سازي كه اركستري كامل را نواخت

گزارش ایلنا از اولین شب کنسرت کیهان کلهر در تهران؛
سازي كه اركستري كامل را نواخت

کیهان کلهر بعد از هفت سال در تالار وحدت درحالی به صحنه رفت که نوای سازش به تنهایی یک ارکستر کامل بود اما اين اجرا چندان هم با استقبال مواجه نشد. شايد حاضران در اين برنامه همراهي كلهر با شجريان و عليزاده را خواستار بودند.
ایلنا- : کیهان کلهر بعداز هفت سال شب گذشته(23 تیرماه) به همراه گروه همنوازی‌اش در تالار وحدت درحالی به صحنه رفت که نوای ساز کلهر به تنهایی یک ارکستر کامل بود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، شاید مخاطبانی که شب گذشته تمام صندلی‌های تالار وحدت را پرکرده بودند، انتظار بیشتری از کیهان کلهر داشتند؛ به‌گونه‌ای که بعداز پایان بخش نخست صندلی‌های طبقه سوم خالی از مخاطب شد. البته انتظار آنها هم نابجا نبود چراکه کلهر را اغلب درکنار چهره‌هایی مانند حسین علیزاده و شجریان دیده بودند و اکنون وی را درکنار یک گروه کاملا جوان شاهد بودند كه شايد نتوانست انتظارات را برآورده کند.
هرچند خود کلهر در مصاحبه‌اي اعلام کرد؛ حضور جوانان به كار حرفه‌اي ما لطمه نمي‌زند! و باید راه را برای نسل سومی‌ها فراهم کرد. اما این را هم باید باور داشت که کار با گروه جوان نیازمند هماهنگی و تمرین بیشتري است؛ شايد. ازسويي در اجراي شب گذشته، سیستم صدابرداری تالار وحدت با وجود هزینه‌های 600 میلیون توماني آن؛ آنگونه که باید و شاید مطلوب نمي‌نمود. کنسرت کیهان کلهر در دو بخش بداهه‌نوازی و گروه‌نوازی برگزار شد. در بخش نخست کلهر با شاه کمان به صحنه آمد که علی بهرامی فر با سنتور بم وی را همراهی کرد.
بخش دوم نیز به گروه‌نوازی اختصاص داده شده بود که حمیدرضا نوربخش خوانندگی گروه را برعهده داشت. در این بخش علاوه بر قطعات ساز و آواز؛ سه تصنیف به نام‌های "ره‌خانه"،"همیشه من چنین مجنون نبود" و بنمای رخ " از اشعار معروف مولانا اجرا شد که تصنیف بنمای رخ که در آن از ملودی‌های فولکلوریک کردی بهره گرفته شده بود، با استقبال مخاطبان روبرو شد و اين قطعه؛ قطعه‌ي بیز این کنسرت بود.
اعضای گروه هم‌نوازان کلهر در این کنسرت عبارتند بودند از: علی بهرامی(سنتور)، سیامک جهانگیری(نی)، روزبه رحیمی(سنتور)، هادی آذرپیرا(تار)، محید ستايی(تنبک) و علی توکلی(رباب)، حميدرضا نوربخش(خواننده) و كيهان كلهر (كمانچه و شاه‌كمان).
اين كنسرت در تاريخ 23، 24، 25، 26، 28، 29 تيرماه سالجاري ساعت 21 در تالار وحدت برگزار مي‌شود. قيمت بليت‌ها نيز 20هزار، 25 هزار و 30 هزار تومان است.
1389/4/24 - 11:06:45 کد خبر : 135292

0 نظرهای شما: