اخبار ویژه روزنامه کیهان

اخبار ویژه روزنامه کیهان


نگراني منافقين از شوك و انفعال شيخ و مهندس (خبر ويژه)

همكار نزديك گروهك منافقين، ملاقات اخير موسوي و كروبي را نااميدكننده توصيف كرد. خانبابا تهراني گفت: اين ملاقات بيشتر حاوي گله بود نه بيان عزمي براي رهبري جنبش. آنها كلي گويي كردند.
اين ضدانقلاب خارجه نشين در گفت وگو با دويچه وله افزود: اين آقايان بايد برنامه اي را تقديم كنند كه بتوانند نيروها را در عرصه مبارزه در ميدان نگه دارند وگرنه خطر از دست رفتن يكپارچگي وجود دارد. من در كلام هاي بعدي آقاي خاتمي يك چنين حاشيه روي هايي را مي بينم. در گفت وگوهاي آقاي كروبي با چند روزنامه نگار هم چيزي فراتر از گله و انتقاد نبود.
عضو گروهك منافقين از قول آشوبگران اضافه كرد كه آنها شفافيت در كلام مي خواهند. من هراس اين را دارم كه حركت از هم بپاشد. سران حركت تا حدودي هم در حالت شوك قرار گرفته اند چون خيال مي كردند حكومت و رئيس جمهور منتخب شان خيال سازش با خارجي را دارند.خانبابا تهراني با بيان اينكه توقع آشوبگران «تغييرات ساختاري» بود گفت: بي توجهي برخي از رهبران جنبش به اين امر را به صلاح نمي بينم.
از سوي ديگر داريوش همايون وزير اطلاعات و جهانگردي رژيم پهلوي و از عناصر تحت الحمايه صهيونيست ها در ايران، به راديو زمانه گفت: تاثير دوم خرداد اين بود كه به تدريج در خارج، شايد اكثريتي از نيروهاي مخالف را كمابيش متمايل به جناح هايي از رژيم كرد و ارتباطات مستقيم برقرار شد. در نتيجه شكاف بزرگي در بيرون ميان كساني كه طرفدار همكاري با بخشي از جمهوري اسلامي بودند و كساني كه تماميت رژيم را نفي مي كردند، به وجود آمد.
جنبش سبز، اين شكاف را به مقدار زيادي پر كرده است. امروز آن اختلاف شديد ميان كساني كه مي خواهند با بخشي از حكومت به مبارزه با بقيه حكومت بروند و كساني كه سراسر مخالف هستند، كمتر شده است. ما مبارزه اي را كه در درون حاكميت آغاز شده، فرصت بسيار خوبي براي پيشبرد مبارزه كلي مي دانيم و در نتيجه به هيچ وجه ميل نداريم موضع آن بخش كه فعلاً زير حمله است ضعيف بشود و جناح حاكميت تقويت شود.
اولويت كنوني شكست دادن احمدي نژاد است نه سرنگون كردن رژيم كه امكان ندارد.اين عنصر صهيونيست و سلطنت طلب درباره سكوت و انفعال چند وقت اخير موسوي، كروبي و خاتمي گفت: علت اين است كه آنها نمي توانند آنچه را مخالفان مي خواهند بگويند و نمي خواهند متعهد به آنچه از نظر رژيم قابل قبول است بشوند، در نتيجه ساكت مانده اند. آنها همچنين نمي خواهند مطلبي بگويند كه باعث تعطيلي حركت يا تهديد و زنداني شدن خودشان باشد.
در نتيجه مسكوت گذاشته اند.از سوي ديگر بابك اميرخسروي از عناصر مركزيت حزب منحله توده هم با ابراز نااميدي از رسيدن به نتايج ملموس فوري گفت: تصور دستاورد سريع، فانتزي است.گفتني است يك ماه پس از آشوب هاي خياباني، روزنامه آلماني دي سايت تاكيد كرد انقلاب ايران ضدزلزله است و با اين هيجان ها و آشوب ها فرو نمي ريزد.

اپوزيسيون چند رأسي و دردسر از اينجا رانده ها و از آنجا مانده ها (خبر ويژه)

در حالي كه برخي افراطيون مدعي اصلاح طلبي «بحران در رأس» مجموعه ائتلافي با اپوزيسيون را با تعابيري نظير رهبري شبكه اي، رياست افقي! و... توجيه مي كنند، رئيس گروهك نهضت آزادي نسبت به اين آشفتگي هشدار داد. يزدي در مصاحبه با سايت وابسته به جوانان كارگزاران گفت: ما نيازمند رهبري منسجم هستيم همچنان كه فقدان آن باعث شكست هاي اصلاح طلبان تاكنون شده است.ابراهيم يزدي افزود: آقاي خاتمي نخواست يا نتوانست اين نقش را برعهده بگيرد.
در انتخابات سال 84 هم چند شرط براي حمايت از آقاي معين پيشنهاد داديم. يكي از آنها تشكيل جبهه فراگير از اصلاح طلبان بود. آقاي معين پذيرفتند اما متاسفانه برخي گروه هاي اصلاح طلب نپذيرفتند و پروژه با وجود آن كه دو سال روي منشور آن كار شد اما اجرايي نشد. هنوز هم مسئله سر جاي خود باقي است.وي با بيان اين كه «استراتژي ها بايد براساس نيازها تنظيم شود و چگونگي اعمال آنها برعهده رهبري جنبش است» تاكيد كرد كه با اين وضع نمي شود به نظام فشار آورد و مذاكره كرد.
به خاطر رسوايي بيش از حد برخي شعارهاي ضد انقلابي سرداده شده در تجمع حاشيه راهپيمايي روز قدس، يزدي مجبور شد در اين مصاحبه تاكيد كند «برخي از اين شعارها سرچشمه اش در جاي ديگري و خارج از رهبري جنبش اصلاح طلبي بود. بنابراين حركت هاي اجتماعي]!؟[ منتظر ما نمي شوند و مسير خود را طي مي كنند».
وي البته به منشأ آمريكايي و اسرائيلي آن شعارها اشاره اي نكرد اما صرف نظر از اين سكوت قابل فهم! آقاي يزدي، مسئله اساسي براي هدايت جريان فتنه اين است كه طراحان اصلي اين جريان به امثال كروبي و موسوي و خاتمي، صرفا به چشم يك نردبان يا پل عبور نگاه مي كنند و طيف هاي اصلي ضد انقلاب هرگز امثال آنها را به عنوان رأس قبول نخواهند كرد.مسئله «رأس» طي چند ماه گذشته تبديل به معضلي هم براي جبهه اصلي ضد انقلاب و هم برخي عناصر داخلي بريده از انقلاب و خط امام شده است. مسئله طيف دوم از آن جهت بغرنج تر است كه با عملكرد خود بدگماني و انزجار طرفداران اسلام و انقلاب را برانگيخته اند و نمي توانند روي آنها حساب كنند بنابراين- در صورت بازنگشتن از انحراف- بايد سراغ ضد انقلاب بروند در حالي كه گروهك هاي ضد انقلاب به ديده سرزنش و تحقير به اين عناصر پشيمان و انيمان مي نگرند.
پورنجاتي: ما كه زيرآبي رفتيم، بقيه هم خاتمي را با اپوزيسيون عوضي گرفتند (خبر ويژه)

نماينده مجلس ششم و مشاور خاتمي در زمان رياست جمهوري وي اذعان كرد اصلاح طلبان مدعي حمايت از خاتمي بارها با وي بي صداقتي كرده و باعث خشم و اعتراض وي شده اند.احمد پورنجاتي (عضو فراكسيون مشاركت در مجلس ششم) طي مقاله اي در روزنامه اعتماد، به ماجراي دور زدن مجلس در سال 71 براي الحاق سازمان حج به وزارت ارشاد ( از طريق شوراي عالي اداري) اشاره كرد و با تاكيد بر نقش خود در ماجرا به عنوان «زيرآبي رفتن» نوشت: آقاي خاتمي اين شيوه زيرآبي رفتن را نمي پسنديد.
او به من و محمد شريعتمداري گفت «چرا راه قانون شكني را هموار مي كنيد، من كه براي اصلاح قانون از طريق مجلس آمادگي داشتم؟! شما فكلي ها هستيد كه استبداد ما را تئوريزه مي كنيد».وي همچنين با اشاره به استعفاي معين از وزارت علوم و معرفي فرجي دانا از سوي خاتمي كه با كارشكني و رأي عدم اعتماد مجلس مواجه شد، نوشت: من به عنوان مخالف صحبت كردم... به هر حال بايد چيزي در مخالفت با وزيرجديد مي گفتم.
از سياق سخنان من اين چنين برمي آمد كه گويي آقاي خاتمي براي معرفي وزير پيشنهادي كم و بيش مماشات و تمكين كرده و شخصاً كانديداي ديگري را در نظر داشته است ... نتيجه رأي گيري مخالفت با وزير پيشنهادي بود... از دفتر خاتمي نامه اي دست نويس آوردند. باز كردم، دستخط خاتمي بود. رنجيده بود از اينكه به مردم اين گونه القا شود كه خاتمي به آنها كلك مي زند و برخلاف چيزي كه به آن اعتقاد دارد عمل مي كند و با مردم روراست نيست... خاتمي حق داشت عصباني شود]![پورنجاتي همچنين با اشاره به شركت مداوم در جلسات مشاوره خاتمي، تصريح كرد كه در اين جلسات كساني او را با رهبر اپوزيسيون عوضي گرفته بودند و جهت گيري برخي پيشنهادها رنگ و بوي مرزشكني و ناديده انگاري ساختارهاي قانوني نظام را داشت.پورنجاتي هرچند در نوشته خود تلاش كرده خاتمي را تبرئه كند و به بازسازي چهره وي بپردازد اما نوشته وي لااقل اين حسن را دارد كه ولو با سانسور و اجمال و كتمان تندروي هاي بزرگ تر، اذعان مي كند كه برخي اطرافيان سياسي نزديك خاتمي، بارها وي را دور زده و درصدد راديكاليزه كردن خاتمي و سوءاستفاده از موقعيت وي براي ساختارشكني بوده اند.
خاتمي خود نيز چندماه قبل از پايان رياست 8 ساله اش اذعان كرده بود « از اردوگاه اصلاح طلبان صداي دشمن به گوش مي رسد».چندماه پيش هادي خانيكي و عماد باقي طي مصاحبه ها و مقاله هاي جداگانه - البته در خارج از شرايط زندان و كاملاً آزادانه همچون آقاي پورنجاتي!- اعلام كردند كه بسياري از سخنراني ها و پيام هاي مهم خاتمي را آنها مي نوشته اند.

توقعات شترمرغ هاي سبز به روايت عضو فراري حلقه كيان (خبر ويژه)

يك عضو فراري حلقه كيان، تعريف جالبي از جنبش سبز كذايي ارائه كرد.مجيد محمدي در توصيف اين جريان هرهري مسلك نوشت: آنها اهل رياضت كشي نيستند. مي خواهند با شورت كوتاه و تاپ بيرون بيايند. مي خواهند سينه بزنند و شب اگر هوس كردند، ليوان شرابي بنوشند.
مي خواهند در بالاي كوه زير چادر هر كه را خواستند در آغوش بگيرند و گرم شوند. مي خواهند از زندگي لذت ببرند. مي خواهند دوست پسر يا دوست دختر شان را هر جا كه خواستند، ببوسند(!)وي با «كولاژ» (تركيبي) و «نامتعين» توصيف كردن عناصر ميداني جريان مذكور مي نويسد «آنها چگونه مي توانند نداي الله اكبر سر دهند و در عين حال با دوست دخترشان به راهپيمايي بيايند؟ چه طور مي توان در ملأعام روزه خواري كرد و نصر من الله وفتح قريب سر داد؟ چطور در نمازجمعه به نحو مختلط و با كفش مي ايستند و در پشت سر هاشمي رفسنجاني نماز مي خوانند و به جاي صلوات سوت و كف مي زنند؟ آنها رياضت كش نيستند.
گفتني است حلقه كيان به اعتبار پيوند برخي اعضاي آن به ناتوي فرهنگي و سازمان سيا، جزو پايه گذاران نفاق جديد و ترويج براندازي پشت نقاب تظاهر به دين و مسلماني بود اما پس از نفوذ در قدرت (بعداز دوم خرداد 76) به تدريج ماهيت ضدديني خود را نشان داد و تا مرز انكار وحي، حمله به پيامبر و ائمه معصومين(ع)، تخطئه امام حسين(ع) و حمله به مباني دين پيش رفت و كساني از اين جريان با هتاكي گفتند يا نوشتند كه مشكل توسعه در ايران اين است كه هنوز خدا نمرده است، بايد عليه خدا تظاهرات كرد، دين و دينداري و عزت ديني باعث خشونت است، اسلام آييني ارتجاعي است، ختم انقلاب را بايد اعلام كرد و...جريان الحادي مذكور در پوشش روشنفكري ديني (التقاطي) در پوشش حمايت انتخاباتي از موسوي و كروبي به عرصه سياسي بازگشت.

حكمراني خوب آسونه ميگي نه؟ از شهرام و بهزاد بپرس! (خبر ويژه)

رجب مزروعي عضو مركزيت حزب مشاركت خواستار «حكمراني خوب» شد.وي طي مقاله اي كه در سايت نوروز منتشر شد، نوشت: من نمي دانم وقتي مي شود به شيوه اي حكومت كرد كه اگر نه رضايت همگان بلكه غالب مردم را به دست آورد و بر توسعه و رفاه كشور و مردم افزود، چرا حكومتگران اصرار دارند به شيوه هايي حكومت كنند كه روز به روز بر دامنه ناراضيان و عقب ماندگي كشور بيفزايند؟مزروعي اضافه كرد: انجام حكمراني خوب نيازها و الزامات فراواني دارد كه از دست اينان برنمي آيد و گرفتاري ما همين جاست.
اين نماينده مجلس ششم همچنين نوشت: غصه امثال بنده اين است كه چرا بيش از يك قرن است كه كشورما ]بايد[ دچار دور باطل نهضت هاي انقلابي و حكومت هاي استبدادي باشد و دائم نيروهاي خلاق و روشنفكر و فعال ما در اين دور باطل خرد و خمير شوند و كشور هم نتواند از عقب ماندگي رهايي يابد.البته مزروعي در اين اظهارات قياس به نفس كرده و عملكرد حزب و جريان متبوع خود را به انقلاب و نظام نسبت داده است چرا كه اولاً اگر در سده گذشته نهضت هاي ملي و اسلامي به حكومت هاي استبدادي انجاميد، علت آن، غفلت از دشمنان (آمريكا و انگليس و دنباله هاي داخلي آنها) يا همدستي با آنها بود كه طي دهه اخير، نمونه هاي مشابه آن به وضوح از مدعيان اصلاح طلبي ديده شده است. ثانياً درباره حكمراني خوب و توسعه و رفاه عمومي و ناراضي كردن مردم نيز عملكرد مدعيان اصلاح طلبي در مجلس و دولت اصلاحات نمونه كاملاً جالبي است.
همين طيف در آغاز فعاليت مجلس ششم به مردم اعلام كردند توسعه و رفاه اقتصادي ربطي به اين مجلس و نيز دولت اصلاحات ندارد. شخص آقاي مزروعي هم احتمالاً در راستاي حكمراني خوب بود كه از پشت تريبون مجلس گفت: «اگر مرگ موش را هم مجا ني توزيع كنيد، مردم برايش صف مي كشند»! يا «مگر نمايندگان مجلس چه قدر وقت و حوصله و تخصص دارند كه علاوه بر وظيفه نمايندگي، بر قراردادهاي نفتي هم نظارت كنند»! پروراندن مفسدان اقتصادي كه كوتوله آنها شهرام جزايري بود و 150 ميليارد تومان از بيت المال به غارت برد، احتمالاً از لوازم همان حكمراني خوب بوده است يا فربه كردن شركت تازه كار و بي تجربه پتروپارس (متعلق به بهزاد نبوي) با 8 ميليارد قرارداد نفتي رانتي كه احتمالاً در راستاي جلب رضايت شهروندان بود و...

بياييد همه با هم دروغ بگوييم! (خبر ويژه)

يكي از مسئولان دانشگاه الزهرا(س) هرگونه تنش و درگيري در مراسم سخنراني استاد حسن رحيم پور ازغدي كه دوشنبه گذشته به مناسبت بزرگداشت امام جعفر صادق(ع) برگزار شد را تكذيب كرد.اين مقام مسئول در دانشگاه الزهرا(س) با اشاره به اين كه دوشنبه گذشته به مناسبت بزرگداشت امام جعفر صادق(ع) مراسمي با سخنراني استاد حسن رحيم پور ازغدي با عنوان «پدر عقلانيت، تجسم اخلاق» در اين دانشگاه برگزار شد اعلام كرد: علي رغم اين كه اين نشست با حضور متراكم و انبوه دانشجويان و اساتيد در آرامش كامل و بدون كوچكترين تنشي ميان دانشجويان با يكديگر به پايان رسيد جاي تعجب است كه سايت هاي وابسته به حزب مشاركت، نهضت آزادي و افراطيون طيف علامه به جعل خبر و شايعه پراكني در اين زمينه روي آوردند و ادعا كردند در اين نشست دانشجويان به زد و خورد پرداختند و حتي موضوع سخنراني استاد رحيم پور تغيير يافت!اين در حالي است كه سخنراني استاد رحيم پور ازغدي در اين نشست با عنوان «پدر عقلانيت، تجسم اخلاق» در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) كه با حضور متراكم اساتيد و دانشجويان همراه بود، از شبكه اول سيماي جمهوري اسلامي به طور كامل پخش شد.اين مقام مسئول در دانشگاه الزهرا كه با خبرنگار كيهان سخن مي گفت تاكيد كرد چنين خبرسازي هاي خنده داري فقط دو دليل مي تواند داشته باشد.
اول آن كه جريان فتنه گر كه پس از حوادث اخير با بي اعتنايي گسترده اساتيد و دانشجويان مواجه شده و دربه در به دنبال مستمع و دانشجو مي گردد قصد دارد با تحركاتي از اين دست سكوت سرد و بي محلي دانشجويان در هفته هاي گذشته را جبران كند. عامل دوم هم اين است كه اصلاح طلبان كه طمع فراواني به محيط دانشگاه كرده اند اما در دو هفته گذشته بيش از چند ده نفر پاي كار آنها نيامده، سعي مي كنند با جعل و انتشار اخباري سراسر دروغ از اين دست چنين القا كنند كه فضاي دانشگاه ها همچنان در اختيار آنهاست در حالي كه دانشجويان و اساتيد همه آرزوهاي آنها براي سوءاستفاده از دانشگاه را ناكام گذاشته اند.
جالب است كه حتي پس از روشن شدن حقيقت مسئله بنگاه هاي خبري اصلاح طلب بر سياست خبرسازي به جاي خبررساني اصرار مي ورزند!

0 نظرهای شما: