درخواست وزارت خارجه لهستان جهت عدم سفر اتباع این کشور به قره باغ

درخواست وزارت خارجه لهستان جهت عدم سفر

اتباع این کشور به قره باغ کوهستانی بدون

موافقت با حکومت آذربایجان!!!
ترفند جدید غاصبان آذری جمهوری قره باغ
اشغالگران ارانی (تاتار) نمی توانند این واقعیت را بپذیرند
که جمهوری قره باغ کشور مستقلی است
که حق تعین سرنوشت خود را دارد.


06.01.2011 14:53 آذربایجان، باکو، 16 دی، خبرگزاری «ترند»/ وزارت خارجه لهستان از اتباع این کشور درخواست کرده که بدون موافقت با حکومت آذربایجان به قره باغ کوهستانی سفر نکنند.
به گزارش سایت سفارت لهستان در آذربایجان، در بیانات ویژه وزارت خارجه لهستان در این مورد آمده است: بر اساس حقوق بین المللی، قره باغ کوهستانی بخش جدایی ناپذیر اراضی آذربایجان است. بدون موافقت حکومت آذربایجان سفر هر شخصی به سرزمینهای اشغالی بعنوان نقض مرز جمهوری آذربایجان محسوب خواهد شد.
گفتنی است، توماس پوربان، نماینده پارلمان اروپا از لهستان بعنوان گزارشگر پارلمان اروپا در امور ارمنستان بدون موافقت با حکومت آذربایجان و اتحادیه اروپا جهت آشنایی با وضعیت منطقه به اراضی اشغالی آذربایجان سفر کرده است. وزارت خارجه آذربایجان نیز بر ضرورت موافقت اتباع کشورهای خارجی جهت سفر به اراضی اشغالی آذربایجان با وزارت خارجه آذربایجان تاکید میکند که در همین چهارچوب اعتراض مکتوب وزارت خارجه آذربایجان به اتحادیه اروپا و لهستان تقدیم شده بود. وی از سوی وزارت خارجه آذربایجان از افراد نامطلوب اعلام شده است.
مناقشه بین دو کشور قفقاز جنوبی - ارمنستان و آذربایجان در سال 1988 بعلت ادعای ارضی ارمنستان به خاک آذربایجان آغاز شده است. در پی حملات ارمنستان به آذربایجان از سال 1993 بیست درصد از سرزمینهای متعلق به آذربایجان، یعنی قره باغ کوهستانی همراه با 7 شهر و ناحیه دیگر اطراف آن همچنان تحت اشغال ارتش ارمنستان میباشد. در سال 1994 طرفین به پیمان آتش بس دست یافتند. از آن زمان نیز گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا با ریاست مشترک روسیه، فرانسه و ایالات متحده آمریکا در مسئله حل صلح آمیز مناقشه قره باغ کوهستانی میانجیگری می کنند که تاکنون فعالیتهای آنها در این زمینه هیچ نتیجه ای نداشته است.
تابحال به چهار قطعنامه صادر شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آزادی قره باغ کوهستانی و اراضی اشغالی آذربایجان نیز عمل نشده است.

0 نظرهای شما: