار خاطرنشان كرد: با توجه به تمايل نه چندان زياد سازمان تأمين اجتماعي در تصاحب رجاء، اگر راهآهن جمهوري اسلامي ايران موفق شود بخش خصوصي واقعي را در اين خصوص جلب كند، پيشبيني ميشود بتوان نتايج بهتري را از واگذارها انتظار داشت.
0 نظرهای شما:
Post a Comment