تهران و 8 استان ديگر با گردوغبار درگير هستند

يك كارشناس هواشناسي در گفت‌و‌گو با ايلنا:
تهران و 8 استان ديگر با گردوغبار درگير هستند

در حال حاضر ديد در شهرهاي وانه، آوج، كامياران، جوانرود، سنهر،‌ هرسين، سردشت، سقز، سنندج، بيجار، مريوان و سرپل ذهاب كمتر از يك كيلومتر است. ديد در تهران حدود 4 كيلومتر است.
ايلنا: يك كارشناس هواشناسي گفت:‌ در حال حاضر در غرب و شمال غرب كشور گرد و غبار وجود دارد كه تا اواخر امروز، پنجشنه ادامه دارد. استان‌هاي كردستان، كرمانشاه، ايلام، جنوب آذربايجان غربي، زنجان، همدان، مركزي، قزوين و تهران تحت تاثير گرد و غبار هستند و گرد و غبار سبب كاهش ديد در اين مناطق شده است.
فريبا گودرزي در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا گفت: ‌براساس نقشه‌هاي هواشناسي طي 3 روز آينده در نوار شمالي كشور رشد ابر، وزش باد و در برخي مناطق رگبار پراكنده و كاهش نسبي دما پيش‌بيني شده است كه از جمعه بعدازظهر هم بر شدت بارش در سواحل شمالي كشور افزوده مي‌شود. او ادامه داد:‌ در همين مدت در برخي نقاط جنوب شرق كشور در ساعات بعدازظهر رشد ابر، وزش باد و رگبار پراكنده و رعد و برق دور از انتظار نيست.
اين كارشناس هواشناسي اظهار كرد: در حال حاضر در غرب و شمال غرب كشور نيز گرد و غبار وجود دارد كه تا اواخر روز پنجشنبه ادامه دارد. او ادامه داد:‌ استان‌هاي كردستان، كرمانشاه، ايلام، جنوب آذربايجان غربي، زنجان، همدان، مركزي، قزوين و تهران تحت تاثير گرد و غبار هستند و گرد و غبار سبب كاهش ديد در اين مناطق شده است. گودرزي با بيان اينكه در حالت طبيعي ديد بايد 10 كيلومتر باشد، گفت:‌در حال حاضر ديد در شهرهاي وانه، آوج، كامياران، جوانرود، سنهر، ‌هرسين، سردشت، سقز، سنندج، بيجار، مريوان و سرپل ذهاب كمتر از يك كيلومتر است.
ديد در تهران در حال حاضر حدود 4 كيلومتر است. او در رابطه با وضعيت هواي تهران گفت:‌ تهران در 24 ساعت آينده آسماني صاف دارد و در برخي ساعات غبار آلود پيش‌بيني مي‌شود و دماي هواي تهران بين 28 تا 38 درجه سانتيگراد متغير است.
اين كارشناس هواشناسي گفت:‌ گرم‌ترين مركز استان در 24 ساعت گذشته اهواز با 48 درجه سانتيگراد و خنك‌ترين مركز استان شهركرد با 12 درجه سانتيگراد است.
1389/4/24 - 13:40 کد خبر : 135342

0 نظرهای شما: