رييس بهزيستي تهران خبر داد: رييس بهزيستي تهران خبر داد:

رييس بهزيستي تهران خبر داد:
تحويل3هزار معتاد خياباني به بهزيستي تا پايان سال
وجود حدود 500 كمپ‌ غيرمجاز ترك اعتياد دراستان
ساماندهي كمپ‌هاي تهران در دستور كار


1388/07/19 10-11-2009 08:51:06
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: اجتماعي - خانواده
رييس سازمان بهزيستي استان تهران، از امضاي تفاهم‌نامه‌اي با شهرداري و ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد كه بر اساس آن «معتادان خياباني» كه توسط شهرداري و نيروي انتظامي جمع‌آوري مي‌شوند، براي گذراندن دوره‌هاي درمان و ترك اعتياد تحويل بهزيستي و از آن جا به كمپ‌هاي تحت نظارت بهزيستي ارجاع داده مي‌شوند
.
ظاهر رستمي در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعي» ايسنا، با بيان اين كه بر همين اساس پيش‌بيني مي‌شود تا پايان امسال سه هزار معتاد خياباني توسط نهادهاي مذكور تحويل بهزيستي شوند، اعلام كرد: طبق تفاهم‌نامه اوليه مقرر شد تا 200 ميليون تومان براي كمك به درمان اين معتادان از سوي شهرداري به بهزيستي پرداخت شود.
به گفته وي اين طرح تا چند روز آينده آغاز و بدين ترتيب معتادان خياباني جمع‌آوري شده پس از ارجاع به كمپ‌هاي درمان و ترك اعتياد و گذراندن دوره‌هاي درمان، وارد مراحل حرفه‌آموزي و ايجاد اشتغال مي‌شوند.
رييس سازمان بهزيستي استان تهران ضمن تاكيد بر اين كه با هماهنگي بخش خصوصي در راستاي پذيرش اين دسته از معتادان ظرفيت‌هاي لازم ايجاد و مشكلي وجود ندارد، تصريح كرد: اين در حاليست كه اجراي هر طرحي داراي هزينه‌هاي پنهان براي بهزيستي است. به عنوان مثال با ارجاع معتادان خياباني، بحث ساماندهي و ارائه خدمات مختلف مددكاري به خانواده‌هاي آن‌ها نيز به ميان مي‌آيد، لذا مي‌گوييم اين طرح داراي هزينه‌هاي پنهان است كه پس از اجرا نمود پيدا مي‌كند.
رستمي تاكيد كرد: اگر دستگاه‌ها در اجراي اين طرح گوشه‌هايي از كار را بگيرند، آماده‌ايم وارد عمل شويم.
وجود حدود 500 كمپ‌غيرمجاز در استان تهران
ساماندهي كمپ‌هاي تهران در دستور كار است
هدف بهزيستي در ساماندهي اين كمپ‌ها تعطيل كردن آن‌ها نيست
وي در ادامه اين گفت‌وگو به «ساماندهي كمپ‌هاي غيرمجاز ترك اعتياد» اشاره كرد و گفت: با وجود حدود 500 كمپ غيرمجاز فعال در سطح تهران و نگراني‌هاي ايجاد شده، ساماندهي كمپ‌هاي استان تهران در دستور كار است.
رييس سازمان بهزيستي استان تهران، با اين گفته كه هدف بهزيستي در ساماندهي اين كمپ‌ها تعطيل كردن آن‌ها نيست، عنوان كرد: تا سه ماه آينده به كمپ‌هاي غيرمجاز تذكر داده و بدين ترتيب از آن‌ها مي‌خواهيم تا در چارچوب و استانداردهاي قانوني به فعاليت خود ادامه دهند.
رستمي ادامه داد: پيش از اين چندين فرصت زماني براي دريافت مجوز قانوني و رعايت استانداردهاي لازم براي كمپ‌ها قائل شديم، اما رضايت چنداني بدست نياورديم. بنابراين درصدد راهنمايي كردن كمپ‌ها براي رعايت استاندارها و دريافت موافقت اصولي برآمديم كه در اين راستا با افرادي كه قوانين و مقررات را زير پا گذارند، برخورد مي‌كنيم.
وي افزود: شناسايي و برخورد با كمپ‌هاي غيرمجاز از وظايف نيروي انتظامي است، اما اگر از محل وجود كمپ غيرمجازي اطلاع يابيم، به نيروي انتظامي گزارش مي‌دهيم.
رييس سازمان بهزيستي استان تهران در پايان از برگزاري همايشي با همكاري ستاد مبارزه با مواد مخدر، شهرداري و نيروي انتظامي در آينده‌اي نزديك خبر داد كه در اين همايش راه‌كارهاي كمك به اين دسته از كمپ‌ها براي كسب مجوز قانوني بررسي مي‌شود.

0 نظرهای شما: