ظرفیت سازی برای فنی حرفه ایها در دانشگاهها/ بلاتکلیف هستیم

سرورالدین به مهر خبر داد:
ظرفیت سازی برای فنی حرفه ایها در دانشگاهها
بلاتکلیف هستیم
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: وزارت آموزش و پرورش باید تکلیف ما را در زمینه پذیرش، عدم پذیرش و میزان پذیرش دانشجویان فنی و حرفه ای مشخص کند تا ما به دنبال ظرفیت سازی برای این داوطلبان در آموزشکده های فنی و حرفه ای و یا دانشگاهها باشیم.
محمد حسین سرورالدین در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: سازمان سنجش آموزش تا زمانی که مشخص نشود چه دانشگاه و یا مرکز آموزش عالی برای فنی و حرفه ای ظرفیت دارد نمی تواند آزمون برگزار کند و دانشجو بپذیرد.
وی اظهار داشت: سازمان سنجش آموزش از آموزش و پرورش سئوال کرده است که با توجه به ابلاغ مصوبه جدید دولت در خصوص لغو پذیرش برای مهر 89 در آموزشکده های فنی و حرفه ای دانشجو می خواهد یا خیر تا ما نسبت به پذیرش اقدام کنیم.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش باید هرچه سریعتر تکلیف ما را مشخص کند، گفت: اگر این وزارتخانه برای سال تحصیلی جدید دانشجوی فنی و حرفه ای نمی خواهد باید این موضوع را نیز به ما اعلام کند تا ما در دانشگاههای وابسته به وزارت علوم به دنبال ظرفیت برای داوطلبان فنی و حرفه ای باشیم و داوطلبان را از بلاتکلیفی نجات دهیم.
وی اظهار داشت: متأسفانه در شرایط فعلی پاسخ آموزش و پرورش در این باره مبهم است و پذیرش، عدم پذیرش و میزان آن را با توجه به مصوبه جدید به سازمان سنجش اعلام نمی کند.
به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی یکشنبه 19 اردیبهشت ماه وزارت آموزش و پرورش را موظف کردند برای سال تحصیلی 90 - 89 نسبت به پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته حداقل برابر با ظرفیت سال 88 -87 دوره روزانه اقدام کند اما شورای عالی اداری 5/1 ماه پس از این مصوبه مجلس، مصوبه ای جدید پیش روی فعالان و متقاضیان فنی حرفه ای قرار داد که بر اساس آن حکم به توقف پذیرش دانشجو در آموزشکده های فنی و حرفه ای در سال 89 صادر کرد.
سازمان سنجش آموزش کشور نیز بر اساس مصوبه شورای عالی اداری که رئیس آن رئیس جمهور است لغو ثبت نام آزمون کاردانی پیوسته فنی و حرفه ای سال 1389 را اعلام کرد. سازمان سنجش تنها یک روز قبل از موعدی که در گذشته برای ثبت نام آزمون کاردانی پیوسته فنی و حرفه ای سال 1389 اعلام کرده بود از لغو ثبت نام خبر داد. سازمان سنجش آموزش کشور پیش از این اعلام کرده ثبت نام از داوطلبان واجد شرایط آزمون کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای سال 1389 از ساعت 9 صبح سه شنبه 15 تیر ماه تا سه شنبه 22 تیر ماه صورت می گیرد که اکنون بر اساس اطلاعیه جدید سازمان سنجش ثبت نام صورت نخواهد گرفت.
تاریخ انتشار، تهران: ۱۲:۲۳ , ۱۳۸۹/۰۴/۲۲

0 نظرهای شما: