هزينه جداسازي كنتورهاي آب؛ 185هزار تومان

مديرعامل آبفاي تهران به ايسنا خبر داد:

هزينه جداسازي كنتورهاي آب؛ 185هزار تومان


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: انرژي - براي جداسازي و نصب كنتورهاي جديد آب هيچ حاشيه سودي در نظر گرفته نشده و تنها هزينه‌هاي كنتور و نيروي انساني كه حداكثر 185 هزار تومان است از مشتركان دريافت مي شود.
محمد پرورش - مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان مطلب بالا و اين‌كه طرح جداسازي آب شرب از بهداشتي در مشهد فعلا در فاز مطالعاتي است، گفت: در اين زمينه مطالعاتي در تهران نيز آغاز شده است.
وي افزود: درحال حاضر يكي از مشكلات اصلي ما بحث كميت آب است و هنگامي بحث جداسازي آب شرب از بهداشتي مطرح مي‌شود كه بحث كميت حل شده باشد و به دنبال بهبود وضعيت كيفي آب باشيم. ما هنگامي به سمت جداسازي حركت خواهيم كرد كه تنها مشكل كيفي داشته باشيم، ولي در حال حاضر در تهران با مشكل كمي هم روبرو هستيم.
وي همچنين درخصوص تفاوت‌هاي محاسبه آب‌بهاي مشتركان آب و تفاوت‌هاي آن با نحوه محاسبه مصرف برق كه ممكن است ابهاماتي را در ذهن مردم به وجود بياورد، گفت: درحال بررسي طرحي هستيم كه در صورتي كه امكان اجراي آن را داشته باشيم، در اولين قبضي كه به دست مردم خواهد رسيد، يك نسخه راهنما مبتني بر نحوه محاسبه آب‌بهاي از يك متر مكعب مصرف تا 100 متر مكعب مصرف كه 96 درصد مردم در اين بازه قرار دارند را در اختيار مشتركان قرار دهيم تا هركس بتواند با بررسي شرايطش با جدول آمار خود را داشته باشد. اين‌كار به صورت جداولي در اختيار مردم قرار مي‌گيرد و بدون شك با در اختيار داشتن اين راهنما، ابهامي براي مشتركان آب باقي نخواهد ماند.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان تهران درخصوص وجود كنتورهاي مشترك براي مجتمع‌هاي مسكوني و ابهاماتي كه مي‌تواند درراه محاسبه آب‌بهاي مشتركين ايجاد كند، توضيح داد: پيش از اين پنج شرط براي جداسازي كنتورهاي آب مشتركان وجود داشت كه با توجه به اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها و براي رفاه حال مردم هم اكنون تنها شرط تفكيك كنتورهاي آب مجزا بودن آب گرم از سرد است.
پرورش افزود: درحال حاضر تنها ظرف 48 ساعت پس از مراجعه مشتركان به شركت‌هاي آب و فاضلاب جداسازي كنتورهاي آنها صورت مي گيرد و در مورد واحدهايي كه آب گرم مشترك دارند نيز هم اكنون در شش مكان در تهران بصورت آزمايشي از روش‌هاي جديدي استفاده كرده‌ايم.
وي با بيان اين‌كه استفاده از اين روش ها با توجه به اين‌كه تغيير در تاسيسات آب‌گرم نياز به هزينه بالايي دارد يك ضرورت است و در نظر داريم تا در آينده در اين زمينه اطلاع‌رساني كنيم، افزود: براي نصب كنتورها هيچ حاشيه سودي در نظر گرفته نشده و تنها هزينه هاي كنتور و نيروي انساني كه حداكثر 185 هزار تومان است از مشتركان دريافت مي شود.
پرورش تاكيد كرد: طرح تفكيك كنتورها در مجموع طي سه سال آينده به پايان خواهد رسيد؛ ضمن آن‌كه تاكنون بيش از 920 انشعاب به سه هزار و 800 كنتور مجزا مجهز شده است.
وي تصريح كرد: در برخي از مجتمع‌هاي آپارتماني كه آب نياز به پمپاژ دارد، در صورت تفكيك كنتورهاي آب زيان‌هايي متوجه مشتركان مي شود، اما در صورت درخواست مشتركان و با اطلاع‌رساني دقيق در اين مورد، تفكيك كنتورها در اين مجتمع‌ها نيز صورت مي‌پذيرد.
1389/10/15 01-05-2011 13:18:42 8910-10034: كد خبر

0 نظرهای شما: