اصرار مجلس بر حق رای غیر دولتی ها در شورای پول و اعتبار

قادری به مهر خبر داد:

اصرار مجلس بر حق رای غیر دولتی ها

در شورای پول و اعتبار



عضو کمیسیون تلفیق مجلس از اصرار کمیسیون تلفیق بر حفظ حق رای غیردولتی ها در شورای پول و اعتبار در جریان بررسی ایراد شورای نگهبان به برنامه پنجم خبر داد.



جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به جلسه عصر امروز شنبه کمیسیون تلفیق مجلس برای بررسی ایرادات شورای نگهبان نسبت به مصوبه مجلس در برنامه پنجم توسعه اظهار داشت: در این جلسه مهمترین موضوع مورد بررسی، رفع ایراد شورای نگهبان از مصوبه مجلس در خصوص اعضای غیردولتی شورای پول و اعتبار بود.
وی گفت: در برنامه پنجم تعداد اعضای غیردولتی شورای پول و اعتبار نسبت به برنامه چهارم اضافه شده بود.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: شورای نگهبان با توجه به یکی از اصول قانون اساسی که امور اجرایی را برعهده دولت می داند نسبت به این مصوبه ایراد گرفته بود زیرا به دلیل داشتن حق رای اعضای غیردولتی در شورای پول و اعتبار نظر این اعضا می توانست غالب بر نظر دولتی ها باشد.
وی افزود: برای رفع این ایراد تعداد نیروهای غیردولتی عضو در شورای پول و اعتبار را کاهش دادیم اما حق رای برای آنان همچنان حفظ شد.
قادری گفت: نظر دولت این بود که غیردولتی ها حق رای نداشته باشند که کمیسیون تلفیق این مورد را نپذیرفت و صرفا تعداد اعضا را کاهش داد اما حق رای برای آنان حفظ شد.
عضو کمیسیون تلفیق یادآور شد: باقی مواد مورد بررسی ایرادات شکلی داشتند که مورد بررسی قرار گرفت و برای رفع ایراد شورای نگهبان اصلاح شد.
نماینده شیراز خاطرنشان کرد: کارگروهی که قرار بود پیشنهادات در خصوص وضعیت دانشگاههای پولی که مورد ایراد شورای نگهبان واقع شده است را بررسی کند جمع بندی خود را به جلسه عصر کمیسیون نرساند و قرار شد نتیجه کار کارگروه مذکور در جلسه فردای کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گیرد.
وی گفت: جلسه بعدی کمیسیون تلفیق ساعت 6 صبح فردا خواهد بود که این جلسه تا 8 صبح و تا آغاز جلسه علنی روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.
گفتنی است که کمیسیون تلفیق عصر یکشنبه نیز برای ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در برنامه پنجم توسعه جلسه تشکیل می دهد.
طبق زمان بندی اعلام شده کمیسیون تلفیق قرار است تا روز دوشنبه کار بررسی ایرادات شورای نگهبان نسبت به برنامه پنجم توسعه را به پایان رسانده و نتیجه این بررسی ها روز سه شنبه به صحن مجلس ارائه دهد.


تاریخ انتشار، تهران: ۱۹:۱۱ , ۱۳۸۹/۱۰/۱۱


0 نظرهای شما: