فرمانده ناجا:

فرمانده ناجا: هيچ تجاوزي در كهريزك صورت نگرفته است
امسال كشته‌هاي تصادفات دو هزار نفر كاهش مي‌يابد
اصلاح رفتار ماموران در برنامه چهارم محقق نشده است

1388/07/15 10-07-2009 10:52:02 خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: اجتماعي - حوادث فرمانده نيروي انتظامي گفت: متاسفانه اهداف ناجا در اصلاح رفتار ماموران پليس طي برنامه چهارم توسعه محقق نشده است

به گزارش خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار اسماعيل احمدي مقدم روز چهارشنبه در نخستين روز هفته ناجا و در مراسم افتتاح نمايشگاه تخصصي پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي در شهرك آزمايش با اشاره به موفقيت‌هاي پليس در برنامه چهارم توسعه، گفت: يكي از بزرگ‌ترين‌ها موفقيت‌ها در اين برنامه در بخش راهنمايي و رانندگي اتفاق افتاده است.
وي با اشاره به اين كه در پنج ماهه نخست سال جاري حدود 700 نفر در تصادفات رانندگي كمتر كشته شدند، گفت: تلفات پنج ماهه تصادفات در كشور معادل تلفات تصادفات در سال 81 بود اين در حاليست كه از آن زمان تاكنون تعداد خودروها 5/2 برابر شده است.
وي پيش بيني كرد كه تا پايان سال جاري شمار كشته‌هاي تصادفات رانندگي نسبت به سال گذشته حدود دو هزار نفر كاهش يابد.
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به عرضه مبارزه با مواد مخدر گفت: در برنامه چهارم توسعه 300 ميليارد تومان در مرزهاي شرقي هزينه شده، تعداد نيروهاي مرزباني سه برابر شده و تجهيزات و راه‌هاي مرزي توسعه يافته است.
وي گفت: در شش ماهه نخست امسال، 306 تن مواد مخدر در مرزهاي شرقي كشف شد كه اين ميزان معادل حدود 500 تن مواد مخدر بر پايه ترياك است. بدين ترتيب بايد گفت كه روزانه حدود دو تن مواد مخدر در كشور كشف مي‌شود.
سردار احمدي‌مقدم با اشاره به اين كه 200 هزار معتاد هم اكنون در حال ترك اعتياد هستند، گفت:‌ هيچ معتادي امروز ديگر روانه زندان نمي‌شود.
وي به عملكرد نيروي انتظامي در حوزه امنيت اجتماعي اشاره كرد و گفت: امسال شمار دستگيرشدگان اراذل و اوباش حدود 66 درصد، قتل هفت درصد، آدم‌ربايي و گروگان‌گيري 12 درصد و باندهاي فساد اجتماعي 10 درصد كاهش داشته است.
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اين كه هميشه مي‌پرسند پس گشت‌هاي ارشاد چه شد؟ گفت: بايد بگوييم شرايط بسيار بهتر شده و شايد ديگر نيازي نيست به صورت قبل اين گشت‌ها فعاليت كنند.
وي با اشاره به اين كه گشت‌هاي ارشاد تعطيل نشده‌اند كه فعاليتشان مجدد آغاز شود، گفت: خط مشي ناجا در اين خصوص اصلاح و هدفمندتر شده و به سمت باندهاي فساد رفته است و روش‌هاي نامحسوس و فرهنگي در طرح گشت ارشاد دنبال مي‌شود و به مبارزه هدفمند براي مقابله با باندهاي فساد پيشرفته‌ايم.
فرمانده ناجا به بحث فناوري اطلاعات اشاره كرد و گفت: در اين زمينه 300 ميليارد تومان هزينه شده كه بدين ترتيب امسال حدود 18 ميليون خدمت الكترونيكي به شهروندان ارائه مي‌شود كه اين رقم در سال آينده به 20 ميليون خدمت افزايش مي‌يابد.
وي تاكيد كرد: روزانه 60 هزار خدمت الكترونيكي به شهروندان ارائه مي‌شود و 100 هزار نفر نيز با 110 تماس مي‌گيرند.
سردار احمدي‌مقدم به مشكلات ساختمان در ناجا اشاره كرد و گفت:‌ طي برنامه چهارم حدود دو ميليون متر مربع احداثات داشتيم كه براي برنامه پنجم هدف‌گذاري حدود چهار تا پنج ميليون مترمربع است كه بدين ترتيب تمامي مشكلات برطرف خواهد شد.
وي با اشاره به اين كه 20 هزار خودروي جايگزين و جديد به خودروهاي نيروي انتظامي در برنامه چهارم اضافه شده است، گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته مشكلي در اين بخش نداريم.
فرمانده نيروي انتظامي به فعاليت‌هاي معاونت‌ فناوري اطلاعات نيروي انتظامي اشاره كرد و گفت: در برنامه پنجم 110 ميليارد تومان اعتبار به اين بخش اختصاص خواهد يافت كه اين رقم چهار برابر بودجه برنامه چهارم خواهد بود.
وي تقويت سرمايه‌هاي اجتماعي و بعد اجتماعي و استفاده قوي از تكنولوژي و فناوري را از ديگر برنامه‌هاي نيروي انتظامي در برنامه پنجم دانست و گفت: ناجا بايد تلاش كند تا اصطكاك با مردم را به حداقل رسانده و ارائه خدمات خود را الكترونيكي كند.
فرمانده نيروي انتظامي آموزش پرسنل و پژوهش را ضروري خواند و گفت: بايد در اين بخش جهادگونه پيش برويم.
وي به نوسازي نيروي انساني اشاره كرد و گفت: آمارها نشان مي‌دهد در برنامه چهارم توسعه حدود 50 درصد نيروي انتظامي نوسازي شد و امروز ناجا براي ادامه حركت و تحول داراي زيرساخت‌هاي لازم است.
سردار احمدي‌مقدم «انضباط، امنيت و سرمايه اجتماعي» را شعار هفته ناجا عنوان كرد و گفت: اقدامات ما بايد پاسخ به نيازهاي مستقيم جامعه باشد.
وي با تاكيد بر اين كه ناجا يك پشتوانه و موجب دلگرمي براي مردم است، گفت: مجرمان و متخلفان بايد از ديدن نيروي انتظامي بترسند، ولي مردم بايد احساس امنيت، آرامش و رضايت كنند.
فرمانده نيروي انتظامي با تاكيد بر ضرورت ارتقاي اعتماد عمومي در كشور گفت: حوادثي كه در يك سال گذشته در طرح‌هاي انضباط اجتماعي و غيره رخ داد بايد به حد قانون برسد.
وي با تاكيد بر اين كه تخريب وسائل مردم كار درستي نيست، گفت: مامور نبايد بدون بروز تخلف، نسبت به توقف خودرو اقدام كند.
سردار احمدي‌مقدم با اشاره به توقيف خودروهايي كه پارك دوبله مي‌كنند، گفت: اين دسته از خودروها بايد به دليل سد معبر به پاركينگ منتقل شده و مالكان آن‌ها پس از پرداخت جريمه نسبت به دريافت خودروي خود اقدام كنند، نه اين كه به آن‌ها بگوييم خودروي شما يك هفته يا يك ماه توقيف مي‌شود.
وي تاكيد كرد: بايد اجراي قانون ضابطه‌مند شود تا مردم گرفتار نشوند.
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اين كه اقدامات بسيار موثري در برنامه چهارم توسعه توسط نيروي انتظامي صورت گرفته است، گفت: در عين حال خودم به عنوان فرمانده ناجا كه در اين برنامه خدمت كردم، هنوز راضي نيستم و حادثه‌اي مانند كهريزك را عليرغم كوچكي قابل اغماض نمي‌بينم، چرا كه آثار اين حادثه بسيار زياد بوده است.
وي با اشاره به اين كه نيروي انتظامي مظهر اجراي نظم و قانون در جامعه است، گفت: سازماني كه ما در آن دستور بدهيم، ولي در مسير معلوم نشود كه دستور ما چه مي‌شود، شايستگي لازم را براي برقراري نظم در جامعه نخواهد داشت.
احمدي‌مقدم در ادامه با اشاره به اين كه مقصودم از اين اظهارات تنها موضوع كهريزك نيست، گفت: متاسفانه بعضي‌ها فكر مي‌كنند ما دنبال كوچك كردن مسائل هستيم، در صورتي كه وقايعي مثل كهريزك خيلي مهم و خيلي بد بود و بار ناجا در اين خصوص سنگين است.
وي در عين حال گفت: اثبات شده است كه هرگز تجاوزي در كهريزك صورت نگرفته، اما تخلف صورت گرفته است.
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به ضرورت افزايش سيستم‌هاي نظارتي و برخورد بهنگام و شديد با ماموران خودسر، گفت: در عين حال ماموران خدوم بايد تشويق شوند.
وي با اشاره به اين كه در حوادث اخير حدود 700 نفر با 197 تماس گرفته و اعلام شكايت كرده‌اند، گفت: ناجا تلاش كرد با همه اين افراد تماس بگيرد و دل اغلب آن‌ها را به دست آورديم.
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اين كه ماموران ناجا بايد آستانه تحمل خود را افزايش دهند، گفت: كار اغتشاشگران افزايش ناراحتي ماموران است، اين در حاليست كه مامور ما نبايد به دليل ناراحت شدن به اموال عمومي صدمه بزند، چرا كه اين امر موجب مي‌شود كه همه زحمات فداي برخي خودرايي‌ها شود.

0 نظرهای شما: