شهرام اميري تحويل دفتر حافظ منافع ايران در نيويورك شد

پيروزي ديگري براي دستگاه اطلاعاتي جمهوري اسلامي ايران
شهرام اميري تحويل دفتر حافظ منافع ايران
در نيويورك شد
خبرگزاري فارس: شهرام اميري كه با هدف سند سازي هاي واهي عليه فعاليت هاي صلح آميز هسته اي و در كار مشتركي از سوي سرويس هاي هاي اطلاعاتي آمريكا و عربستان ربوده شده بود، ديشب ساعت 22به وقت محلي تحويل دفتر حافظ منافع ايران در نيويورك شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، شهرام اميري ديشب ساعت 22 به وقت محلي تحويل سفارت سوئيس به عنوان دفتر حافظ منافع ايران در نيويورك شد. شهرام اميري در كار مشتركي از سوي سرويس هاي هاي اطلاعاتي آمريكا و عربستان در كشور عربستان ربوده و به آمريكا منتقل شد.
با آغاز فعاليت هاي اطلاعاتي و رسانه اي جمهوري اسلامي ايران، دولت آمريكا مجبور به عقب نشيني شده و نامبرده را تحويل دفتر حافظ منافع ايران در آمريكا داد. اقدامات دستگاه اطلاعاتي كشورمان شكست ديگري در فعاليت هاي اطلاعاتي - امنيتي آمريكا عليه ايران قلمداد مي شود، موفقيت اين تلاش ها در پي افشاگري هاي ايران عليه اقدام تروريستي دولت آمريكا و ارايه اسناد معتبر و موثق از ربايش شهرام اميري به سازمان ملل و فشار افكارعمومي جهان محقق شد.اين در حالي است كه استكبار جهاني با تمام ابزارهاي رسانه اي خود و در يك جنگ تمام عيار ديپلماتيك در صدد توجيه اين اقدام تروريستي بر آمده بود. اقدامات بهنگام دستگاه اطلاعاتي ايران و ارايه اسناد محكم، در نهايت آمريكا را مجبور به تحويل شهرام اميري به دفتر حافظ منافع ايران كرد. شهرام اميري كارشناس و محقق دانشگاه صنعتي مالك اشتر بود كه سال گذشته در مدينه منوره در عملياتي هماهنگ از سوي سرويس‌هاي اطلاعاتي عربستان و آمريكا ربوده و مستقيما به ايالت متحده آمريكا منتقل شد.
وي در پيام تصويري كه خود آن را ضبط كرده و با شيوه‌اي خاص به دست سربازان گمنام امام زمان (عج) رسانده بود، اعلام كرد كه در 13 خرداد 1388 در عمليات مشتركي ميان تيم‌هاي ترور و ربايش سازمان اطلاعات آمريكا CIA و استخبارات عربستان سعودي در مدينه منوره دزديده شده و پس از انتقال كوتاه مدت به جايي نامعلوم در عربستان با هواپيما به آمريكا منتقل شده است. هدف از اين ربايش فشار به جمهوري اسلامي ايران در مسئله هسته‌اي و ايراد اتهام غيرصلح آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي كشورمان از طريق سندسازي‌هاي واهي بود. وي در پيام تصويري خود اعلام كرده بود كه تحت شديد ترين شكنجه هاي دستگاه اطلاعاتي ايالات متحده براي ايراد اتهام به جمهوري اسلامي ايران قرار دارد.
اسناد ربايش اميري چندي پيش از سوي مقامات وزارت امور خارجه كشورمان به سفارت سوئيس به عنوان حافظ منافع آمريكا در ايران تحويل شده بود. پس از ربوده شدن اميري و ابراز نگراني مقامات كشورمان از احتمال ربايش وي توسط سرويس هاي اطلاعاتي امريكا و عربستان، مقامات امريكايي از ربايش وي ابراز بي اطلاعي كرده و آن‌را تكذيب كردند.اما پس از چندي ناچار به اعتراف در خصوص ربايش وي شدند. بر اين اساس پس از ماهها بي اطلاعي خانواده وي از وضعيت اميري متخصص راديو ايزوتوپ هاي پزشکي در دانشگاه مالک اشتر، شبکه تلويزيوني «اي بي سي» آمريکا اعلام کرد که وي يکي از دانشمندان هسته اي ايران بوده که هم اکنون در آمريکا و درحال همکاري با سازمان سيا درباره مسئله هسته اي ايران است .
همزمان «راديو فردا» نيز در تحليل هاي پي در پي ربايش اميري را يک موفقيت بزرگ اطلاعاتي براي آمريکا مي خواند و در مقاله اي با نام «شهرام اميري چقدر مي دانست؟» از اميري به عنوان يک منبع بزرگ اطلاعاتي درباره موضوع ايران ياد كرده و موضوع نيروگاه فردو که چند هفته بعد از ربايش اميري مطرح شد را از نتايج اين آدم ربايي آمريکا دانست. اين اتهامات به وي در حالي ابراز شد كه وي در نواري ويدئويي تمامي اتهامات از جمله اتهام در رابطه با فعاليت هاي هسته اي كشورمان ، همكاري با سرويس جاسوسي ايالات متحده و مواردي از اين دست را تكذيب كرده و پناهندگي خود به آمريكا را منكر شد.
رسانه هاي امريكايي كه ناچار با اين نوار پخش شده از صدا و سيماي جمهوري اسلامي مواجه شدند دست به سند سازي ناشيانه اي زده و با پخش ويدئويي ساختگي از وي،حضور او در خاك امريكا را به درخواست خود اميري دانستند. ادعايي كه در نوار پخش شده دوم از اميري توسط وي كاملا رد شد.ت

0 نظرهای شما: